2020-01-16, 03:00
Medlem
Halte Haralds avatar
Via bloggen kan man hitta ett papper där hans gamla företagsnamn från 2012 framkommer. Då skriven i GBG. Söker man på företaget är det sist reggat på en målvakt med 50+konkurser i bagaget. Summasumarum: Jonas har förmodligen fått loss kapital via fiffel, pengarna har investerats i bolag som P står som ägare på.
Citera
2020-01-16, 03:14
Medlem
Halte Haralds avatar
Det är tjejen som står på företagen. Han har nog näringsförbud. Se andra tråden som startades tidigare ikväll.
Citera
2020-01-16, 04:19
Medlem
Skorpan91s avatar
Är bara tvungen o flika in här.
Den svenska avundsjukan i ett nötskal.
Givetvis nämner han inte upprustningar medmera. Ska han stå och visa kvitton i videon då också tänker ni eller?
Alltså vissa folk slutar aldrig förvånas.
Jag gillar hans nya koncept med sin nya kanal.
Han gör iallafall något med sitt liv och är framgångsrik, vad gör ni själva? Sitter på flashback en natt och funderar över andra människors beslut och framgångar...Haha.
Hoppas han gör fler serier som folk bad om på hans senaste video
Citera
2020-01-16, 05:57
Medlem
KavliBaconosts avatar
3h sen hans gamla blogg publicerades och nu om man går in på länken står det att den är borttagen. Nåt skumt med länken eller har Jonas varit vaken inatt och läst om sig själv på FB, insett att det finns saker på gamla bloggen som inte är bra att d kommer ut, och raderat den?

Är för dålig på ekonomi och investeringar för att säga något om det, pengar verkar det finnas iaf eftersom han håller på eller har sålt sitt hus i Björneborg han plöjt ner massa pengar i för att köpa ett renoveringsobjekt inne i Kristinehamn som han återigen plöjt och kommer plöja ner en massa pengar i då allt kommer vara svinmodernt enlig Jonas själv (som blev exalterad när han startade sin nya LG-TV som hade en muspekare som man styrde med dosan, som smart-TVs haft sista 10 åren). Han håller dock säkerligen ner arbetskostnaden lite då han verkar vara ganska händig själv.

Youtubekanalen växer sjukt nog med skaplig takt trots att hans fantasi och kreativitet är 0. Han sa för ett tag sedan att det skulle komma en video i veckan och att han ville upp till x antal kronor i patreonstöd för att "sluta jobba och satsa fullt ut på youtube". YT-karriären kan ej bära då det bara handlar om att få ut en video i veckan med så mycket clickbait som möjligt i titeln men med så minimal ansträngning som det går i videon utan att det blir helt olidligt att titta på. Ibland är en video 7.5 minut lång, då körs hans outro som typ är en tecknad bild på honom med lite musik i bakgrunden i 2.5 minut, allt för att få videon att komma upp i 10 minuter så man får in extra reklampengar (då YT lägger in en till reklampaus på 10+ minutervideos).
Citera
2020-01-16, 07:57
Medlem
Angelripper4s avatar
Gillar hans sätt att räkna. Lämnar man driftkostnader och skatt utanför så blir det fina vinster.
Citera
2020-01-16, 07:58
Medlem
Fake it till you make it finns det något som heter.

Det verkar vara Jonas motto. Har kollat många av hans videos tidligare och tycker om hans stil och sätt.
Får saker gjorda och verkar ha lyckas rätt bra på senare år.

Att han tjänat så mycket som han påstår sig i den länkade videon är jag dock lite tveksam til. Ja pengar har nog rullat in, men även jävligt mycket ut.

Har själv kollat på lite fastighetsinvesteringar och betalar man allt man ska och har sitt på det rena blir det inte mycke pengar kvar, visst någon annan betalar av ditt hus men dom pengarna ser man inte på 25 år ändå. Den största vinsten fins att hämta i en eventuell värdestigning på fastigheten och kanske lite pengar om man köper ett ruckel och renoverar själv eller använder sig av litauiska svartarbetare.
Citera
2020-01-16, 08:14
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Gillar hans sätt att räkna. Lämnar man driftkostnader och skatt utanför så blir det fina vinster.
Ja, det är definitivt ett vinstdrivande projekt. Jag undrar varför fler inte undviker skatt, som han gör.

Men jag noterade i vid 1:30 att han hyr i sin affärslokal för 25 tusen per månad - plus moms!
Citera
2020-01-16, 08:21
Bannlyst
Han använder en jävligt billig rakapparat så att han tjänar mycket tror jag inte. Sedan undrar jag om dessa trådar är tillåtna?
Citera
2020-01-16, 08:33
Medlem
Svennehuras avatar
”Livros”? Han har bytt efternamn från Larsson till ”Livros”?
Och han uttalar ”ros” som blomman, va?
Är han medveten om att han tagit ett zigenarnamn?
”Ros” är en lika vanlig efternamnsändelse bland zigenare som ”son” är bland svenskar.
Grönros, Pärleros, Plomeros, Livros

Varför tog han inte bara ”rövknullare” rakt av. Hade varit lika bra. Jonas Rövknullare.
Citera
2020-01-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Han använder en jävligt billig rakapparat så att han tjänar mycket tror jag inte. Sedan undrar jag om dessa trådar är tillåtna?

Är väl en del i hans "framgångsrecept" att leva fattigt?
Citera
2020-01-16, 10:40
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Den tusenlappen-ish i en dyr rakapparat gör sig bättre investerad än sittandes i laddaren 23 timmar och 55 minuter per dygn.
Citera
2020-01-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det är tanten(P*tra) hans som står på eventuella bolag. Även hon förekommer med dom, oklart vad.

Här är Jonas gamla blogg, ett inlägg där han förklarar tydligt varför cashen måste in
https://nongrata.blogg.se/2012/june/mitt-i-sommaren.html

Tataaaa bloggen är bort tagen. Han följer FB. Vad heter kvinnodjuret han hänger ihop med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in