Sverigedemokraternas kurva har pekat ganska brant uppåt på senaste tiden.
https://datastory.org/sv/data-stories/poll-of-polls-sweden
Nu tror jag väl i och för sig att det är mer Socialdemokraternas "förtjänst" än Sverigedemokraternas.
Undrars just om det finns någon Sverigedemokratisk ketchupeffekt.
Att det går från att vara pinsamt att sitta på middagen med släkt och vänner och försöka förklara
HUR man kan tänka sig att rösta på Sverigedemokraterna, som bara dom hemskaste människorna gör,
till att det blir pinsamt att försöka förklara hur man kan tänka sig att INTE rösta på dom, vilket dom
flesta andra normala människorna gör enligt opinionsmätningarna.
Finns den någon sådan ketchupgräns?
Har vi passerat den?
Eller håller vi på att närma oss den?