Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jaa, det är ungefär så som jag också föreställer mig upplägget.
”Och nu finns vittnesuppgifter på 2 balter på cykel i en tunnel innan morden.”
Var har du hittat dom uppgifterna?
brottsplats_stockholm instagram
Ont:
Finns alltså vittnesuppgifter på två balter på cykel i en tunnel innan mordet.
Kan man anta att polisen säkrar DNA-spår från olika bostäder där öststatare huserar i området? Det är ju inte alltför otroligt att OM östspåret stämmer så har GM bott hos landsmän. Även om de skulle vara inlejda för just detta rånet kan de ha sovit över eller varit där innan rånet. Då har man åtminstone nånstans att börja nysta.
Kan polisen göra detta rent juridiskt?
Sen har jag skrivit det förut. Men om de tagit godsfärjan Kapellskär-Paldiski så kan de ju hoppat på ett lastbilsflak där chaffisen så klart är med på noterna. Så det finns inga kamerabilder där heller isf.
Nån sa att det är osmart att ta färjan. Men det är väl ganska smart. Dåligt med kontroller. I och med att man mördat BO, låst dörren och forslat bort en av bilarna så är chansen stor att man stiger av färjan innan mordet upptäcks.
Det som skulle tala för lejda mördare utifrån är att grannar säger att det varit oroligt innan mordet, med bilar som åkt och rekat. Menar på att om det är byggjobbare som redan bor i området som är skyldiga kanske man inte behöver reka.