2020-01-03, 11:45
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så du är mest ute efter att slöshoppa menar du? För om du bara berättar vad det är för typ av saker du letar efter så kanske jag kan hjälpa dig.
Bruksvaror allt möjligt ledlampor, mobilfodral, musikprylar
Även kläder ibland

Extremt irriterande med drop shipping, tradera verkar ha samma problem sen länge
Citera
2020-01-03, 11:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Bruksvaror allt möjligt ledlampor, mobilfodral, musikprylar
Även kläder ibland

Extremt irriterande med drop shipping, tradera verkar ha samma problem sen länge
Kolla Banggood, dom har det mesta som du räknar upp där även om mobilskalen mest verkar passa de kinesiska märken och modeller som dom säljer. EU Priority eller Priority Direct ska du välja som fraktalternativ.
Citera
2020-01-08, 13:12
Medlem
Hat Molesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym-
15 saker, pris mellan $5 - $15, störst dimension var ungefär 20x10x10cm, beställda från AliExpress med Yanwen Special-Line kommer 100% av gångerna fram utan avgift ifrån Postnord. Det kostar ungefär $3 med det fraktalternativet.. 2.7 gånger billigare än postnords avgift! Frakttiden blir en vecka längre.
Hos vissa säljare kan man också välja PostNL. Fungerar det lika bra?
Citera
2020-01-08, 21:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hat Molester
Hos vissa säljare kan man också välja PostNL. Fungerar det lika bra?

Gissar på inte, de saker jag köpte på ali (före postnords avgift) packades inte om i Holland, utan det syntes på paketet att det kom från kina via Holland (de som gick via Holland alltså)
Citera
2020-01-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Gissar på inte, de saker jag köpte på ali (före postnords avgift) packades inte om i Holland, utan det syntes på paketet att det kom från kina via Holland (de som gick via Holland alltså)

Jag har provat att ta hem ett paket från Aliexpress via post NL.Det gick inte alls så bra som det brukar göra på banggood.Fick betala avgift och moms och väntar nu på postens sega leverans.
Klagade via mail till Aliexpress att de gjort något fel eftersom jag betalat för NL frakt.Svaret blev endast ett OK.Köper inget mer därifrån!!!
Citera
2020-01-09, 00:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av screaming
Jag har provat att ta hem ett paket från Aliexpress via post NL.Det gick inte alls så bra som det brukar göra på banggood.Fick betala avgift och moms och väntar nu på postens sega leverans.
Klagade via mail till Aliexpress att de gjort något fel eftersom jag betalat för NL frakt.Svaret blev endast ett OK.Köper inget mer därifrån!!!

Banggood packar ju om paketen och skickar dem från Holland, så PostNord kan ju inte se att paketen kom från Kina till EU (om man väljer Priority direkt)
Citera
2020-01-14, 15:50
Medlem
Citat:
Banggood packar ju om paketen och skickar dem från Holland, så PostNord kan ju inte se att paketen kom från Kina till EU (om man väljer Priority direkt)

Jag tror inte alls att dom packas om.Fått många paket från Banggood och dom har de typiska plastförpackningarna från Asien.Tror dom kommit på något annat sätt med endast NL-fraktetiketter.
Citera
2020-01-14, 22:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av screaming
Jag tror inte alls att dom packas om.Fått många paket från Banggood och dom har de typiska plastförpackningarna från Asien.Tror dom kommit på något annat sätt med endast NL-fraktetiketter.
Det är ju förmodligen så enkelt att din order packas hos ett av Banggoods lager. Sen från lager så läggs din order i en container som sedans skickas till Banggoods lokala avdelning som ett slags internpost och därefter lastas containern ur och alla paket hamnar i den vanliga postgången.

Dessutom så om man följer fraktkedjan så ser man att paketen sällan är i just Nederländerna.
Citera
2020-01-14, 23:08
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju förmodligen så enkelt att din order packas hos ett av Banggoods lager. Sen från lager så läggs din order i en container som sedans skickas till Banggoods lokala avdelning som ett slags internpost och därefter lastas containern ur och alla paket hamnar i den vanliga postgången.

Dessutom så om man följer fraktkedjan så ser man att paketen sällan är i just Nederländerna.

Är det här lögn menar du?

Citat:
Dec 31, 2019 08:57
The item is processed at the PostNL sorting center
Dec 31, 2019 08:56
The item is at the PostNL sorting center
Dec 31, 2019 08:56
The item is received by PostNL

Typ sådär står det på alla mina...
Citera
2020-01-15, 10:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Är det här lögn menar du?

Typ sådär står det på alla mina...
Jag menar att det inte riktigt visar hela sanningen.
Citera
2020-01-19, 08:48
Medlem
Extremt frustrerande med detta nya system.

En vän från Chile har givit ut en bok, och ville skicka den till mig i julklapp. Skickades spårbar. Efter att ha legat still som anlänt till Sverige vid sökning har den nu returnerats till Avsändarlandet. Frågade givetvis Varför via kundtjänst varvid jag får till svar att inget värde angetts så dom inte kan sätta korrekt avgift för mig att betala. Kvinnan i telefonen får då veta att det är inget jag har köpt, utan är en julklapp från en vän som är bosatt i Chile. Jag ställer mig frågande till detta. Måste även privata paket/gåvor ange ett pris?! Låter inte alls korrekt i mina öron. Enligt henne "har allt ett pris.", lät mest obehagligt.

En på jobbet svor lite då hans släkt från USA, (han kom hit som student men stannat kvar) -hade skickat stickade strumpor och diverse presenter vid hans födelsedag här i början på vintern. Exakt samma sak hände där. Han sa "ska min mormor behöva ange pris på strumpor hon stickat till mig för att de ska kunna levereras till Sverige?!" - paketet var privatpaket utan pris och skickades tillbaka.

Vad fan är detta för skit?
Citera
2020-01-19, 17:53
Medlem
elbels avatar
Spelar det någon roll att bocka i Remove Banggood logo from the package?
Add Shipping Insurance to your order US$0.13?
Risk för att fastna i tull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in