2020-01-19, 15:57
Medlem
ariberts avatar
Som gammal sosse har GW alltid haft ett horn i sidan till SD. GW ser hur hur S och vänsterliberaler tappar mark och då vill han ge dom en skjuts framåt som tack för sin professorstitel som han fick av Olof Palme.
Citera
2020-01-19, 15:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du bekräftar också det jag skrev.

Nej. Bara att du är en foliehatt i sammanhanget och att du är i fel forumdel.
Citera
2020-01-19, 16:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Detta. "Blattebalja" som nån skrev. Kombo stora intäkter och skrytbehov för rikedom är nog ytterst sällan förekommande bland högerextrema.

Nix, ingen blattebalja för högerextrema. Dom åker spårvagn.
Citera
2020-01-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nix, ingen blattebalja för högerextrema. Dom åker spårvagn.
I Stockholm?
Citera
2020-01-19, 16:04
Avslutad
Avställda Volvo 240s om man ska tro din sidas utsagor om hur lågutbildade och arbetslösa svenska nationalister är.

Fast det där med samhällsklass verkar ju skifta i takt med att ni försöker hitta nya förklaringsmodeller för det nya spännande Sveriges framfart.
Citat:
Vilka bilar kör de högerextrema?
Citera
2020-01-19, 16:05
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Man kan undra varför ”gängen” spränger på Östermalm. För att skrämma nån eller några? Att rikta uppmärksamheten åt ett håll medan man begår ett brott på annat håll? Eller bara rikta fokus mot en annan stadsdel? ”Politiskt” motiverat (dvs ge sig på rikingar och såna som är fina i kanten)?

Östermalm är väl lugnt, och vad jag förstått så är det många bland bratsen som använder narkotika. De umgås säkert också med delar av PK-maffian. Dessutom så blir det mer blåslampa på polisen om finare och mäktigare folk utsätts för brott.
Då borde det väl vara smartare att låta östermalmarna vara ifred?
Citera
2020-01-19, 16:07
Medlem
Detta borde väl ligga i Konspirationer och Alternativa teorier? För det är ju precis vad det är, en ren konspiration. GW i all ära, men här har han nog valt att tjäna sig en hacka på att säga det folk vill höra. Vilken fin publicitet han får av detta, och kanske x antal tusen nya kunder för hans viner och böcker.

Nej, GW har såklart fel. Detta är bara ett bisarrt uttalande. Nåja, hoppas han tjänar en hacka på det.
Citera
2020-01-19, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
LGWP hade sina brister redan på 1990-talet då han efter det 19:e polismordet i modern svensk tid (i Högdalen) sa (i radio hörde jag) att sannolikheten för att man skulle få fast mördaren var 100% eftersom alla tidigare 18 mördare hade åkt fast. Parallell logik: om Sarah Sjöström vinner 18 lopp i rad är sannolikheten för att hon vinner det nästa 19:e loppet 100%.

Som jag har skrivit förut, så har jag aldrig fattat grejen med Pust&Stöns popularitet, såvda den inte beror på den "folkliga" sluskigheten och deckarna han skriver. Det är inte som att han är Sveriges Sherlock Holmes.
Citera
2020-01-19, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man kan undra varför ”gängen” spränger på Östermalm. För att skrämma nån eller några? Att rikta uppmärksamheten åt ett håll medan man begår ett brott på annat håll? Eller bara rikta fokus mot en annan stadsdel? ”Politiskt” motiverat (dvs ge sig på rikingar och såna som är fina i kanten)?

Östermalm är väl lugnt, och vad jag förstått så är det många bland bratsen som använder narkotika. De umgås säkert också med delar av PK-maffian. Dessutom så blir det mer blåslampa på polisen om finare och mäktigare folk utsätts för brott.
Då borde det väl vara smartare att låta östermalmarna vara ifred?

I Göteborg kan man se gängmedlemmar i relativt "förnäma" stadsdelar. Det kan mycket väl vara likadant i Stockholm. Troligtvis är det dock en avledningsmanöver från de kriminellas sida.
Citera
2020-01-19, 16:23
Medlem
Karmans avatar
Om det nu vore högerextremister som genomför bombdåd, varför kommer man dem aldrig på spåren och löser dessa brott? Det handlar väl inte om så många individer och Säpo borde ha koll på de flesta av dem som har våldspotential.

Jag tror inte på GW:s teori. Det luktar gängbrottslighet lång väg.
Citera
2020-01-19, 16:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
I Stockholm?

Roslagsbana, Nockebybana, tvärbana, Djurgårdslinjen, Lidingöbanan. Välj.

https://www.ss.se/
Citera
2020-01-19, 16:27
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Han har väl varit inne på det spåret tidigare? Vill minnas att han sa att det kan vara SD/NMR som spränger bomber och eldar upp bilar för att få läget att se mer allvarligt ut och påskynda opinion mot invandrare.

Här lägger han ut texten.
https://www.youtube.com/watch?v=bgujPDBmAY0
Helt rätt. Den mannen är idiot. Alla turer i Palmemordet är ett bevisa på det. Han kan vara en mysfarbror och framgångsrik författare i alla fall.

Steven King tex. Grav autism (syns) OCH PARTITIELL IDIOT (MIXAD BEGÅVNINGSPROFIL) INGÅR SOM diagnoskriterie).

GW har också tydliga drag av autism (se dokumentären om hans uppväxt). Han var först att ägna sig åt krimonologi och kunde göra som han ville. Han hade turen att vara född i rätt tid bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in