Citat:
Ursprungligen postat av
iLivid
Profil eller tok, samma sak.
Det är nog exakt en sådan herre han är. Papper på allt som rör honom men även på grannarna om dom på nåt vis överträder någon regel som BO ogillar. Jobbig typ helt klart.
Kvinnan bor där på c/o adress, bara det talar om att det är en varg i fårakläder men grannarna har säkert skådat igenom honom för länge sedan.
Grannarna uttalar sig mycket lite om kvinnan, dom känner henne knappt säger dom. Hejar på henne men inte just mera. Det tyder på att hon nog inte var på gården allt för ofta, mera av en gäst känns hon som än en "käresta". Även hon barnlös och utan tvekan var denna kvinna fertil när dom träffades, minst 10 år sedan. Antingen är dom frivilligt barnlösa eller så är den ofrivillig. Om den är ofrivillig står han helt säkert för ofruktbarheten.
Tyst i media, knäpptyst. En skjuten och en har vi ingen dödsrapport på. Jag utesluter inget än.
Genom att bilen inte finns på gården blir dom heller inte saknade. Bilen borta och släckt hus drar inte till sig nyfikna grannar.
Ja, bara det att någon bott sedan barnsben i ett samhälle brukar inte kvalificera som "profil", det brukar vara personer med något antal föreninguppdrag, dominerande affärsverksamhet eller att personen är lite egen.
Men hon var aktiv och verkar varit det länge, i Vallentuna tennisklubb. Ska ha jobbat på ett boende men okänt var och med vilket klientel. Har för mig det funnits ett ställe för vuxna utvecklingsstörda i Vallentuna men det kan ju finnas flera typer av boenden. Kanske hennes arbetsplats inte heller ens var i Vallentuna. Hon benämns "sambo" så jag tror nog hon bodde där dock. Är det så att han var snål så ser ju hyresutgiften för tvåan i Uppsala konstig ut, men de kanske hyrde ut den. Kanske väntade att man i framtiden skulle omvandla det till bostadsrätter?
Den sortens jobbighet är väl mer sådant som man förvisso kan reta sig på men knappast ge incitament till någon våldshandling vanligtvis. Möjligtvis att någon blir otrevlig och ber han fara och flyga. Utan skvallrar lite och säkert skämtas om det bakom ryggen på honom om han har de egenheterna.