2020-01-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Att eliminera denna okunnighet och ytlighet i ditt sinne eliminerar problemet. Det här är rasistiska idéer. Läs sedan mer och lära dig. Om grejerna. Förstå vad islam är och prata sedan om det.
Du har inte kunskap och kultur om islam. Bara hat, hat och rasism.
Är det bra eller dåligt?
Vågar du säga något om judendomen eller buddhismen? !!
Tyvärr är du väldigt vilseledande. Och bara inuti dig har hat mot den andra personen
Islam är en krigsstarande religion som har lett till massor av mord fast t.om. systematisk utrensning av kristna (Armeniska folkmordet). Så försöka stämpla motstånd till islam med rasism i detta fall är konstigt. Det du gör är som att försöka försvara en kriminell motorcykelorganisation med rasist-kortet. Fast nu har du gjort något mycket allvarligare för det är flera hundra års historia som Islam har mördat och förttryckt andra människor och de är 1,8 miljarder personer. Många utgår ifrån att religion är något som man måste leva med hela livet om man fått det en gång. Fast när det kommer till muslimer så skulle de enkelt kunna byta till valfri fredlig religion. Den muslim som skulle gjort något sådant skulle visa att han är redo att bete sig som en normal människa (resten av världen förutom muslimerna).
Citera
2020-01-19, 10:10
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Judarna,araber samma skit 😜

Du verkar ha svårt att acceptera utan araber skulle du inte ha en religion ens 😁
Jesus är vad alla vill uppnå. Nirvana. Nej? Hur ska vi ha det? Ska vi leka? Vi leker lite till.
Muslimerna kommer till Jesus. Jesus kommer till dom. Jesus är kärlek utan gränser. Du ska vara en lärjunge. Din egen Jesus.

(Nej det där var fult. Vi gör som vi vill. Det är underbart. Jag är dum. Det där var ondskefullt av mig, inser jag. Att nirvana skulle vara nåt mål. Alltså. Det är hopplöshet. Otro. Brist på kärlek.

Det finns liv. Vi är människor. Var inte rädda för att vara människor.

Kärleken är störst. Vad hade vi utan den? Fåglarna kvittrar. Solen skiner.

Gud så vackert det är. Leif har en väg för dig. Hitta den. Life.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-19 kl. 10:20.
Citera
2020-01-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Vi kommer aldrig att kunna "befria" oss från islam. Det finns liksom ingenting man kan göra åt det faktum att en stor del av landets medborgare tror på en viss gud. Det enda vi kan göra är att låta dem praktisera sin religion i fred, eftersom alla angrepp på deras religion kommer att resultera i ett ännu mer polariserat samhälle och öka risken för fler terrordåd.

EDIT: Jo förresten, det finns en sak man kan göra. Man kan se till att även muslimer får det gott ställt i landet, eftersom religion som regel blir mindre viktig för människor ju färre bekymmer de har.

Vad naiv och omogen du är.

Su missar hela Saudi som är.svinrika men skitreligiösa.

Nej klart vi kan göra något åt spridningen av en religion som endast har i uppgift att se till så alla står under "läran".

Vi andra vill precis som TS få bort skiten. Precis som vänsterkommunism!
Citera
2020-01-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Jesus är vad alla vill uppnå. Nirvana. Nej? Hur ska vi ha det? Ska vi leka? Vi leker lite till.
Neeej att "vända andra kinden" fungerar inte tyvär 🙄
Citera
2020-01-19, 10:16
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Att eliminera denna okunnighet och ytlighet i ditt sinne eliminerar problemet. Det här är rasistiska idéer. Läs sedan mer och lära dig. Om grejerna. Förstå vad islam är och prata sedan om det.
Du har inte kunskap och kultur om islam. Bara hat, hat och rasism.
Är det bra eller dåligt?
Vågar du säga något om judendomen eller buddhismen? !!
Tyvärr är du väldigt vilseledande. Och bara inuti dig har hat mot den andra personen

Men blir äcklad av att se hur muslimerna beter sig, hur de klär sig, vidriga är dem. Jag vill inte ha sådana i min närhet, äter de där äckliga pumpakärnor och spottar ut skalen överallt på bussen och på gatan, stinker mycket, usel hygien, orakade, kraftig hårväxt, röker, äter äcklig mat som de luktar illa, tillagar sina äckliga maträtter så hela trappuppgången stinker. Ingen normal heller vill bo i samma trappuppgång där det finns muslimer-turkar-araber-somalier. De är helt enkelt vidriga!

Jämför kristna Ethiopier och muslimer Somalier! Som dag och natt! Ethiopien ser t.o.m. mkt normalt och utvecklat ut medan Somalia är ett vidrigt skithål.
Citera
2020-01-19, 10:21
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Neeej att "vända andra kinden" fungerar inte tyvär 🙄
Är det nån som slår dig upplever du?
Jag tycker inte nån muslim slår mig.
Citera
2020-01-19, 10:35
Medlem
Citat:
Är det nån som slår dig upplever du?
Jag tycker inte nån muslim slår mig.
Du har inget svar ser jag så du försöker skoja i stället 😜
Citera
2020-01-19, 11:26
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Du har inget svar ser jag så du försöker skoja i stället 😜
Nej jag skojar inte. Jag upplever inte att nån slår mig. Bara jag kan slå mig.
Citera
2020-01-19, 11:27
Medlem
Varför talar inte pk-Sverige om islams syn på homosexuella?
Citera
2020-01-19, 11:35
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Islam är inget annat än en terrororganisation, under täckmanteln religion.
Citera
2020-01-19, 11:46
Medlem
Citat:
Nej jag skojar inte. Jag upplever inte att nån slår mig. Bara jag kan slå mig.
Ingen fara ,bara vänd andra kinden som jesus ville att du gör 😜
Citera
2020-01-19, 22:11
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vad naiv och omogen du är.

Su missar hela Saudi som är.svinrika men skitreligiösa.

Nej klart vi kan göra något åt spridningen av en religion som endast har i uppgift att se till så alla står under "läran".

Vi andra vill precis som TS få bort skiten. Precis som vänsterkommunism!

Forskning visar att det finns ett negativt samband mellan ett samhälles religiositet och välstånd. Jag ska förenkla så att du förstår: Ju rikare ett samhälle är, desto mindre religiöst tenderar det att vara. Saudi har ett religiöst styre, men det behöver inte betyda att befolkningen som helhet är lika strikt troende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in