2020-01-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Tror visserligen inte på teorin om släktingar som GM. Man ska dock vända på varje sten. BO kan ju ha nämnt att han skulle skriva, alternativt ändra ett testamente. De är väl något man tänker på när man gjort en större affär. De hade väl varit ett par en längre tid och hon var väl tio år yngre.

Jag säger inte att jag tror på den teorin.
Jag tog bara upp arvsrätten rent allmänt eftersom det spekuleras i tråden om släkt kan ligga bakom🙃.
Citera
2020-01-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Tror visserligen inte på teorin om släktingar som GM. Man ska dock vända på varje sten. BO kan ju ha nämnt att han skulle skriva, alternativt ändra ett testamente. De är väl något man tänker på när man gjort en större affär. De hade väl varit ett par en längre tid och hon var väl tio år yngre.
HADE han haft barn, och sagt till dom att han skulle testamentera bort hälften av arvslotten till förmån för sambon, så att enbart laglotten (hälften av arvslotten) blev kvar till ev bröstarvingar, då hade jag kunnat förstå en ev ilska som mynnade ut i ett bråk. Laglotten går dock inte att testamentera bort i Sverige. Men han hade tydligen inga barn.
Citera
2020-01-18, 15:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HADE han haft barn, och sagt till dom att han skulle testamentera bort hälften av arvslotten till förmån för sambon, så att enbart laglotten (hälften av arvslotten) blev kvar till ev bröstarvingar, då hade jag kunnat förstå en ev ilska som mynnade ut i ett bråk. Laglotten går dock inte att testamentera bort i Sverige. Men han hade tydligen inga barn.

Tror inte hon heller har barn. Men han har syskon
Citera
2020-01-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte hon heller har barn. Men han har syskon
Om han har syskon - tror du inte man redan reglerat ev arv från släktgården som då "ägs" av syskonen? Gjorde man det i så fall när han tog över, eller nu vid försäljning.
Citera
2020-01-18, 15:19
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag hittar ingen bror till mannen. Däremot ser jag, att det troligen finns en bror till kvinnan, om det betyder något.

Nej inte speciellt. De var ju inte gifta. Hur ser övriga släktledet ut, har letat och letat men hittar inget. Genet kanske?
Citera
2020-01-18, 15:22
Medlem
Har polisen gått ut med identiteten på de två döda? Annars behöver det inte vara paret som bor där.
En eller två av de boende i huset kan ha tagit bilen till Norrtälje.
Citera
2020-01-18, 15:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om han har syskon - tror du inte man redan reglerat ev arv från släktgården som då "ägs" av syskonen? Gjorde man det i så fall när han tog över, eller nu vid försäljning.

Jo absolut! Men jag breddar mitt tänkande. Det finns säkert andra konstellationer inom släkten. Konstigare saker har vi läst om
Citera
2020-01-18, 15:23
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har polisen gått ut med identiteten på de två döda? Annars behöver det inte vara paret som bor där.

Dom är identifierade ja.
Citera
2020-01-18, 15:24
Medlem
Citat:
Nu får du nog kamma till dig. De har gått ut med att det är husets innehavare och hans sambo som dödats. De har inte gått ut med namn, men det gör man aldrig.
Citera
2020-01-18, 15:25
Medlem
Citat:

I all massmedia har det stått ”mannen och hans sambo” och ”paret”
Citera
2020-01-18, 15:30
Medlem
Willow1s avatar
https://mitti.se/nyheter/polisen-kopplas-dubbelmordet/?omrade=vallentuna

Bil hittad
Citera
2020-01-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
https://mitti.se/nyheter/polisen-kopplas-dubbelmordet/?omrade=vallentuna

Bil hittad
Gamla nyheter. Två dagar gamla. Häng med i svängarna Willow!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in