2020-01-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
När några bekanta åkte dit så ”ryckte de i dörren” men det var låst... har gärningsmannen nyckel? Varför låste han efter sig? Varför släppte de in mördaren?

Många eller iaf alla jag känner har husnykeln i samma knippa som bilnyckeln, i detta fall stål dom ju BOs bil
Citera
2020-01-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men om Lars mors systrar lever, ärver inte dom Lars då?
Jo, det gör dom. Dock tror jag knappast att ett par 80-90-åringar går på mordstråt. Eller kanske mostrarnas barn (kusinerna) är ute på mördarstråt? Kusinerna ärver inte ett skit dock. Men de kanske de inte begriper.
Citera
2020-01-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan det där. Arvstvister löser man inte genom mord. Och jag tror inte detta handlar om det heller. Rånmord av utomstående är vad jag tror det är. Fast det är ju jag. Kan ha fel naturligtvis.

Nej, jag menade inte att ifrågasätta dig😊.
Mer reda ut rent allmänt vilka som legalt har rätt att ärva utan testamente.
Nån började väl att prata om kusiner och sambons eventuella barn osv..?
(Om det nu är så att nån släkting skulle ha motiv...)
Citera
2020-01-18, 14:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trådrubriken säger "Misstänkt dubbelmord". Har polisen ändrat den misstanken till säkert dubbelmord?
Det är inte omöjligt att det rör sig om ett mord och självmord med tanke på uppgifterna att en är skjuten och vapnet låg kvar i bostaden.

Tänkte jag också. Men bilen var väl upphittad någonstans långt bort?

Annars skulle det förklara smset. De hade bråkat hela natten och det eskalerade i mord och självmord. Förklarar också varför dörren var låst.
Citera
2020-01-18, 14:57
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Jag kan det där. Arvstvister löser man inte genom mord. Och jag tror inte detta handlar om det heller. Rånmord av utomstående är vad jag tror det är. Fast det är ju jag. Kan ha fel naturligtvis.
Då är vi i alla fall minst två i tråden som tror på teorin om rånmord av utomstående. Känns som att tråden håller på att stagnera så länge inget nytt kommer upp.
Citera
2020-01-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Mer reda ut vilka som legalt har rätt att ärva utan testamente.
NÅN började prata om det - jag själv anser det är en fantasi. Men det är jag. Och du får ifrågasätta mig hur mycket du vill.
Jag skrev en uppsats för många år sen om just det juridiska i ärvdabalken. Så jag har full koll.
Citera
2020-01-18, 14:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jo, det gör dom. Dock tror jag knappast att ett par 80-90-åringar går på mordstråt. Eller kanske mostrarnas barn (kusinerna) är ute på mördarstråt? Kusinerna ärver inte ett skit dock. Men de kanske de inte begriper.

Jo, de ärver ju 80-90-åringarna......ganska snart. Gamlingarna kanske t o m har God Man, förvaltare....
Citera
2020-01-18, 14:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Trådrubriken säger "Misstänkt dubbelmord". Har polisen ändrat den misstanken till säkert dubbelmord?
Det är inte omöjligt att det rör sig om ett mord och självmord med tanke på uppgifterna att en är skjuten och vapnet låg kvar i bostaden.

Det är väl omständigheterna på platsen som gjort att man misstänkt rånmord att det är stökigt som att någon letat genom bostaden skulle ju kunna bero på att någon som är svartsjuk letar bevis för otrohet. Parets bil i Norrtälje är dock mer svårförklarlig. Såvitt inte någon olycksfågel stulit bilen utan kännedom att ägarparet var mördade. Skulle väl vara en mardröm för genomsnittspundarens värsta noja. Sno en bil för simpel transport och ägaren är just mördad eller någon är instuvad i skuffen. Eller ett mordvapen ligger under reservhjulet. Huuu... men enligt lagen om alltings jävlighet borde det väl hända någongång.
Citera
2020-01-18, 15:02
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tänkte jag också. Men bilen var väl upphittad någonstans långt bort?

Annars skulle det förklara smset. De hade bråkat hela natten och det eskalerade i mord och självmord. Förklarar också varför dörren var låst.

Den låsta dörren är inget att hänga upp sig på. Har man nyckeln i handen så låser man.

Bilen var ju flyttad så er tes känns inte trolig.
Citera
2020-01-18, 15:02
Medlem
Citat:
Vem körde bilen till Norrtälje och vilkas är cyklarna då?
Citera
2020-01-18, 15:03
Medlem
Citat:
NÅN började prata om det - jag själv anser det är en fantasi. Men det är jag. Och du får ifrågasätta mig hur mycket du vill.
Jag skrev en uppsats för många år sen om just det juridiska i ärvdabalken. Så jag har full koll.

Ja, jag litar på dig!
Tog mest upp det för andras intresse och vetskap och att du kunde bekräfta eller dementera den infon som jag kom med.
Tror att en del går med drömmen att en dag få ett samtal om att en okänd gammal avlägsen släkting trillat av pinn och att man då ska ärva miljoner. Det händer ju liksom inte i verkligheten.. Inte i Sverige iaf..
Citera
2020-01-18, 15:04
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Mer reda ut rent allmänt vilka som legalt har rätt att ärva utan testamente.

Tror visserligen inte på teorin om släktingar som GM. Man ska dock vända på varje sten. BO kan ju ha nämnt att han skulle skriva, alternativt ändra ett testamente. De är väl något man tänker på när man gjort en större affär. De hade väl varit ett par en längre tid och hon var väl tio år yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in