Citat:
Ursprungligen postat av
50Hz
Min mamma hade en AV-block nyligen. Hon fick en pacemaker dagen efter. Min sambos pappa likadant. När mamma hade livmodercancer fick hon också operation fort som fan. Likaså fick farsan hjälp på en gång när han åkte på en lungemboli.
Det är nog så att verkligheten är att jag har mer erfarenhet av svensk sjukvård än vad du har. Därför vet jag att vi har världsklass på vår sjukvård. Däremot finns det många hysteriska individer på Flashback som läser lite tidningsrubriker och grundar sin verklighetssyn på dessa som tror att vi är i fritt fall.
Den svenska skolan har vi ju alla gått i, och de flesta av oss har pluggat på högskolan, yrkeshögskolan osv och kan konstatera att svensk utbildning håller världsklass.
Nu hänger du inte med. Inflation är prisökningen i samhället och om inkomsterna stiger snabbare än priserna så får vi det bättre.
Man kan alltså ha inflation utan att inflationen äter upp produktiviteten. Det har ingenting med att definiera definitioner att göra.
Du försvarar ett alltmer dysfunktionellt samhälle med absurda och irrelevanta argument.
Det är ingen som har ifrågasatt kvaliteten på vården när den väl ges. Det är tillgängligheten och samverkan mellan olika aktörer som brister. Vården för multisjuka, äldrevården och psykiatrin är exempel på sådant som inte alls fungerar. Inte minst är den kommunala vården och omsorgen bedrövlig.
Det är uppenbart att du inte har en aning om hur den kommunala äldrevården, vården för multisjuka eller psykiatrin ser ut i Sverige. Och det är uppenbart att du inte har en aning om hur dagens skola ser ut och (inte) fungerar.
Det där med inflation och tillväxt tycks du inte heller förstå. Tillväxten i Sverige är onormalt låg och till betydande del driven av flyktingindustrin. Det är ett närmast parodiskt exempel på Broken Window Fallacy. Och nu går vi mot ännu sämre tillväxt och ökande kostnader. Det är en omöjlig ekvation.
Verkligheter talar mot dig – det hjälper inte att du är oförskämd och tror dig vara mer vetande än andra i tråden. Det avslöjar bara inskränkthet och någon slags överdriven och skruvad självbild.