2020-01-18, 11:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
https://www.norrteljetidning.se/logga-in/mordade-parets-bil-hittades-i-norrtalje-polisen-soker-vittnen

Finns bara ett i norrtälje och känner igen entren

Jag har försökt kolla på goolgle maps om det finns några övervakningskameror vid entrén till Friskis Svettis , men tyvärr är det svårt att se från de större vägarna.

https://www.google.com/maps/@59.7525826,18.6971456,127a,35y,104.23h,45t/data=!3m1!1e3

Har gm tänkt på det, så har de parkerat en bit från entreérna med tanke ju på övervakningskameror.

Att ta sig från Vallentuna till Norrtälje gör man lättast via E18 (77). Ttill Carl Bondes väg, tar man av avfart till Stockholmsvägen, sedan in höger på Gustav Adolfs väg och sedan höger igen på Carl Bondes väg och in höger till parkeringen till Friskis & Svettis:

Kanske finns det övervakningskameror här vid Flygfyren (Korsningen Stockholmsvägen- Gustaf Adols väg)?:
https://www.google.com/maps/@59.7527715,18.6927919,3a,54.5y,130.23h,77.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1syGv01I-kuB9oReoKV4NmWQ!2e0!7i16384!8i8192

Eller här (Gustaf Adolfs väg)?:

https://www.google.com/maps/@59.7525106,18.6957345,3a,60y,222.8h,87.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1swIVao7bLuXs_vrC6fauEnA!2e0!7i1 6384!8i8192

Eller här?

https://www.google.com/maps/@59.7524378,18.6974744,3a,22y,174.2h,86.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKkSfnBYg_QYSCiyK4xArQA!2e0!7i1 6384!8i8192

Eller på byggnader vid parkeringen?

https://www.google.com/maps/@59.753086,18.7014473,128a,35y,200.13h,45t/data=!3m1!1e3

Det vore skönt om de fastnat på någon övervakningkamera någonstans.

Ser att det finns busshållplatser precis utanför sportcentret, vilket gör att de lätt kunnat ta sig därifrån utan hjälp av annan.
Citera
2020-01-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. Ryssarna där vid vargmötesvägen var där för tio år sen.
Urläskigt.
Men detta borde omedelbart hemligstämplas, av MSM, mitt i, samt av polisen.
Bättre inrikta på möjliga GM, från Uppsala, Knivsta eller Jumkil!!!

Fattar inte om du va seriös angående ryssarna osv, redan börjat härja på det fina o alkohol😁 ändå lördag

Vet att det jag länkade skedde för 10 år sen, men kan lova att det är samma skrot o korn som bor där än idag. Inte så ofta dubbelmord sker i området o når nyheterna, vart 10nde år verkar det tyvärr som. Men va där senast dagarna innan nyår o då fanns det gott om shotorskar o alkisar i misär där, för dom är inte ett liv så mycket värt.
Har en vän som meckar på bilar där o varje gång man hälsar på så stöter man alltid på torskar från öst i närheten
Citera
2020-01-18, 11:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske har rånare börjat kolla på Hemnet för nya uppslag, över sålda fastigheter de senaste månaderna?

Många lokaltidningar är såååå hjälpsamma med att lägga upp de senaste bostadsaffärerna, och gärna de som de kan blåsa upp det ”dyraste”.

Bara att kolla hur hjälpsamma Kristianstadsbladet är: http://www.kristianstadsbladet.se/bostad/
Likaså Närkes Allehanda: https://www.na.se/bostadspuls

Kan vara rena gottebordet för presumtiva inbrottstjuvar...

Känns fruktansvärt onödigt, men lokaltidningarna är väldigt beroende av sina läsare idag för sin överlevnad. Men det borde kännas tråkigt för lokaltidningen om försäljningen legat öppen som en nyhet, typ "dyraste".
Citera
2020-01-18, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCowboy87
Fattar inte om du va seriös angående ryssarna osv, redan börjat härja på det fina o alkohol😁 ändå lördag

Vet att det jag länkade skedde för 10 år sen, men kan lova att det är samma skrot o korn som bor där än idag. Inte så ofta dubbelmord sker i området o når nyheterna, vart 10nde år verkar det tyvärr som. Men va där senast dagarna innan nyår o då fanns det gott om shotorskar o alkisar i misär där, för dom är inte ett liv så mycket värt.
Har en vän som meckar på bilar där o varje gång man hälsar på så stöter man alltid på torskar från öst i närheten
Jo då, jag fattade. Och vet läget där. Inte kul.
Det kan ha varit nån i gänget, eller några besökande "landsmän", som gjorde ett idiottillslag mot 62-åringens hus.
Vad gjorde då snutarna, under dessa tio år, samt Vad gör dom nu?
OM dessa Gm inte fått med sig de avdödas mobiler, hem till landet långtbortistan och dom sen används. DÅ tror jag att fallet redan är iskallt!
Citera
2020-01-18, 11:58
Medlem
Extremt långsökt men en vuxen man infinner sig nedkyld o knivhuggen utanför löwenströmska runt kl10

Löwensträmska är sjukhuset som ligger närmst brottsplatsen, ca 20 min ifrån brottsplatsen o vargmötet som jag pratat om tidigare.

Tidpunkten och att Aftonbladet förtydligar en vuxen man ca30-50 enligt mig(då man är vuxen o inte äldre man) tyder väl på nån som dygnat och en tjackalkohol morgon gått snett av nån anledning.
Nån ryss som låtit tjackkäften gått loss o nån tröttnat😁
Jag vet långsökt men kanske inte

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/januari/18/18-januari-0919-misshandel-grov-upplands-vasby/
Citera
2020-01-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCowboy87
Extremt långsökt men en vuxen man infinner sig nedkyld o knivhuggen utanför löwenströmska runt kl10

Löwensträmska är sjukhuset som ligger närmst brottsplatsen, ca 20 min ifrån brottsplatsen o vargmötet som jag pratat om tidigare.

Tidpunkten och att Aftonbladet förtydligar en vuxen man ca30-50 enligt mig(då man är vuxen o inte äldre man) tyder väl på nån som dygnat och en tjackalkohol morgon gått snett av nån anledning.
Nån ryss som låtit tjackkäften gått loss o nån tröttnat😁
Jag vet långsökt men kanske inte

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/januari/18/18-januari-0919-misshandel-grov-upplands-vasby/

Lustigt nog fick jag samma tanke. Men är förmodligen inte kopplat då mordet förmodligen skett förra helgen?
Citera
2020-01-18, 12:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kan ju lika gärna varit så, att han totalt lessnat på skitlandet absurdistan?? Och avsåg att inom kort avflytta, till ett land långt borta??

Så jävla märkligt, att amatör mord utklarare klarar av att problematisera dessa brottsoffer.
Vad härnäst?

Men lugna ner dig. Att en fastighetsägare är "tvingad" att sälja behöver inte avse att hen är involverad i något fuffens som denne utpressas för. Det kan handla om förestående nödvändiga jobb eller investeringar som man inte mäktar med eller helt enkelt inte har lust med för "besväret" (besvär kan man ju tycka det är även om man har råd att anlita entrepenörer för utförandet). Exempelvis att man får nys om planer hos kommunen att visst område inom visst antal år ska måsta ansluta sig till kommunala avloppsnätet vilket kan bli ganska kostsamt utöver att det ska grävas. Eller liknande.
Citera
2020-01-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känns fruktansvärt onödigt, men lokaltidningarna är väldigt beroende av sina läsare idag för sin överlevnad. Men det borde kännas tråkigt för lokaltidningen om försäljningen legat öppen som en nyhet, typ "dyraste".

Men du tycker ju att ett gunnebostängsel som satts upp för att hindra dagisbarn att förirra sig ut på en motorväg är "läskigt" om någon mördas där utan att gunnebostängslet alls är instrumentalt för mordet...

Det är väl inte onödigt, uppgifterna bidrar väl till rörlighet på fastighetsmarknaden.
Citera
2020-01-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, det är mycket möjligt. Oftast är det närstående bakom ett mord.
F.ö skriver du väldigt inlevande🙂

Jag har bott på många mindre ställen ofta som inflyttad utböling dock. Och det brukar alltid finnas någon familj där det gnälls om oförrätter som skett för mer än mansålder sedan. De flesta kukar ju inte ur och mördar varann tack och lov utan man nöjer sig med att vägra hälsa på varandra och tala illa om varann. Men om någon är ganska instabil är det ju inte otänkbart.
Citera
2020-01-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Lustigt nog fick jag samma tanke. Men är förmodligen inte kopplat då mordet förmodligen skett förra helgen?

Men det är väl nu, en vecka efter brottet folk börjar prata om vad dom gjort/vad dom har hört.

Tidpunkten för knivhuggningen skriker ju några som har dygnat och när man sitter uppe 8 på morgonen efter ett tjackrace så är man ju inte den smartaste utan öppnar lätt käften utan o tänka och nån har reagerat på det o gett några straffhugg.

Dom som hänger där, ryssarna/polackerna/balterna är extremt oklara människor och reagerar väldigt impulsivt
Citera
2020-01-18, 12:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl lite tveeggat ändå. Nyttan med den typen av information är väl att presumtiva köpare och säljare i områdena kan få en rimlig uppfattning om rimliga prisnivåer. Det är väl det som är huvudsakliga intresset för dessa uppgifter. Om man som fastighetsägare börjat fundera på att sälja och hitta annan bostad är ju uppgifterna till nytta jämfört med att ständigt behöva leta genomförda överlåtelser hos lantmäteriet. Eller betala för en marknadsvärdering, kanske vid flera tillfällen om man är tveksam och vill invänta en prisutveckling.

Javisst är det tveeggat. Som allting annat som är offentligt så kan det missbrukas.
Men de de har det gärna på startsidan och skriker ut det för att verkligen dra blickarna till sig med ord som ”DYRAST”, rekordsumma” etc.

Men det KAN vara ett sätt att luska reda på försäljningar där ägarna bor lite avsides.
Liksom rånare som riktade in sig på dyra klockannonser på Blocket. Efter dessa rån läggs det nog inte ut adresser eller mobilnummer på det sättet.

Kanske lite OT men numera när jag sålt prylar (ej större möbler såklart) på Blocket har jag alltid mött upp på en offentlig välbesökte plats aldrig hem till huset. Lämnar aldrig ut mitt mobilnr, utan använder deras tjänst ”tillfälligt nummer”. Allt detta pga av dessa rånarligor.
Citera
2020-01-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Javisst är det tveeggat. Som allting annat som är offentligt så kan det missbrukas.
Men de de har det gärna på startsidan och skriker ut det för att verkligen dra blickarna till sig med ord som ”DYRAST”, rekordsumma” etc.

Men det KAN vara ett sätt att luska reda på försäljningar där ägarna bor lite avsides.
Liksom rånare som riktade in sig på dyra klockannonser på Blocket. Efter dessa rån läggs det nog inte ut adresser eller mobilnummer på det sättet.

Kanske lite OT men numera när jag sålt prylar (ej större möbler såklart) på Blocket har jag alltid mött upp på en offentlig välbesökte plats aldrig hem till huset. Lämnar aldrig ut mitt mobilnr, utan använder deras tjänst ”tillfälligt nummer”. Allt detta pga av dessa rånarligor.

Senast igår såg jag en artikel ”kvinnorna som tjänar mest i din kommun”

Vi kör med samma princip när det gäller blocket. Man kan inte vara nog försiktig idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in