2020-01-18, 00:54
Medlem
5549s avatar
Här en bild på cyklarna ifall det är av intresse.

https://www.instagram.com/p/B7a_zdaHeu5/
Citera
2020-01-18, 00:56
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Aha, så det var hennes bror. Biologisk bror eller...?

Hmm, eftersom BOna inte var gifta och inga barn så kan ju Lars ha testamenterat allt till henne.
Då får vi plötsligt fram en arvtagare till henne i form av en bror.
Jag har ingen aning om det biologiska, bara om namnen och födelsedatumen. Visst! Om det är så det är skrivet, så är det en tänkbar möjlighet men jag tvekar.
Citera
2020-01-18, 00:58
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Två herrcyklar, ser det ut som?

Hur vet man att de är stulna och inte det manliga offrets egna? De hade väl inga barn eller andra närstående som kände till exakt vad de hade för prylar?
Citera
2020-01-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag har ingen aning om det biologiska, bara om namnen och födelsedatumen. Visst! Om det är så det är skrivet, så är det en tänkbar möjlighet men jag tvekar.
Sitter man på en villa värd 10 mille så tvivlar jag på att man är i behov av ett arv. Har även ett bra jobb på Vattenfall. Men fortf begriper jag inte hur du vet att det är en bror?
Citera
2020-01-18, 01:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enl mrkoll.se så har han inte bytt något namn. Varifrån har ni fått det? Och var kan man se att han bytt namn på 70-talet som det skrevs tidigare? Han fyllde 18 år i så fall i maj 1980. Får man byta namn som omyndig?
Och hur vet vi att detta är hennes bror? Ursäkta om jag missat något väsentligt. Tycker ändå jag läst det mesta i tråden.
Han har bytt namn från hennes udda efternamn, på samma adress som hon var skriven på, till ett nytt efternamn som låter adel men inte är det. Är han hennes bror? Jag skulle gissa det!

Har det någon betydelse för tråden? Troligen inte.

I runda slängar tror jag, att vi har att göra med (unga?) pundare eller öststatare som inte vet att dölja sina spår. Eller rentav inte bryr sig.
Senast redigerad av Mandelbrot 2020-01-18 kl. 01:06.
Citera
2020-01-18, 01:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Litet och litet. 95 kvm. Värde på runt 3 mille om jag läst rätt. Han har bott där i 14 år och kanske det är en fantastisk inredning som inte syns utanpå? Och det var hans hemtrakter. Inte så konstigt egentligen.

Ja, det är ju sådana saker som gör att man ändå kopplar brottet ihop försäljningen med gården.

Utåt verkar de inte skylta med miljonvinst.
Köp av enkel bil, bor kvar i sin 100 kvadratare.

Fortsätter att leva sitt vanliga liv.
Inget som sätter ögonen på en direkt...

Varför just dom?
Och dessutom döda dom?

För vad?
Citera
2020-01-18, 01:08
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Enl mrkoll.se så har han inte bytt något namn. Varifrån har ni fått det? Och var kan man se att han bytt namn på 70-talet som det skrevs tidigare? Han fyllde 18 år i så fall i maj 1980. Får man byta namn som omyndig?
Och hur vet vi att detta är hennes bror? Ursäkta om jag missat något väsentligt. Tycker ändå jag läst det mesta i tråden.

1970 bor Suzanne och hennes mor född 1937 i Norrköping
Där bor också en manlig person född 1960 med samma efternamn.
Denne är född i Skarpnäck, Stockholm medan Suzanne är född i Norrköping.

1980 bor de i Norrköping och då har den manliga personen bytt namn.
Dessutom har det tillkommit en äldre person född 1911 med samma efternamn som Suzanne.

edit:
Dessutom en Andersson f 1955. Vad gör han där?
Senast redigerad av PeterNoster 2020-01-18 kl. 01:37.
Citera
2020-01-18, 01:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Två herrcyklar, ser det ut som?

Hur vet man att de är stulna och inte det manliga offrets egna? De hade väl inga barn eller andra närstående som kände till exakt vad de hade för prylar?
Dom ser dumpade ut, och troligtvis nu än mer intressanta när bilen också snoddes som färdmedel därifrån. Att dom är stulna vet vi väl inte men det vore det mest logiska.
Citera
2020-01-18, 01:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Okej absolut. Men om man bara vill ställa bilen på en plats som inte är ens egen ort så är det ju ändå osannolikt att den hamnar just i Norrtälje menar jag, som råkar ligga i riktning mot Kapellskär.

Nja, inte med tanke på förbindelser från Norrtälje. Om man nu måste ta sig från platsen där man ställer bilen och det helst på ett anonymt sätt utan att besvära sig med att behöva stjäla en bil man inte har rätt nyckel till.
Citera
2020-01-18, 01:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Okej absolut. Men om man bara vill ställa bilen på en plats som inte är ens egen ort så är det ju ändå osannolikt att den hamnar just i Norrtälje menar jag, som råkar ligga i riktning mot Kapellskär.

Nja, inte med tanke på förbindelser från Norrtälje. Om man nu måste ta sig från platsen där man ställer bilen och det helst på ett anonymt sätt utan att besvära sig med att behöva stjäla en bil man inte har rätt nyckel till.
Var det inte GW som sade att en gärningsman nästan alltid flyr i riktning till höger, oklart dock om det även skulle innefatta bilburen flykt men här verkar det stämma hursomhelst.
Citera
2020-01-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Ser ut att vara en DBS och BITS. XXL är återförsäljare till dessa märken. Framför allt BITS. Tycker ramstorleken ser lite juniorbetonad ut. XXL finns väl i Arninge? Kan man man inte få fram via XXL vem som köpt cykeln via ramnummret? eller? På Garantin bör det väl stå något av produktnummer vilket bör vara samma som ramnumret?? Eller är det ett långskott?
Citera
2020-01-18, 01:23
Medlem
Stilichios avatar
Tänker lite ur boxen. Livlig trafik i området innan, bilar etc. Tjuvarna rekar. Vid Brottet, cyklar. Smidigt och tyst. Ponera att cyklarna stulits i Vallentuna Centrum. Då kan mördarna t.o.m ha tagit Roslagsbanan från Stockholm. Om de kom på cyklar lär de inte ha haft ett hagelgevär med sig, alltså offrets vapen.
Kanske uppstod ett bråk varpå mannen avled?

Självklart har GM varit ute efter pengarna från husaffären. Skulle ju då ha varit listigt att misshandla kvinnan för att få tag i bankkoder. Men inte om mannen redan avlidit. Mig veterligen finns det inget som säger att inte GM har brytit sig in. Framsidan var låst. Men hur såg det ut på baksidan? Inget säger heller att GM har åkt iväg samma dag eller dagen efter. Ingen var ju vid huset då. Utpressningen kan ha varit långdragen.

Att man inte bränt hus eller bil tyder på flera saker. Spåren hinner kallna.
Man har behövt tid för pengarna att studsa mellan olika konton.
Man finns inte i svenska polisens register alt man är bekanta och har redan lämnat spår i hus och bil (mindre troligt). Hade man varit bekant med området och velat bränna bilen så hade man använt Ledinge trafikplats. där brinner väl bilar varannan vecka. Förmodligen blev man hämtad på en närliggande parkering alt är ju att ta en buss vid Campus. 30 minuter till stan går väl typ var tionde minut. Nära till bussar till Kapellskär och vidare österut. Gävle och Uppsala är också nära.

Min slutledning säger:
Inte samma planerare som utförare.
Beställningsjobb.
BO mördad med eget vapen. Kvinnan mördad som vittne
Ingen GM boende i Norrtälje.
Bil i Norrtälje villospår eller praktisk dumpning.
Om brottet lyckat eller inte, det vet redan polis och åklagare.
GM har otvivelaktigt lämnat DNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in