2020-01-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Suzaxnes bror C'rl bytte namn på 70-talet. Varför?
Okej, ja det lät taget. Varför satt de och tryckte i ett litet hus i Vallentuna!
Citera
2020-01-18, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej, ja det lät taget. Varför satt de och tryckte i ett litet hus i Vallentuna!
Litet och litet. 95 kvm. Värde på runt 3 mille om jag läst rätt. Han har bott där i 14 år och kanske det är en fantastisk inredning som inte syns utanpå? Och det var hans hemtrakter. Inte så konstigt egentligen.
Citera
2020-01-18, 00:43
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att de är flera som har varit delaktiga i morden. På ett eller annat sätt.

Någon är vid brottsplatsen, någon skjutsar, hämtar.

Det känns som att stället bo bil är dumpad på kräver mer än buss... till färjan.
Det finns en bil som plockar upp den/dom där bo bil lämnas vid sportanläggningen.

Om det är en skenmannöver, att det ska se ut som att man tar färjan, eller om det är av andra anledningar bilen står där... svårt att säga.

De kan ha koppling till Norrtälje på något sätt. Varit där, tänkt att det är en plats där bilen inte kommer att observeras i första taget.

Jag misstänker att personerna har någon koppling till området kanske eller vet om denna plats. De kanske bor där, har varit där? Eller så åker de bara runt och hoppas på bra ställe att ställa bilen. Två mil från terminalen. Tror att ingen ska lägga märke till den. De får många dagar på sig innan den upptäcks.
Stället som bilen parkerats på ligger väl bara några hundra meter från Norrtäljes stora köpcenterområde med många stora parkeringar. Något av en sidogata där risken att bli iakttagen är betydligt mindre än vid köpcenterparkeringarna.

Har man sin egen bil på en av dessa parkeringar och vill undgå att bli ihopkopplad med offrens bil är det praktiskt att parkera en bit bort, på en lugnare gata och sen ta en promenad till sin egen bil.
Citera
2020-01-18, 00:43
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Hette inte hon något helt annat i efternamn? Något på D?
Jo, hon hette det till sin bortgång men brodern bytte namn på 70-talet. Det kanske är oviktigt för tråden - men varför?
Citera
2020-01-18, 00:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kanske är det bara så jag tänker, att det borde ha gått till, utifrån raderna "En timme innan den första matchen fick hennes medspelare ett kortfattat sms om att hon var magsjuk." samt "Efter det lämnades alla kontaktförsök från tenniskamraterna obesvarade." Jag tänker att man inför en tennisdubbel kan ha en kommunikation+uppvärmning som är längre än en timme.

Ok, då är jag med.
Det tror jag också.

Jag tror att man precis som vid andra sporter träffas minst en timme (ca 1,5 timmar innan) för att värma upp och känna av varandra att allt är ok.

Detta är otroligt viktigt i en final. Man vill känna lugn, koncentration och peppa varandra. Uppvärmning.

En person som inte dyker upp när det är en timme kvar, hör man nog av sig till.
Och får man detta konstiga sms, som är så olikt denna person inför en FINAL...

Lider med deras kompisar.
De måste må dåligt av att de kände att något var fel.

Men man kan ju inte lasta dom.
Hon var ju inte ensam, och de kunde väl inte för allt i världen tro något sådant.

Det händer liksom inte...
Citera
2020-01-18, 00:45
Medlem
Citat:
Jo, hon hette det till sin bortgång men brodern bytte namn på 70-talet. Det kanske är oviktigt för tråden - men varför?
Hur gammal är brodern? Hon var väl född -68? Var han väldigt mycket äldre?
Citera
2020-01-18, 00:46
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag har nollkoll på hennes relation till brodern. Sedan kanske man gillar staden? Eller landet? Vad vet jag?
Citera
2020-01-18, 00:47
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur gammal är brodern? Hon var väl född -68? Var han väldigt mycket äldre?
Hon var född i december 1967. Han är född i maj 1960.
Citera
2020-01-18, 00:48
Medlem
SibirienKalles avatar
Vanliga inbrottstjuvar kommer väl väldigt sällan på cykel? Och att lämna kvar dem är väl ännu ovanligare? Är ju en risk att man blir identifierad på ett eller annat sätt (dna, vittnen) via cyklarna.

Ingen åverkan på ytterdörr eller fönster? Allt låst och stängt i god ordning?

Och det är väl ändå rätt sällsynt att personer mördas vid ”vanliga” inbrott?
Citera
2020-01-18, 00:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Suzaxnes bror C'rl bytte namn på 70-talet. Varför?

Aha, så det var hennes bror. Biologisk bror eller...?

Hmm, eftersom BOna inte var gifta och inga barn så kan ju Lars ha testamenterat allt till henne.
Då får vi plötsligt fram en arvtagare till henne i form av en bror.
Citera
2020-01-18, 00:52
Medlem
Citat:
Hon var född i december 1967. Han är född i maj 1960.
Enl mrkoll.se så har han inte bytt något namn. Varifrån har ni fått det? Och var kan man se att han bytt namn på 70-talet som det skrevs tidigare? Han fyllde 18 år i så fall i maj 1980. Får man byta namn som omyndig?
Och hur vet vi att detta är hennes bror? Ursäkta om jag missat något väsentligt. Tycker ändå jag läst det mesta i tråden.
Citera
2020-01-18, 00:52
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Tack. Tjaa, kanske något gammalt släktnamn han ville återta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in