Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Det fetade: vad har du delgett mig?
Exakt den data du behöver för att kontrollera mitt resultat av jordens form och detta förstår du, men för att slippa ta detta en gång till, "alla kartprojektioner har korrekta avstånd", ditt påstående(alla håller med!) så bara räkna på om du inte tror på svaret.
Då du väljer att låta bli att kontrollera resultatet jag fick att jorden är ett klot betyder detta att du accepterar resultatet, inga andra alternativ finns att inte kontrollera.
Har du sedan problem med det "hemliga" antarktis (du tar dig dit om du vill men det blir lite jobbigare) så får du hålla med om att förutom den sydliga kontinenten så är jorden inte platt där vi lever och bor.
Om det sen är ett stort hål till insidan du tror vid antarktis (för inte kan den bara vara rund...) får du ta en tripp till hollow earth-tråden och tror du vår jord är en glob-byggnad på den platta jorden får du nog starta en tråd om den verkligheten istället.
Hur du än vrider och vänder på det så är den jord vi bor och lever på ett klot och inte platt och detta är ju plattjordstråden.
Gratulerar, du har insett att jorden är ett klot!