2020-01-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Personligen gör jag varken bu eller bä, gör inget varken för eller emot feminism. Lever bara ett ganska vanligt svenssonliv och har fullt upp med det.

Däremot så ligger tex alla barns, och speciellt pojkars som det ser ut i dagsläget, rätt till en bra och trygg skolgång mig väldigt varmt om hjärtat. Tycker överhuvudtaget att barn och unga måste satsas på och prioriteras mycket mer vad gäller utbildning, fritid och jobb.

Då är du ej heller i position att klaga över vad jag gör eller inte gör.
Feminism tynger ner svenska pojkars självförtroende och hjärntvättar dem till självhat och medfödd skuld av det amerikanska slaveriet och brittiska koloniseringen av Afrika, det är detta bland annat F! jobbar för ännu mera av än vad vi redan har inom skolor och public service.
Det handlar dessutom inte om att montera ner ett patriarkat (finns inget sådant i Sverige), utan att bygga upp ett icke-vitt patriarkat styrt av svarta och/eller araber.

Citat:
Sen kan jag lova dig att jag är ganska trevlig, att du kanske hade gillat mig och att jag oavsett hade bemött dig med vanligt folkvett och respekt i vardagen trots att jag eventuellt är feminist.
Försök inte, så dåligt minne har jag inte. Du förväntade dig att du skulle kunna knäppa mig på näsan, när det inte fungerar så anklagar du mig för hat när det var du som hatade mig från första början och gör så fortfarande, du skriver det där bara för att rädda ditt skin.
Senast redigerad av baraporr 2020-01-17 kl. 00:45.
Citera
2020-01-17, 06:56
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kränktheten är dock rätt underhållande att skåda. Ungefär som när svenska män hämtar hem yngre thailändskor. Helvete vad kränkta svenska kvinnor blir av detta - har sett detta mycket tydligt i min närhet. Samma fenomen när de blir äldre och bortvalda till förmån för yngre.

Typ samma kränkthet som hos svenska män när svenska kvinnor knullar araber och negrer? 😂

Ta det lugnt, ni sitter i samma båt
Citera
2020-01-17, 07:39
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Har ni verkligen inga bättre argument för era hjärtefrågor än att ständigt hänvisa till hur vi eventuellt ser ut och försöka förolämpa och få tyst på kvinnor genom att kalla oss gamla, fula och bittra?

Är det allt ni (som känner er träffade) har att komma med?

Det är relevant i frågan. Du/ni försöker upphöja frågan till något nobelt. I grund och botten handlar det om simpel avundsjuka. I detta faller handlar det om avundsjuka på att snyggare, tightare och bättre tjejer får vad mindre attraktiva kvinnor också vill ha. Konkurrens. Mycket enkelt.
Citera
2020-01-17, 08:20
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Har ni verkligen inga bättre argument för era hjärtefrågor än att ständigt hänvisa till hur vi eventuellt ser ut och försöka förolämpa och få tyst på kvinnor genom att kalla oss gamla, fula och bittra?

Är det allt ni (som känner er träffade) har att komma med?
Känns som om det där med gammal och bitter stämmer nära överens om vad feministerna i trådstarten kallar oss gubbar. Förmodligen fula också, men i en annan bemärkelse.

Blir mycket pajkastning mellan feminister och män, inget nytt under solen. Kanske är det feministernas sätt att göra sina röster hörda och stoppa mäns monopol på att retas. Om det nu finns ett sådant?

Trådstarten är ju ett gott exempel, kvinnor klankar på män över att göra vad de själva gör, alltså vad som är mänskligt. Vipps så är luften lika fylld av pajer som en bäck i Norrland av knott.
Citera
2020-01-17, 08:47
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var lätt att tolka ditt inlägg så. Det ser du själv om du läser det igen.
God morgon.

Jag håller inte med. Speciellt inte sett till hur du besvarade det.
Citera
2020-01-17, 09:25
Medlem
Ingen som dårarna på allvar
Citera
2020-01-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det är relevant i frågan. Du/ni försöker upphöja frågan till något nobelt. I grund och botten handlar det om simpel avundsjuka. I detta faller handlar det om avundsjuka på att snyggare, tightare och bättre tjejer får vad mindre attraktiva kvinnor också vill ha. Konkurrens. Mycket enkelt.

Nobelt hur då?

Min åsikt är att vuxna människor bör ligga och ha relationer med vilka dom vill så länge alla är överens. Och bara för att vissa som också kallar sig feminister eller antifeminister tjatar om mognad betyder det inte att det är så. Men det verkade lite svårt för ts att förstå, som istället blev eld och lågor över allt möjligt.

Tror också att avundsjuka, bitterhet och hat ofta har att göra med sina egna tillkortakommanden eller känsla av misslyckanden.

Sen tror jag också att det är ett manligt perspektiv i det här fallet. Tror att ganska få kvinnor vill ha en yngre snyggare man.
Citera
2020-01-17, 15:05
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Nobelt hur då?

Min åsikt är att vuxna människor bör ligga och ha relationer med vilka dom vill så länge alla är överens. Och bara för att vissa som också kallar sig feminister eller antifeminister tjatar om mognad betyder det inte att det är så. Men det verkade lite svårt för ts att förstå, som istället blev eld och lågor över allt möjligt.

Tror också att avundsjuka, bitterhet och hat ofta har att göra med sina egna tillkortakommanden eller känsla av misslyckanden.

Sen tror jag också att det är ett manligt perspektiv i det här fallet. Tror att ganska få kvinnor vill ha en yngre snyggare man.

Nobelt i den bemärkelsen att man försöker upphöja ämnet från smutsig avundsjuka till att handla om något mystiskt patriarkat som försöker förtrycka smarta kvinnor.

Jag instämmer i övrigt.
Citera
2020-01-17, 16:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.

Ja du måste ha rätt. Vi avfärdar alltihop som svartsjuka.

Har du fått rätt på glasögonen än?
Citera
2020-01-17, 16:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara. Egentligen vet de om att männen är av högre värde då de lyckas locka till sig tjejer i sin prime.

Inget nytt under solen. Who cares vad någon i sin decline tycker

Citat:
Högre värde? Sitter ditt värde i hur attraktiv du är för andra ?

Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
God morgon.

Jag håller inte med. Speciellt inte sett till hur du besvarade det.

Nähä. Jag tycker nog att min tolkning är fullt rimlig. Men om det inte var så du menade, så kan du kanske förklara vad det är du menar med att män har högre värde för att de lockar till sig tjejer i sin "prime"?
Högre värde än vem? Kvinnan som inte lyckas locka till sig män i sin prime?
Om du menar så, då var ju min tolkning korrekt, d.v.s ens värde skulle sitta i hur attraktiv man är för motsatt kön.
Citera
2020-01-17, 20:42
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ja du måste ha rätt. Vi avfärdar alltihop som svartsjuka.

Har du fått rätt på glasögonen än?

Nä, feministglasögonen och offerkoftan lämnar jag åt mindre ståtliga varelser
Citera
2020-01-17, 20:49
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Vad var detta för stört inlägg? Du missförstod minst 50%. Jag pratade om en vän till mig pucko, inte mig själv. Läs ordentligt!!!

Ja ja ja jag har inte tid korrekturläsa dina texter du borde ha skrivit tydligare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in