Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Jag tror att en av mina första tankar som jag skrev här var att de kunde varit gisslan där och att ett sms föranlett oron.
Fy fan va läskig tanke!
Låter onekligen som att det kan vara gisslantagande, om nu någon av gisslantagarna eller möjligen sambon messade under tvång.
Flyktvägarna till Norrtälje kan vara flera, men sannolikt österut på Väsbyvägen, sen rakt fram i rondellen under Roslagsbanan och sen mot E18 och på den vid Brottby. Alternativt höger i rondellen via Täby Kyrkby till Norrortsleden österut och sen ut på E18 norrut. Visst finns det andra mindre vägar, men det kräver bra lokalkännedom. På E18 finns ju en del fartkameror, men alla är ju inte i funktion.
Pundare med hemort Norrtälje eller i närheten?
Öststatare med avsikt att ta sig österut med färja från Kappelskär? Inga problem att lasta över sig själva och ev. gods i annan bil och ta sig ner till hamnen i Norrtälje. Att parkera Skodan i Kappelskär hade ju varit en väldigt tydlig hänvisning till fortsatt flyktväg. Så det undvek man förstås. Bestod godset enbart av smycken och dylikt så kan man ju också tagit en taxi ner till färjan.