2020-01-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Man hoppas ju att de gjorde fler fynd i samband med sökningarna förra veckan.

Riktigt imponerad av hur lite som kommit ut till allmänheten från denna utredningen
Imponerande. Men frustrerande.
Citera
2020-01-17, 12:09
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Man hoppas ju att de gjorde fler fynd i samband med sökningarna förra veckan.

Riktigt imponerad av hur lite som kommit ut till allmänheten från denna utredningen

jag tror polisen vill ha mer tid på sig att hitta på en LÖGN typ T har psykiska besvär och mordet är uppklarat.
undrar om polisen har lagt 2 timmars arbete på den här ärendet?
Citera
2020-01-17, 17:06
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag tror polisen vill ha mer tid på sig att hitta på en LÖGN typ T har psykiska besvär och mordet är uppklarat.
undrar om polisen har lagt 2 timmars arbete på den här ärendet?
Vad yrar du om?
Citera
2020-01-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vad yrar du om?
Hahaha! Jag undrar detsamma. Mycket märkligt inlägg. Men nu har de i alla fall ytterligare fyra veckor på sig att få in analyssvar, förhöra fanskapet, sy ihop ett åtal.
Citera
2020-01-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Jag undrar detsamma. Mycket märkligt inlägg. Men nu har de i alla fall ytterligare fyra veckor på sig att få in analyssvar, förhöra fanskapet, sy ihop ett åtal.

För några dagar sedan sa spaningsledaren så här i en artikel:

Citat:
– Det går bra, det gör det. Sedan får vi se var vi landar i slutändan, säger Sten-Rune Timmersjö vid polisens rotel för grova brott i Uddevalla.

Det här "får vi se var vi landar i slutändan" är illavarslande och kan betyda att dödsorsak ej gått att fastställa. Polisen kanske är inne på spåret att pojkvännen kanske bara kommer fällas för brott mot griftefriden.
Citera
2020-01-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
För några dagar sedan sa spaningsledaren så här i en artikel:

Det här "får vi se var vi landar i slutändan" är illavarslande och kan betyda att dödsorsak ej gått att fastställa. Polisen kanske är inne på spåret att pojkvännen kanske bara kommer fällas för brott mot griftefriden.
Ja, den funna kroppsdelen är inte ens analyserad ännu. Jag förstår att det är brist på akademiker, men jag har ingen aning om vad det egentligen säger. Om kroppsdelen ansågs extra viktig kunde den väl rimligen fått förtur?
Citera
2020-01-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, den funna kroppsdelen är inte ens analyserad ännu. Jag förstår att det är brist på akademiker, men jag har ingen aning om vad det egentligen säger. Om kroppsdelen ansågs extra viktig kunde den väl rimligen fått förtur?

Analyser får väl förtur när det är häktade i ärendet..

Det här är två möjliga utgångar hur det kan sluta här om man inte lyckas med dödsorsaken:

Mats Alm / Linda Chen
Mordåtalade Mats Alm döms av Falu tingsrätt till fängelse i ett år och sex månader för brott mot griftefrid. Övriga åtalspunkter ogillas.

Misstänkt mord på kvinna i Spånga 2017
Företagaren i 55-årsåldern erkände att han styckat sin hustrus kropp efter ett bråk – och menade att hon dött genom en olyckshändelse. Tingsrätten frikände honom för mordet och nu fastställer hovrätten tingsrättens dom – och menar att det inte är ställt bortom rimligt tvivel att han mördade hustrun.

Det har ju iofs hänt att folk har åkt dit för mord även om dödsorsaken inte gått att få fram, men då har det funnits ett erkännande eller vittnen.. mordet på Joe Niyomwat t ex.
Citera
2020-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ingen aning faktiskt, det är väl inget som kommit ut i media tror jag men kan ju tycka att han efter korta undersökningen fick åka tillbaka till häktet.
artikel från 3 Januari, dvs förra häktningen...

Antar att man inte kör T från psyk i Gbg om det är där han vart till häktet i u-valla för att sen åka tillbaka. så borde vara så om detta stämmer som artikeln säger att han är tillbaka i häktet.

Från Fredag den 3 januari... dvs förra häktningsförhandlingen...
Citat:
Fredagens förhandling hålls via videolänk där den misstänkte mannen medverkar från häktet.

https://www.pressreader.com/sweden/bohuslaningen/20200103/281599537422648
Citera
2020-01-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bara att konstatera att åklagarkammaren och snuten i udevala redan har kört detta förmodade mordcase helt å he..te.
Blir kostsamma rättegångar om nån styckning, nån gång om 6 till8 månader...
Och vissa ska fortsätta att hata mot T
Citera
2020-01-17, 19:16
Medlem
Advokaten är återigen ute och talar om bristfällig information.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdares-advokat-det-har-brustit-1.22754077

Ett antal släktingar till T var på plats i TR - fler än föräldrarna. Pappan påstår sig tro att T är oskyldig. (pluslåst artikel, om någon med tillgång kan ge en sammanfattning vore det trevligt).

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/anh%C3%B6rig-till-wilmas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-tror-han-%C3%A4r-oskyldig-1.22732339
Citera
2020-01-17, 20:03
Bannlyst
Anhörig till Wilmas misstänkte mördare: "Tror han är oskyldig"

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/anhörig-till-wilmas-misstänkte-mördare-tror-han-är-oskyldig-1.22732339

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
förfrågan

[...]

Anhöriga till Wilma Anderssons misstänkte mördare var på plats i Uddevalla tingsrätt under fredagens häktningsförhandling. Två av dem är själva misstänkta för inblandning i mordet. Nu berättar mannen för Bohusläningen att han tror att den häktade är oskyldig.

[...]

På fredagen hölls häktningsförhandling gällande Wilma Anderssons misstänkte mördare. Mannen är i 20-årsåldern och kom in i salen iklädd shorts och t-shirt. Han har suttit isolerad sedan han häktades i slutet av november.

Bara några meter från den misstänkte mördaren satt fem anhöriga till honom. Bland annat mannen och kvinnan i 40-årsåldern som misstänks för inblandning i mordet.

[...] beskedet berörde den häktades anhöriga. Många av dem grät efter att tingsrätten meddelat sitt beslut.

Den anhöriga mannen och kvinnan som är i 40-årsåldern misstänks för skyddande av brottsling, grovt brott, samt brott mot griftefriden i samband med det misstänkta mordet på Wilma. Brottsmisstankarna tyder på att de kan varit varit med och hanterat Wilmas kropp efter hennes död.

Båda nekar till brott och är släppta på fri fot.

[....]

Kvinnan vill inte ge några kommentarer. Det vill däremot mannen. Han berättar att han inte sett den häktade mannen på två månader.

Det är jobbigt, säger han till Bohusläningen.

Han säger också att han inte tror att den häktade mannen gjort det han misstänks för.

– Jag tror inte han har gjort någonting. Jag tror han är oskyldig.

Hur känns det att vara här idag?

Det är jobbigt, säger mannen." X2
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2020-01-17 kl. 20:09. Anledning: Citering + formatering
Citera
2020-01-17, 20:20
Bannlyst
... Beatrice Rämsell är kritisk, då hon anser att hon fått för lite information från utredningen.

– Det står ju i rättegångsbalken att den misstänkta löpande ska få ta del av utredningen, det är ingenting jag hittar på själv. Det är av rättssäkerhetsskäl, att frihetsberöva personer är kringgärdat av regler och det ska tillvaratas. [...] Med hänsyn till att den misstänkte är ung och tidigare ostraffad vill hon se ett tempo i utredningen. Hon är dock inte informerad om vilket tempo utredningen håller, berättar hon.

– Man behöver ha tempo i utredningen, det är inte säkert att det inte varit det, men jag är inte informerad. Vi är i behov av information, man måste redovisa vad man gjort.

Men hon berättar ändå att hon fått mer information den senaste tiden, jämfört med tidigare.

– Vi har fått del av utredningsmaterial nu som vi inte fått tidigare, men det har varit färdigt en tid, det är inte helt färskt. Min poäng är att det brustit här, säger Beatrice Rämsell.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misstänkte-mördares-advokat-det-har-brustit-1.22754077
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in