2020-01-17, 17:44
Bannlyst
För mycket skärmtid och narkotika för idioter. Lägg ner och strukturera upp lite i livet
Citera
2020-01-17, 17:46
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimomannen
Flytande Theralen ger underverk, mixa det med valfri dryck för undvika bli torr i käften som en öken. Det sover man fint på.

Funkar bättre än Propavan men du får ofta en ”hang over” dagen efter. Undviker personligen den.
Citera
2020-01-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Var i Sverige finns du?

Varför undrar du?
Citera
2020-01-17, 17:49
Medlem
vichy6s avatar
Självklart ska inga droger, koffein eller nikotin ingå i ditt liv. Det är ju garanterat en stor orsak.

Och nej, akuten skriver inte remiss till sömnutredning.
Citera
2020-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Du har länge löst dina problem med temporära lösningar som också orsakat fler värre problem för dig själv. ''Out of the frying pan and into the fire'' Det du kan göra är att tillåta dig själv att må bra igen genom att frivilligt må dåligt. Gå Cold turkey på alkoholen och drogerna. Möt smärtan med gusto och besegra dina egna negativa tankar med att fokusera din uppmärksamhet på de positiva.

Ge ingen uppmärksamhet till tanken som automatiskt poppar upp och säger att det inte finns nåt positivt att fokusera på för det är en lögn som du tillåter dig själv att tro på om du låter den förhindra dig att tänka positivt. Din uppmärksamhet är en brandvattenslang som okontrollerat sprutar runt omkring i huvudet på dig så länge du inte medvetet kontrollerar den. Ta tag i den och fokusera på att må bra igen.

Du menar alltså att under senaste åren då problemen blivit värre har jag letat temporära lösningar du har rätt så är det men eftersom jag haft problem med sömnen redan vid barndomen funderar jag på om det är något genetiskt kanske?

Tack för ditt råd
Citera
2020-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Jag bad om det på akuten men det struntade de och sa att de inte jobbar så på akuten de gav mig bara medicinerna och fick en ett rum som jag delade men annan person!
Ok, Kräv ,Kräv via vårdcentralen!
Citera
2020-01-17, 17:54
Medlem
Lugnochros avatar
Kan vara svavelbrist? Läs på lite om hur kroppen behöver vissa mineraler och spårämnen så kanske du får lite mer kännedom om hur människokroppen fungerar. I stället för att få något syntetiskt som hjälper för stunden eller något som tar bort symptomen istället för orsaken.
Citera
2020-01-17, 17:55
Medlem
Ta inga droger/"mediciner"/alkohol etc., skapar ju bara mer problem. Gäller att ha rutiner, lägg dig kl 21 varje dag, gå upp kl 06 varje dag, snooza inte, sov inget under dagen, inget kaffe, inga energidrycker. Gör det i någon månad så blir det garanterat bättre. Gör något avkopplande innan du lägger dig, lägg undan telefonen 2 h innan.

När jag pluggade så hade jag skitdåliga rutiner, när det var som värst så kunde det ta 3 h att somna, och oavsett om jag sov 4, 6, 8 eller 10-12 h så var jag alltid skittrött, brukade ofta somna runt 17-18 också någon timma..

EDIT: Som tidigare person skrev om näringsbrist. Pröva gör ett blodprov kanske? Kostar runt 800-1200 kr och du får reda på hur många värden som helst, så ser du om något är avvikande!
Citera
2020-01-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ok, Kräv ,Kräv via vårdcentralen!

Jag har gjort så många gånger! Har bett om att få bli ordentligt utredd alternativt bli inlagd på behandlingshem men det finns ju inte jag har frågat om pris på behandlingshem där man VERKLIGEN går in på problemet istället för att få massa tabletter sedan bye bye nästa dag! För övrigt, är det någon som sett skicket på dessa akutmottagningar, det är så sunkigt, man delar ofta rum med andra sjuka och ibland läggs man tom. på en bår mitt i hallen för det inte finns plats! (detta har hänt mig flera gånger) Känns som läkarna inte hinner eller orkar nu är jag lite off topic men tycker det är värt att nämna!
Citera
2020-01-17, 17:59
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorM
Ta inga droger/"mediciner"/alkohol etc., skapar ju bara mer problem. Gäller att ha rutiner, lägg dig kl 21 varje dag, gå upp kl 06 varje dag, snooza inte, sov inget under dagen, inget kaffe, inga energidrycker. Gör det i någon månad så blir det garanterat bättre. Gör något avkopplande innan du lägger dig, lägg undan telefonen 2 h innan.

När jag pluggade så hade jag skitdåliga rutiner, när det var som värst så kunde det ta 3 h att somna, och oavsett om jag sov 4, 6, 8 eller 10-12 h så var jag alltid skittrött, brukade ofta somna runt 17-18 också någon timma..

EDIT: Som tidigare person skrev om näringsbrist. Pröva gör ett blodprov kanske? Kostar runt 800-1200 kr och du får reda på hur många värden som helst, så ser du om något är avvikande!

Så dumt att inte bara gå till VC. Varför betala 800-1200 när vi har subventionerad sjukvård. Trött på den typen av råd.
Citera
2020-01-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Så dumt att inte bara gå till VC. Varför betala 800-1200 när vi har subventionerad sjukvård. Trött på den typen av råd.
Han har ju redan varit där skriver han ju. Och vem vill droga ner sig fullständigt? Inte jag i alla fall.
Citera
2020-01-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiderman90
Jag har gjort så många gånger! Har bett om att få bli ordentligt utredd alternativt bli inlagd på behandlingshem men det finns ju inte jag har frågat om pris på behandlingshem där man VERKLIGEN går in på problemet istället för att få massa tabletter sedan bye bye nästa dag! För övrigt, är det någon som sett skicket på dessa akutmottagningar, det är så sunkigt, man delar ofta rum med andra sjuka och ibland läggs man tom. på en bår mitt i hallen för det inte finns plats! (detta har hänt mig flera gånger) Känns som läkarna inte hinner eller orkar nu är jag lite off topic men tycker det är värt att nämna!
Lyssna! Du kan ! "även om det verkar jobbigt skriva en egenremiss till en sömnutredning , Kolla med sjukvårds-upplysningen ! OBS ! Du har laglig rätt till en egenremiss och den kan dom INTE negligera / ignorera!
Senast redigerad av Monday1 2020-01-17 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in