2020-01-16, 23:25
Medlem
Hur fan kan man köpa presentkort till sin tioåring? Varför inte bara skriva ut en lapp med teknikmagasin logo och slå in, vad är skillnaden?

Alla människor vet väl att presentkort är skit. På sin höjd något ett fantasilöst företag kan ge sina anställda, men även där är det fan vettigare med cash. Man tar bara risk och har ingen uppsida alls med presentkort. Ren idioti. Och att sen vädra sen idioti i media när man torskar. Haha!
Citera
2020-01-16, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
Kändes senaste 10 åren som cirka den sämsta affären man kunde tänka sig. Har väl sett en del produkter online någon gång hos de i en prisjämförelse, men jag gick bara in där för att få mig ett gott skratt.

Har undrat hur de har kunnat överleva så länge.

Hur kan man ens jämföra Kjell men Teknikmagasinet? Kjell har som policy att _allt_ ska finnas i lager, och de har ett ganska stort sortiment. Betydligt vettigare och mer praktiska prylar dessutom.

Skönt den affären försvinner
Bara massa babbar som jobbar på lagret
Så skönt alla blir arbetslösa jag NJUTER
Hahaha
Citera
2020-01-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sormlandnanstans
Skönt den affären försvinner
Bara massa babbar som jobbar på lagret
Så skönt alla blir arbetslösa jag NJUTER
Hahaha
En sann ”Sverige vän” är du, inte!
Citera
2020-01-17, 00:01
Medlem
Skvistens avatar
Snackade idag med en anställd på Teknikmagasinet och han var ganska säker på att det kommer ske nån form av ny ägarkonstellation och att allt kommet fortsätta som vanligt igen.
Citera
2020-01-17, 01:18
Medlem
Man kan ju fråga sig varför Peter Gyllenhammar satsade i detta företag? Vilket misstag. Att sälja gammalt skit kan ju knappast vara en god affärsidé. Bara en sådan sak att många av Teknikmagasinets föråldrade prylar använder vanliga R6-batterier istället för 18650-batterier med USB-laddning säger det mesta. Det är bara att gå över till Kjell & Co för att köpa mer moderna prylar.

Citat:
Affärsjuristen Carl Östring för Peter Gyllenhammar AB:s talan i ärendet. Han utvecklar resonemanget:

”Den ursprungliga kostymen var för stor och anpassad för en internationell expansion som inte blev av. Därför blev det rekonstruktion till att börja med”, säger han och fortsätter:

”Peter gick in och köpte i den första rekonstruktionen i tron om att det här skulle gå att vända, men det har visat sig vara en mycket längre resa än förväntat att skära ner och anpassa verksamheten, speciellt i en fallande marknad för retail.”

Dagens industri: Teknikmagasinet begärs i konkurs
Citera
2020-01-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Har kanske hänt 1-2 gånger att tröjan var lila istället för röd som den var på bilden men bara att skicka tillbaks. Större utbud, bättre priser och snabb leverans på nätet. Det kanske är svårare för tjejer att handla kläder på nätet men jag har aldrig haft problem och jag handlar ofta.
Men möblerna då? Känns ju ruttet att få hem en soffa som man inte alls är nöjd med? Vad gör du om du är missnöjd med fåtöljen?

Det är ju det som är så trist med att fysiska butiker försvinner. Man vill ju prova halloweenmasken eller titta på lampan irl innan man köper. Därför så trist att fysiska butiker försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag handlar kläder enbart i fysiska butiker för då kan man prova innan och se att det passar och ser bra ut innan eventuellt köp. Läste att mer än vart femte klädesplagg som köps online skickas tillbaka.
Ja precis, samma här!
Citera
2020-01-17, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Snackade idag med en anställd på Teknikmagasinet och han var ganska säker på att det kommer ske nån form av ny ägarkonstellation och att allt kommet fortsätta som vanligt igen.

Stämmer inte
Kommer inte hända
Bara skitsnack
Citera
2020-01-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandos
Kändes senaste 10 åren som cirka den sämsta affären man kunde tänka sig. Har väl sett en del produkter online någon gång hos de i en prisjämförelse, men jag gick bara in där för att få mig ett gott skratt.

Har undrat hur de har kunnat överleva så länge.

Hur kan man ens jämföra Kjell men Teknikmagasinet? Kjell har som policy att _allt_ ska finnas i lager, och de har ett ganska stort sortiment. Betydligt vettigare och mer praktiska prylar dessutom.
Dessutom var för det mesta personalen sjukt ointresserade av att vara trevliga, noll serviceanda. Till skillnad från Kjell&co, i varenda kjellbutik möter man supertrevlig personal som vet vad service handlar om. I TM-butiken önskade personalen att man redan var ute ur butiken när man tagit första steget in i butiken.
Citera
2020-01-17, 06:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Själv tyckte jag Teknikmagasinet var både dyra o med tråkigt utbud.

Det här är bara början på butiksdöden som kommer rulla in i en nära framtid.
Citera
2020-01-17, 06:24
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten

Extremt tveksamt. Varför skulle de helt plötsligt lyckas framöver? Konkurrensen och prispressen i branschen kommer bara att accelerera, särskilt med Teknikmagasinets tramssortiment.
Citera
2020-01-17, 06:44
Medlem
Jag förknippar det fortfarande med World import eller vad nu firman hette tidigare (kan varit snarlikt namn eller konkurrerande verksamhet).

Men de har inte något berättigande i dagens och morgondagens samhälle. Nästan allt de har beställer man på nätet via wish, Amazon eller eBay. När de får igång snabba och billiga leveranser så får nog t.om. Clas Olsson och Kjell det riktigt svettigt! Om man får leveransen på någon/några timmar.

Men se bara på skillnaden i placering av butiker CO vs Kjell. CO finns längst in i ett center för att dra till sig folk. Kjell vid ingången så man snabbt kan handla och sedan lämna köpcentret. TM har varit i mitten. Varken eller.
Citera
2020-01-17, 07:45
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
tror mer att lightake har fått de att konka.

Varför tror du det? Aldrig hört om den sidan, verkar ju vara bluffsida om man läser reviews.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in