2020-01-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var sugar-daddy som postet en video fra youtube med top 10 smart phone tricks der man kunne skrive en kode på telefonen for å hente fram de siste 20 samtalene.

Dette funker ikke, og leste du kommentarfeltet på youtube så funket det ikke på noen telefoner, så jeg skjønner ikke at du gidder å sitte å gjenta at noen skrev at det var mulig.
Nytter ikke krangle med en ekte Youtuber...
Citera
2020-01-16, 22:34
Medlem
Citat:
Det var sugar-daddy som postet en video fra youtube med top 10 smart phone tricks der man kunne skrive en kode på telefonen for å hente fram de siste 20 samtalene.

Dette funker ikke, og leste du kommentarfeltet på youtube så funket det ikke på noen telefoner, så jeg skjønner ikke at du gidder å sitte å gjenta at noen skrev at det var mulig.
Må jo svare deg, du har jo problemer med å la det ligge! Prøvde å vri saken over på noe annet, men var visst et mislykket forsøk. Regner med du vil ha en siste kommentar til dette, det må du gjerne få. Jeg er ferdig med saken.
Citera
2020-01-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Må jo svare deg, du har jo problemer med å la det ligge! Prøvde å vri saken over på noe annet, men var visst et mislykket forsøk. Regner med du vil ha en siste kommentar til dette, det må du gjerne få. Jeg er ferdig med saken.

Siden du poster en løgn om at noen skrev ditt og datt så måtte jeg korrigere deg, det er det diskusjonsforum er til.
Citera
2020-01-16, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Korte svaret er NEI.

Det litt lengre svaret er, og da går jeg utifra at "dere" referer til amatørdetektivene på flashback:
Vi spekulerer og roter rundt i den informasjonen politiet via media har gitt oss.
Et problem er at vi nok tenker på dette som en krim-serie på tv, eller en detektivroman; hvor det er en implisitt "avtale" om at de viktigste bitene i puslespillet kommer frem etterhvert, men et er frågan om å sette sammen bildet.
Dette er en feil vi ufrivillig gjør, som har en betegnelse: What you see is all there is - WYSIATI, først brukt av den brilliante psykologen Daniel Kahneman.
Et glimrende eksempel på denne tankefeilen er at politiet/pressen først i høst opplyste om at ekteparet hadde vært på teateret, sett Book of Mormon, med et vennepar kvelden før AEH ble meldt savnet.
Dette hadde ingen av oss noen anelse om. Fordi vi ikke visste at det ikke hadde blitt opplyst om.
Et eksempel på en ukjent ukjent.... det vi ikke er klar over at vi ikke vet.
Og heri ligger problemet.

Sett gjennom den linsen, kan det være hva som helst av omstendigheter av betydning i denne saken:

Kanskje AEH hadde for vane å spille blokkfløyte på Metro-senteret hver formiddag, og handelsstanden gikk sammen om å rydde henne av veien?

Kanskje AEH var venner med en kvinne med voldelig ektemann og AEH hadde lagt seg oppi en barnefordelingssak eller noe, og denne mannen var connected med russisk mafia?

Kanskje de som gjør rent på Futurumbygget hadde en slavekontrakt med en menneskehandler og TH oppdaget det og satte press på bakmannen, og denne hevnet seg ved å ta AEH?

Kanskje et av barna hadde kommet i kontakt med noen uærlige typer, og disse hadde funnet ut om THs formue? Og ikke gikk av veien for kidnapping...

TH handlet også med EL/ kraft, en annen kraft-spekulant-milliardær Einar Aas gikk på ræva tidligere i 2018 pga. et svært turbulent marked...... kanskje TH gjennom sine disponeringer hadde (uvitende) bidratt til at en annen ung kraft-spekulant tapte stort, og denne unge kryptovaluta-kunnige spekulanten enten selv eller på vegne av en gruppe ville "ha tilbake penga"?

Vi vet ikke om det er slik, men vi vet ikke at det ikke er slike omstendigheter der ute som setter saken i et helt annet lys.
Jeg er ganske sikker på at dersom TH er skyldig, så er dette noe politiet har funnet ut under avhør for lenge siden - fordi ingen klarer å skjule en slik alvorlig handling mot en av sine nærmeste gjennom et helt liv (kroppsspråk, stemmeleie, øyekontakt etc.). Så har man tenkt at man er 90% sikre på å løse saken fordi det «kun» gjenstår å presse vedkommende lenge nok + å finne liket. Men et annet perspektiv er at dersom AEH virkelig ble kidnappet, så var planen at dersom ikke TH overførte penger umiddelbart i hht instruks (uten å kontakte politiet, ellers....), så var planen å bare baile out med en eneste gang... no mercy, da har planen pr. definisjon gått i dass. Det sistnevnte perspektivet er imidlertid kanskje «baitet» TH vil at politiet skal sluke. Valget om å kontakte politiet ville jo både tjene hans egen troverdighet + i tillegg sannsynliggjøre at det er kidnappere som da har valgt å drepe AEH... og ikke ham selv.
Citera
2020-01-16, 23:02
Medlem
Og hvor vil politiet søke etter AE når de nå har strøket alle moduskandidater fra listen ?

Det var noen kriterier for hvor man skulle konsentrere søkene om, avstand og områder som GM kjenner godt.
Citera
2020-01-16, 23:07
Medlem
Hvis AE var utendørs da hun ble angrepet av GM og hvis valpen var sammen med AE på det tidspunktet, kanskje valpen kunne pekt ut det stedet der den så AE sist?
Citera
2020-01-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis AE var utendørs da hun ble angrepet av GM og hvis valpen var sammen med AE på det tidspunktet, kanskje valpen kunne pekt ut det stedet der den så AE sist?
Ha ha, Mr. Poirot, nå tror jeg du har sniffa litt mye bartevoks i de sene nattetimer...
Citera
2020-01-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Ha ha, Mr. Poirot, nå tror jeg du har sniffa litt mye bartevoks i de sene nattetimer...
Tror du? :-) Når jeg tenker meg om, så tror jeg ikke at valpen var vitne til forbrytelsen.

Vil ikke alle hunder bjeffe og/eller forsøke å beskytte eieren sin dersom noen angriper eieren?

Vil alle hunder reagere dersom fremmede kommer inn i huset?
Vil alle hunder reagere på lyder av en bil som kommer utenfor huset der den bor og reagere på lyder av dørlåsen som låses opp eller igjen?
Senast redigerad av POlROT 2020-01-16 kl. 23:33.
Citera
2020-01-16, 23:40
Medlem
Citat:
Siden du poster en løgn om at noen skrev ditt og datt så måtte jeg korrigere deg, det er det diskusjonsforum er til.
Jeg har ikke postet en løgn, dette er ikke noe jeg har kommet på helt ut av det blå. Men hvis du vet at dette IKKE har vært skrevet om på FB, er det mulig at jeg har lest denne påstanden et annet sted. Uansett av hvem, hvor eller når dette har blitt postet, er påstanden om at dette er mulig herved bekreftet UMULIG av Gassa. Case closed.
Senast redigerad av univers123 2020-01-16 kl. 23:45.
Citera
2020-01-16, 23:41
Medlem
Hvis GM er en bekjent av BO og som også hadde hilst på valpen tidligere og som også visste at han kom til å møte valpen ved senere anledninger, tror jeg at GM aldri i livet ville latt hunden vært vitne til forbrytelsen for da hadde GM risikert at valpen endret adferd mot GM og at andre ville ha sett på en slik adferdsendring som merkelig.
Citera
2020-01-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis GM er en bekjent av BO og som også hadde hilst på valpen tidligere og som også visste at han kom til å møte valpen ved senere anledninger, tror jeg at GM aldri i livet ville latt hunden vært vitne til forbrytelsen for da hadde GM risikert at valpen endret adferd mot GM og at andre ville ha sett på en slik adferdsendring som merkelig.

Hva er du på sporet av nå ?
Citera
2020-01-16, 23:48
Medlem
Citat:
Hva er du på sporet av nå ?
Hvis BO kjente GM var ikke valpen vitne til forbrytelsen, og forbrytelsen skjedde ikke i huset mens valpen var der og/eller forbrytelsen skjedde et annet sted.
Hvis BO ikke kjente GM kan valpen ha vært vitne til forbrytelsen.

Valpen kan derimot eventuelt ha vært vitne til at noen den har hilst på tidligere har tråkket rundt og lagd sprox-spor og bedrevet annen "beplantning" uten å reagere på det HVIS valpen kjente planteren.
Senast redigerad av POlROT 2020-01-16 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in