Citat:
Ni har nog lagt på några nollor i vad avgiften är i förhållande till den högsta trafikförsäkringspremie som förekommer (så skall visst avgiften vara).
Görs det för tidigt blir det säkert åtskilliga som går om den ordinarie försäkringsbeställningen, tecknas försäkring vid direktkontakt med ett bolag eller på nätet så bör det inte vara mer än en dags eftersläpning, men om det istället genomförs via något av bolagens ombud och de skall sända in kopian på beställningen misstänker jag att vi är uppe i en vecka som det ser oförsäkrat ut, men det i själva verket är intern kommunikation som går långsamt.
Görs det för tidigt blir det säkert åtskilliga som går om den ordinarie försäkringsbeställningen, tecknas försäkring vid direktkontakt med ett bolag eller på nätet så bör det inte vara mer än en dags eftersläpning, men om det istället genomförs via något av bolagens ombud och de skall sända in kopian på beställningen misstänker jag att vi är uppe i en vecka som det ser oförsäkrat ut, men det i själva verket är intern kommunikation som går långsamt.
Vadå jämfört med den högsta premien?
Säg att man har enkel trafikförsäkring av billigaste sort, vilket jag tror är vanligt bland de som hamnar i denna knipa. Då är det enorma ökningar jämfört med den lilla trafikförsäkringen de får i avgift.
Jag har faktiskt inte koll på vad det kostar idag, men gjorde en enkel sökning på vad min bil skulle kosta i trafikförsäkring, fick 131 kr per månad.
Vad tar trafikförsökringsföreningen per månad eller dag? Hörde nåt om 160kr per dag 2013, säg att det idag är 170kr per dag (troligen mycket högre). då blir det över 5270 kr per månad jämfört med 131 kr per månad. Då jag suger på matte så vettefan vad det bli i ökad kostnad, men det är sinnessjukt många procent i alla fall. Om jag räknar rätt, vilket jag kanske inte gör så blir det en ökning på 39 200% jämfört med vad det annars hade kostat.