2020-01-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Tror någon lokal person, förmodligen med skulder och/eller narkotikaberoende som gjort det. Bör lösas hyffsat enkelt.
A.B.solut tror det också.
Citera
2020-01-16, 20:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Även om jag precis såsom GW hatar slumpen så kan det faktiskt vara så att detta ohyggliga brott begåtts utav rena, rama tjuvarna, som inte visste om försäljningspengarna. De kanske bara var ute efter småting men BO satte sig i motvärn då han trodde sina penningar skulle ryka all världens värld och så dräpte de de två. GM fyllde bilarna med allsköns skräp och skrot och tog därmed ena bilen för att få med sig mer ting.

Ovanstående är ytterst osannolikt. Nyckeln till att lösa detta ligger nog i att finna den stulna bilen snabbt och då kan man utgå därifrån - nu vet man troligtvis inte alls åt vilket håll de kört.

Jag har spånat lite om det faktiskt initialt var bilen GM skulle stjäla för att använda vid inbrott eller något var man inte vill ha sin egen bil synlig, om det är lokala kriminella förmågor. Men det passar i såfall inte med att de skulle gått in i huset ifall BO upptäckt stöldförsök och gått ut och hojtat. Och då skulle ju bilen oavsett varit lite väl het kan man tänka, om de mördat ägaren och sambon.

Intressant ändå med bilen, blir inte riktigt klok på varför GM ev tagit den (möjligt är kanske att den stulits senare av någon olycksfågel som inte hade en susning om att ägaren var mördad). Eller så är det som du skriver, de var två snodde en bil fyllde bilarna med diverse lättsålda prylar av relativt mindre värde (mindre värde sett till hur pass lönt det är att riskera att åka dit för mord, borrmaskiner m. m.)
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-01-16 kl. 20:11.
Citera
2020-01-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Just det, hade glömt Arlöv..Tog de inte nån där?

Ingen häktad. Så en fällande dom kan vi nog fetglömma.
Citera
2020-01-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänkte lite samma, ex. Vem larmade? Och varför kollade de inte själv huset?

Polisens insats inleddes tidigt under onsdagskvällen, efter att en person ringt in och var orolig och ville anmäla en vän försvunnen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1n3npl/tva-hittade-doda-i-villa--kan-vara-ranmord
Citera
2020-01-16, 20:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Ingen häktad. Så en fällande dom kan vi nog fetglömma.

Är du rent kokt i kolan?
Följer du inte nyheterna överhuvudtaget?

Det jag suttit en man häktad på sannolika i över 2 månader...

https://www.expressen.se/kvallsposten/ekonomiska-motiv-bakom-dubbelmord/

https://www.sydsvenskan.se/2019-12-04/haktad-for-dubbelmordet-i-arlov-misstanks-vara-psyksjuk
Senast redigerad av T34Panzer 2020-01-16 kl. 20:19.
Citera
2020-01-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Om det här är ett rånmord, och inte en familjeuppgörelse, så ska man nog inte förutsätta att rånarna har någon form av IQ/analytisk förmåga alls.

För det är bara idioter som begår den här typen av brott:

Komma på besök, hota BO med med pistol, och tro att man ska få pengar.

Låter som att ett riktigt jäkla pundarhuvud tänkt ut det här brottet.
Vad menar du med familjeuppgörelse? Är det mellan klaner du menar då? Så du tycker att de som har ihjäl varandra i det du kallar "familjeuppgörelse" har högt IQ? Utveckla gärna.
Så de människorna som dödar varandra i "familjeuppgörelser" (vad du nu menar med det) INTE är idioter?
Citera
2020-01-16, 20:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Vem har tänt på då?
Någon avundsjuk?

”Tänt på”?
Vad snackar du om?
Är du ens i rätt tråd????
Citera
2020-01-16, 20:24
Bannlyst
Jag sätter mina pengar på en närstående eller bekant. Inte stråtrövare.
Citera
2020-01-16, 20:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Vad menar du med familjeuppgörelse? Är det mellan klaner du menar då? Så du tycker att de som har ihjäl varandra i det du kallar "familjeuppgörelse" har högt IQ? Utveckla gärna.
Så de människorna som dödar varandra i "familjeuppgörelser" (vad du nu menar med det) INTE är idioter?

Mja, om det är en släktfejd av något slag så kan det väl vara någon som ältat äkta eller inbillade gamla oförrätter och till slut tiltat ordentligt när arvsfienden fått bra betalt för gården och kaosar till ordentligt och lämnar tonvis med spår. Givetvis är det väl idiotiskt i någon mån men det kan ju också vara utfört med viss kyla och personen, eller personerna, inte lämnat mycket spår.
Citera
2020-01-16, 20:28
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Tänkte snarast på vredgade barn eller dylikt, som slutligen kommit för att ge igen för tidigare missförhållanden.

Typ: "Pappa, du misshandlade mig under hela min uppväxt, och mamma, du lyfte inte ett finger för att stoppa det."

Gammalt familjegroll kan ju handla om vad som helst.

Kräver nog inte nödvändigtvis låg IQ. Även intelligenta individer torde kunna bli rejält förbannade på varandra? Är känslostyrt, snarare än intelligensstyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mja, om det är en släktfejd av något slag så kan det väl vara någon som ältat äkta eller inbillade gamla oförrätter.

Exakt.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-16 kl. 20:34.
Citera
2020-01-16, 20:34
Medlem
Detta var gården tror jag som såldes.
Vad säger ni?

http://www.bt.se/mark/sjuharad-gard-sald-for-14-miljoner-8a54f210
Citera
2020-01-16, 20:43
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Tänkte snarast på vredgade barn eller dylikt, som slutligen kommit för att ge igen för tidigare missförhållanden.

Typ: "Pappa, du misshandlade mig under hela min uppväxt, och mamma, du lyfte inte ett finger för att stoppa det."

Gammalt familjegroll kan ju handla om vad som helst.

Kräver nog inte nödvändigtvis låg IQ. Även intelligenta individer torde kunna bli rejält förbannade på varandra? Är känslostyrt, snarare än intelligensstyrt.

Exakt.

Hade detta varit ett familjegräl som urartat, så är det dock svårt att se varför GM skulle stulit bilen?

Hade familjemedlem planerat mordet, och till och med tagit med pistol för att skjuta BO, så torde de väl också kommit dit i eget fortskaffningsmedel?

Och om syftet var att döda de två BO, varför då stjäla bilen?

De här morden luktar korkad pundare.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-16 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in