Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Spaningsmord är aldrig enkla. Många klaras tyvärr aldrig upp. Finns inga trådar att nysta i så är det ganska kört. Man kan hoppas att det finns dna från GM:arna och att dessa finns i registren. Kan de vara så klantiga att de lämnar efter sig sånt om de redan är kända för grövre brott? Eller är det en dununge som aldrig begått ett brott innan? Är det det senare så blir det svårt.
Ja, vi får hoppas att någon försäger sig på fyllan, flashar med för mycket pengar, lämnat DNA eller hamnar under luppen av någon annan orsak - skulle vara ytterst närande för polisen att snabbt lösa detta fall. Detta behöver de för eget självförtroende och förnyat förtroende från allmänheten - något som är sällsynt på landsbygden. Ja, är det "thieves of opportunity" som begår sitt första och enda brott i livet, då blir det svårt med uppklarande - särskilt om det bara är ex. ädelstenar, smycken och kontanter man kommit över.
Citat:
Ursprungligen postat av
butiksagare
Arvsberättigade är väl bara barn, föräldrar, syskon och syskonbarn
Jo, jag tänkte mer på att mängder med "aktörer" som varit inblandade i denna affär och tidigare och som möjligtvis har vetskap om att detta par gärna behåller en del utav köpe- och försäljningssummor i hemmet i stället för på bank. Då finns det många att kolla upp som kan ha yppat några väl valda ord till fel personer... Behöver inte vara släktingar, eller arvingar. Eller, feltolkade jag din fråga? Jag nämnde nämligen själv inget om arvingar...
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ja, utländska grupperingar är nog ofta mer hänsynslösa generellt men några av de mest kända brutala åldringsrånen med dödsfall synes ändå utfört av svenska GM, Mantorp, Lindome och Kalamark.
Ja, jag tänkte precis på detta och att det numera är svårt att säga, men att det är ett insiderfall, är jag övertygad om - skulle vara otroligt om det vore slumpen här som rådde, men det är klart - de utländska brottslingarna "scannar" väl av hela den icke befolkningstäta landsbygden på jakt efter offer.