2019-10-05, 14:26
Avslutad
En som Goitom har ju bevisat mycket mer, trots att han snurrar ut i världen då och då men alltid tycks landa i Allsvenskan, än JG. Han lever fortfarande på den där säsongen i Holland.
Citera
2020-01-15, 19:03
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Flera medier rapporterar att "storstjärnan" är aktuell för en tysk klubb, jag har dock inte lyckats få fram vilken klubb det gäller. Några idéer?
Citera
2020-01-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMG-mannen-Rask
Flera medier rapporterar att "storstjärnan" är aktuell för en tysk klubb, jag har dock inte lyckats få fram vilken klubb det gäller. Några idéer?

Jag skulle gissa på att om Guidetti nu går till Tyskland så tror jag att han kommer spela i Bundesliga, och då tror jag att det blir något lag från den nedre halvan som t.ex Werder Bremen, Mainz, Köln eller kanske Wolfsburg.
Citera
2020-01-15, 21:57
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Måste vara Bayern München.
Citera
2020-01-15, 23:20
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Jag skulle gissa på att om Guidetti nu går till Tyskland så tror jag att han kommer spela i Bundesliga, och då tror jag att det blir något lag från den nedre halvan som t.ex Werder Bremen, Mainz, Köln eller kanske Wolfsburg.
Så pass alltså.. jag tänkte mig snarare att Zweite Bundesliga skulle vara mer aktuellt, men då i något av de större lagen med chans att gå upp i år typ; Stuttgart eller Hamburg. Nu var det ju väldigt länge sedan Guidetti visade upp en längre period av gott spel i någon högstadivision.

Det bästa för grabben vore nog att glömma EM och istället börja om i en andradivision, hoppas på nytändning och att laget går upp till nästa säsong.
Citera
2020-01-15, 23:58
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
En som Goitom har ju bevisat mycket mer, trots att han snurrar ut i världen då och då men alltid tycks landa i Allsvenskan, än JG. Han lever fortfarande på den där säsongen i Holland.

Han var ganska bra första säsongen i Celta och bra när han blev utlånad till Alaves. Men hans problem är att han aldrig riktigt presterat över tid.
Citera
2020-01-16, 12:04
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han var ganska bra första säsongen i Celta och bra när han blev utlånad till Alaves. Men hans problem är att han aldrig riktigt presterat över tid.
Enligt Wikipedia spelade Guidetti 35 ligamatcher första säsongen i Celta, han lyckades prestera 7 mål på de matcherna. Visst det är kanske inte en jättekatastrof, framförallt inte sett till vilket lag det handlar om. Men att kalla det "ganska bra"... nja?
Citera
2020-01-16, 12:11
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Enligt Wikipedia spelade Guidetti 35 ligamatcher första säsongen i Celta, han lyckades prestera 7 mål på de matcherna. Visst det är kanske inte en jättekatastrof, framförallt inte sett till vilket lag det handlar om. Men att kalla det "ganska bra"... nja?
John Guidetti gjorde en otrolig säsong 2015/16. Han spelade i alla utom tre ligamatcher, gjorde mål mot Barcelona både på hemmaplan och på Camp Nou, och kom på delad förstaplats i skytteligen i Copa del Rey tillsammans med bland annat Lionel Messi och Luiz Suarez efter att ha bombat in 5 mål på 8 cupmatcher.
Citera
2020-01-16, 12:25
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
John Guidetti gjorde en otrolig säsong 2015/16. Han spelade i alla utom tre ligamatcher, gjorde mål mot Barcelona både på hemmaplan och på Camp Nou, och kom på delad förstaplats i skytteligen i Copa del Rey tillsammans med bland annat Lionel Messi och Luiz Suarez efter att ha bombat in 5 mål på 8 cupmatcher.
I Copa del Rey gjorde Guidetti mål mot Almeria och Cadiz, kanske inte de mest skräckinjagande motståndarna...
Citera
2020-01-16, 12:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
I Copa del Rey gjorde Guidetti mål mot Almeria och Cadiz, kanske inte de mest skräckinjagande motståndarna...
Han sänkte även Atletico Madrid med ett mål i kvartsfinalen. Ett Atletico Madrid som den säsongen gick till final i Champions League och kom trea i ligan.

Det ska även tilläggas att Celta Vico kom på en hedrande sjätteplats i ligan (direktplats till Europa League-gruppspelet nästkommande säsong) denna starka Guidetti-säsong.
Citera
2020-01-16, 12:59
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Allt är relativt. Sett till hans övriga karriär fylld av sjukdom och mer eller mindre misslyckade utlåningar var det en bra period där han presterade i en världens bästa ligor.
Citera
2020-01-16, 13:22
Medlem
AMG-mannen-Rasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Allt är relativt. Sett till hans övriga karriär fylld av sjukdom och mer eller mindre misslyckade utlåningar var det en bra period där han presterade i en världens bästa ligor.
Absolut är det så, men nu talar vi inte i relativa termer utan i absoluta, en klubb är sannolikt inte intresserad av vad en spelare kunde ha presterat om inte ditten och datten inträffade. Vad vi vet är att han inte lyckats över tid sedan 2011/12. Kanske att man kan se tiden i Celtic so helt okej, men inte mer än så. Så, jag tror fortfarande på att intresset kommer från en klubb i Zweite Bundesliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in