2020-01-16, 09:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo då!! Med tanke på vilka kriminella det gissningsvis handlar om, så kan det vara hälsosamt att inte nosa alltför nära.

När skiten träffat fläkten o nyfikna snokar fått
dessa rånmördare på halsen, då kommer snutarna troligen inte att hjälpa (er)!!@

Menar du att offren var kriminella eller har du någon kännedom om eftersökta misstänkta? Om du menade att MTP (misstänkt person) är den med utländsk hemvist (eller menar du att något av BO hade utländsk hemvist?) ? Du uttrycker dig något oklart.
Citera
2020-01-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fel. Stuvsta. Där bor ca 70 pers. Läs gärna innantill. Jag litar mer på mitti.se, och grannar som berättar, än dig.

Min väns mamma bor alltså granne med personen i fråga. Men lita mer på lokaltidningen du.
Citera
2020-01-16, 09:18
Medlem
Champagneoclocks avatar
Ni som tror er veta var det aktuella huset ligger. Kolla sista nyhetssändningen på TV4 och se om ni lista ut var det ligger
Citera
2020-01-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Finns det alltså ett område i Vallentunakrokarna som heter Stuvsta?

Jag gissar att de flesta stockholmare i första hand annars tänker på Stuvsta i Huddinge.

Helt enkelt ett hörfel av "journalisten" hos mitti. Sursta-Stuvsta......Bara för att man skriver i mitti så har man inte lokalkännedom.
Citera
2020-01-16, 09:22
Medlem
Rånmord rubriceras det som. Uppgifter om att minst en person har skjutits. Min teori att kringresande rånarliga har slagit till, utlänningar alltså, just när en villa ligger lite avlägset blir man mer utsatt. Det som talar emot en bulgarisk eller litaunsk liga är att dessa brukar misshandla istället för att skjuta. Men skjutningen får nu inte smusslas bort i statistiken. Jag börjar min egen statistik från den 1 februari för jag litar inte på BRÅ. FAN vad lite man vet.
Citera
2020-01-16, 09:22
Medlem
Rånmördade. Det blir bara fler och fler fall av attacker mot folk som bor i villor.

Villa och husägare kommer behöva börja bygga höga murar och anlita säkerhetspersonal som bevakar området snart. Som förmögna gör i typ Brasilien. Taggtråd högst upp på de höga murarna.

behovet av gated communities kommer att öka.

Jag tycker så synd om de här människorna som attackerats så brutalt. Måtte gärningsmannen eller gärningsmännen tas snabbt.

Så djävla glad att jag inte bor i villa. Jag hade känt mig riktigt otrygg.
Citera
2020-01-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Åk dit och kolla, flera källor talar för att det handlar om nr 26. Den mördade mannen heter L*rs Iv*r Byst*dt och har nyligen sålt en gård och Aftonbladet pekar mot rånmord.

Något du har kännedom om, eller bara gissar?
Citera
2020-01-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rånmord rubriceras det som. Uppgifter om att minst en person har skjutits. Min teori att kringresande rånarliga har slagit till, utlänningar alltså, just när en villa ligger lite avlägset blir man mer utsatt. Det som talar emot en bulgarisk eller litaunsk liga är att dessa brukar misshandla istället för att skjuta. Men skjutningen får nu inte smusslas bort i statistiken. Jag börjar min egen statistik från den 1 februari för jag litar inte på BRÅ. FAN vad lite man vet.

Då skulle denna liga ha kännedom om affären gubben gjorde och på något sätt kommit åt pengarna?
Han lär ju knappast haft 10+mille haft liggande i kontanter.
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det enda jag tycker talar emot random öststatsligor är att offret nyligt skall ha gjort en stor pengaaffär. Om det är motivet måste ju gärningsmannen/männen vetat om detta. Hur skulle östballarna veta det??

Om nu grannen sitter med tjusigare bilar känns det ännu mer ologiskt att man valt han i andra huset - om man nu som sagt inte vetat just detta att han kammat in kosing på den nämnda affären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Något du har kännedom om, eller bara gissar?

Jag har kännedom och det handlar om 10+mille.
Citera
2020-01-16, 09:26
Medlem
Vem är den andra personen som har mördats? Med tanke på att omnämnda man är skriven ensam.
Citera
2020-01-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Är nog Sursta i Vallentuna de menar annars är polisen på fel adress + då har vi två dubbelmord Finns inte Stuvsta i Vallentuna.
Då får vi hoppas att mitti.se ändrar. Skandal om de uppger fel ort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in