2020-01-15, 23:40
Medlem
Är det någon som har koll på den här filuren? Spontant verkar det vara en mytoman som inte har alla hästar i stallet, typ lite som Carl Fredrik Alexander Rask. Tror det behövs grävas i alla han lögner, fastigheter och nybilsköp. enligt merinfo så äger han bara skräpfordon. btw enligt hans senaste video ska han vara god för 30miljoner.. 26 i fastigher.
Citera
2020-01-16, 00:42
Medlem
Pengabingens avatar
Youtuber (Jonas Livros) skryter om sina fastighetsköp

https://www.youtube.com/watch?v=kmcslbdgnPM

Han påstår att han har tjänat väldigt mycket pengar på sitt (påstådda) innehav av fastigheter, här ska vi diskutera ifall det stämmer.

Är det någon som är bra på att kolla upp ifall han faktiskt äger dessa fastigheter överhuvudtaget?

Samt är det så guldrosat att äga fastigheter som denna herr Livros påstår?

OCH sist men inte minst, stämmer hans ekonomiska beräkningar?

MVH Pengabingen
Senast redigerad av Pengabingen 2020-01-16 kl. 00:45.
Citera
2020-01-16, 01:00
Medlem
Halte Haralds avatar
Haha jag googlade precis på han och hittade hit. Jag har följt karln ca 1 år och han slutar aldrig förvåna med sina märkliga videos. Oavsett om det är sant eller inte så har han en jävligt märklig approach mot folk. Alltid videos som handlar om hur lyckad han är eller något han köpt(lånat). Nä nu får vi börja gräva lite. Han borde anmälas till Youtube för att han köpt subscribers iallafall den saken är säker 😁
Citera
2020-01-16, 01:08
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen

Han påstår att han har tjänat väldigt mycket pengar på sitt (påstådda) innehav av fastigheter, här ska vi diskutera ifall det stämmer.

Är det någon som är bra på att kolla upp ifall han faktiskt äger dessa fastigheter överhuvudtaget?

MVH Pengabingen

Jag har sett videon. Nu vet jag inte om han äger fastigheterna eller har ägt dom som han påstått ha ägt och sålt men går säkert att googla upp för den som är bättre än mig att kolla personer med fastighetsägande.

Jag tycker det lätt lite väll förskönat det han berättar. Köpt någon fastighet och sedan helt plötsligt dubbelt värt. Nämner inget om renovering på fastigheten, lån och underhåll.

Om han inte har renoveringskostnader så måste han ha underhållskostnader om han bryr sig om fastigheten och ska sälja om priserna stiger.

Hans fastighetsaffärer Låter lite för bra för att vara sant enligt mig. Jag kan ha fel och rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2020-01-16, 01:10
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Han lär ju få ett tiotal extraklick i och med den här tråden.

Vad som är anmärkningsvärt är dock att han inte tycks veta att skatter existerar. Lär bli dyrt i slutändan.
Citera
2020-01-16, 01:11
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen

MVH Pengabingen

Som många skrivit i kommentarerna så tar han inte med utgifterna. De första husen skriver han att han cashat, de andra med lån.

Men alla hus kan inte ha varit uthyrda med kallhyra utan borde funnits fasta kostnader såsom uppvärming, varmvatten, VA, sophämtning osv.

Sen är det inte möjligt att husen stiger med 2-3 miljoner på bara något år utan att han gjort en hel del upprustning, vilket han skriver att han inte utfört.

Och sista huset, som byggs helt nytt, ska tydligen vara värt 2-3ggr pengarna efter lite ”småfix”
Citera
2020-01-16, 01:37
Medlem
oceandrives avatar
Kolla upp hans kriminella bakgrund och anledning till byte av efternamn så ser ni hur WT han är och vart han kommer att sluta...
Citera
2020-01-16, 01:43
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Kolla upp hans kriminella bakgrund och anledning till byte av efternamn så ser ni hur WT han är och vart han kommer att sluta...

Hur kan man kolla upp anledning till namnbyte?
Hette han Larsson innan?
Citera
2020-01-16, 01:48
Avslutad
Dömd 2015-10-09 för bidragsbrott, vid den tiden hette han Jonas Larsson.
Citera
2020-01-16, 01:51
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Är det någon som har koll på den här filuren? Spontant verkar det vara en mytoman som inte har alla hästar i stallet, typ lite som Carl Fredrik Alexander Rask. Tror det behövs grävas i alla han lögner, fastigheter och nybilsköp. enligt merinfo så äger han bara skräpfordon. btw enligt hans senaste video ska han vara god för 30miljoner.. 26 i fastigher.

Han verkar rätt impulsiv och orädd vad det gäller konsekvenser..
Han hade två videos uppe förut där han sprängde en bil och en husvagn med Polska smällare (Cobra 8:a) sen en video på det när man fick se polisen komma på besök angående just dessa sprängningar. (Uppdatera gärna statusen på det om du läser det här Jonas)

Verkar otroligt driven och full med energi och rätt smart men jag tycker det är lite avigt av honom att försöka bli nån slags "Företags Guru" med råd och rön hur man ska bli rik när han helt uppenbart inte vill göra rätt för sig och köra med rent spel..
Han verkar enligt egen utsago ha en väldigt massa järn i elden och tjäna hiskeligt massa pengar men ändå så verkar han på pappret inte äga någonting som helst av värde eller vara knuten till något företag ??..

Jag gillar han ändå då han verkar vara en skön typ, men som mentor och förebild för företagsbyggeri så kan jag inte annat än tycka än att det blir lite förmätet ….
Citera
2020-01-16, 01:53
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Dömd 2015-10-09 för bidragsbrott, vid den tiden hette han Jonas Larsson.
Tack.

Då är det alltså denne Jonas som nu blivit Livros..

https://www.flashback.org/t983726p3

Mamman är alltså Farmen Veronika.. förklarar en del 🤣

Nä mer wt än så här blir det fan inte. Lyssnar på en intervju med han nu, vilket wt fenomen https://open.spotify.com/episode/7qcfws7Q6jLWNklLbr15v6?si=2SrCRLOMSuO3H8V0d0jzPw
Citera
2020-01-16, 02:21
Medlem
Halte Haralds avatar
Det är tanten(P*tra) hans som står på eventuella bolag. Även hon förekommer med dom, oklart vad.

Här är Jonas gamla blogg, ett inlägg där han förklarar tydligt varför cashen måste in
https://nongrata.blogg.se/2012/june/mitt-i-sommaren.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in