2020-01-16, 06:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Det rör sif om en fastighet som på Google maps heter Sursta 26 eller i närheten, stora avspärrningar där och det ligger avskilt men ändå bara 5 min från Vallentuna c med bil.

Stämmer adressen så är det en man vid namn L*ars B*ystedt född 58 som är skriven där....
Citera
2020-01-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Stämmer adressen så är det en man vid namn L*ars B*ystedt född 58 som är skriven där....

Finns ingenting som direkt sticker ut från ett vanligt svenssonliv vad jag kan se från Ratsit och mrkoll.
Citera
2020-01-16, 06:46
Medlem
Större delen av ängen/gärdet till vänster var avspärrat imorse när jag åkte förbi så därför misstänker jag någon av fastigheterna uppe i skogen där.
Skrevs också på Facebook att någon sett polisbilar med blåljus där igårkväll.

https://minfil.com/t1HacbN2n1/20200116_064455_jpg
Citera
2020-01-16, 06:49
Medlem
Returpappers avatar
Kringresan från någon öststat på rån och mordturne? Är de familjens bil som efterlyses får man igenkännande vibbar från tidigare fall.
Citera
2020-01-16, 06:51
Medlem
Av aftonbladets rubrik att döma så verkar det inte röra sig om ett mord-självmord eftersom det står ”dubbelmördare jagas inatt bla bla” Men det kanske man ska ta med en nypa salt.

Undrar varför vännen som ringde polisen var orolig.
Citera
2020-01-16, 06:51
Medlem
gurkmajjas avatar
I och med att en bil är eftersökt rör det sig ju knappast om det som ibland kallas utvidgat självmord, snarare ett rånmord eller någon bekant/släkting som tagit livet av personerna.
Citera
2020-01-16, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kringresan från någon öststat på rån och mordturne? Är de familjens bil som efterlyses får man igenkännande vibbar från tidigare fall.

Tänkte precis samma, även om 61 är lite ungt för åldringsrån, men ryktas det om pengar hemma så finns nog många som försöker ändå.

Undra vilka bilar folk i huset har stående på sig?

Det här med att folk blir oroliga för sina vänner när dom är omöjliga att få tag på tror jag kommer öka i och med allas mobilberoende.
Man kan undra hur länge dom legat döda.
Citera
2020-01-16, 06:59
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
I och med att en bil är eftersökt rör det sig ju knappast om det som ibland kallas utvidgat självmord, snarare ett rånmord eller någon bekant/släkting som tagit livet av personerna.

Nej deras bil försvann och återfinns säkert på andra sidan Östersjön eller långt ner på Balkan. Har färjorna skyldighet att registrerar alla bilar och nummer?

Och när hände det i jul eller nyårshelgen? Mördarna kan ha fått långt försprång. Jag skulle aldrig efterlysa mina polare efter 1 till 2 dagar men definitivt om vi kommit överens om något så dyker de inte upp. Och ett jobb där man saknar någon kanske borde reagerat.
Citera
2020-01-16, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Större delen av ängen/gärdet till vänster var avspärrat imorse när jag åkte förbi så därför misstänker jag någon av fastigheterna uppe i skogen där.
Skrevs också på Facebook att någon sett polisbilar med blåljus där igårkväll.

https://minfil.com/t1HacbN2n1/20200116_064455_jpg

Vilka adresser kan det röra sig om, bara den skrev först eller bor det fler där?
Citera
2020-01-16, 07:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Tänkte precis samma, även om 61 är lite ungt för åldringsrån, men ryktas det om pengar hemma så finns nog många som försöker ändå.

Det här med att folk blir oroliga för sina vänner när dom är omöjliga att få tag på tror jag kommer öka i och med allas mobilberoende.

3 fordon en traktor Masey Ferguson, 1 Hyundai Atos 2003, 1 Skoda Fabia 2019. Inga lyxbilar Har inte hunnit kolla fruns bilar.

OBS! finns ingen fru utan det måste varit en kvinna skriven på annan adress som var där. Om han bodde ensam så är han ju föremål för kringströvande rånare/mördare som skannat av Ratsit eller Mr koll om var det bor någon ensligt.
Senast redigerad av Returpapper 2020-01-16 kl. 07:08.
Citera
2020-01-16, 07:03
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nej deras bil försvann och återfinns säkert på andra sidan Östersjön eller långt ner på Balkan. Har färjorna skyldighet att registrerar alla bilar och nummer?

Och när hände det i jul eller nyårshelgen? Mördarna kan ha fått långt försprång. Jag skulle aldrig efterlysa mina polare efter 1 till 2 dagar men definitivt om vi kommit överens om något så dyker de inte upp. Och ett jobb där man saknar någon kanske borde reagerat.
Jag vet inte om det framkommer i medias rapportering, men har polisen registreringsnummer på den lysta bilen, eller bara ex vis fabrikat/modell etc?
Citera
2020-01-16, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos

En Skoda 2019 och en Hyundai 2003.

Läser på annat håll men kan inte länka just nu:

"Polisen misstänker att paret har blivit mördat."

Tyder väl på man och kvinna även om ingen annan person verkar vara registrerad på adressen än just den ovannämnda L.B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in