2020-01-15, 13:14
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Vi få hoppas att Elgiganten ryker snart. Det vore härligt.
Elgiganten expanderar lite hela tiden. Stor buffert med norska oljepengar bakom sig.

Om inte små aktörer som TM konkar så kommer Amazon äta upp hela marknaden när de väl kommer till Norden.
Citera
2020-01-15, 13:17
Medlem
Jinhaos avatar
Har nog tagit mycket stryk av Wish, AliExpress osv sista åren kan jag tänka mig. Tror ni inte det kan vara en bidragande orsak?
Citera
2020-01-15, 13:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Har nog tagit mycket stryk av Wish, AliExpress osv sista åren kan jag tänka mig. Tror ni inte det kan vara en bidragande orsak?
Också min första tanke. Å andra sidan har jag inte handlat på Teknikmagasinet på säkert 10 år. Tror näthandeln i stort och nu på senare tid Wish och liknande i synnerhet satt spiken i kistan. På 80/90-talet fanns det ett "behov" av Teknikmagasinet. För typ 15 år sedan fick man nästan gå till Teknikmagasinet om man ville köpa en eltandborste, numera finns det på närmsta ICA. Teknikmagasinet har inte haft "udda" gadgets på ganska många år, de har heller inte legat lägst i pris om man jämför på Prisjakt.
Citera
2020-01-15, 13:23
Medlem
Teknikmagasinet i konkurs (2020-01-15)

Visste in vart jag skulle lägga detta så mod får flytta om det finns något mer lämpligt ställe.
Fick höra av säker källa att teknikmagasinet kursade idag, har vi en stor utförsäljning att se fram emot?
Älskar ju att köpa saker jag varken behöver eller har råd med.
Citera
2020-01-15, 13:27
Medlem
TheJackets avatar
Det var väl inte helt otippat. Skum affär och framförallt dyr
Citera
2020-01-15, 13:29
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Det kommer snart bara finnas klädesaffärer kvar i dessa köpcenter där Teknikmagasinet oftast huserar.
Citera
2020-01-15, 13:29
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddChavez
Helvete... Jag som la en beställning på lite prylar där igår, visserligen bara småsaker men ändå...

Är det någon som vet vad detta innebär? Upphör verksamheten direkt nu?
Handlade du på faktura med Klarna kan dom hjälpa dig. Samma sak om du handlar med kreditkort kan de ibland hjälpa dig om det är typ amex. Annars är det bara att kontakta Teknikmagasinet och hoppas på det bästa....

Jag har inte handlat på Teknikmagasinet på 3-4 år. Kjell och company är mycket trevligare och har mycket bättre lokaler. Och handla på nätet finns det mycket bättre alternativ än Teknikmagasinet.
Citera
2020-01-15, 13:35
Bannlyst
Köpte ett fodral till mobilen av TM. Mötes av ett arrogant affärsbiträde , när jag påpekade att fodralet inte fungerade med access kortet.
Citera
2020-01-15, 13:38
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tror ni att Kjell & co kommer gå samma öde till mötes snart?
Citera
2020-01-15, 13:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
verkligen synd, vi med barnasinnet kvar har snart inga vattenhål kvar.
Tycker också det är trist, har köpt en del kul prylar där genom åren och personalen har oftast varit trevlig och hjälpsam enligt min mening, så nog har de gjort sitt bästa.

Problemet är väl att Teknikmagasinets prylar är så lätta att handla på nätet och att de inte riktigt hade en tydlig nisch/erbjudande, som tex. Kjell & Co. Vet dock inte hur det går för tex. Kjell & Co:s butiker. Kan tänka mig att det blåser lite småsnålt där också på vissa ställen, även om jag noterat att de ofta har ganska mycket folk i sina butiker.
Citera
2020-01-15, 13:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Elgiganten expanderar lite hela tiden. Stor buffert med norska oljepengar bakom sig.

Om inte små aktörer som TM konkar så kommer Amazon äta upp hela marknaden när de väl kommer till Norden.
Elgiganten är väl inte norskägda längre? Förvisso ägs de av norska Elkjöp, men de i sin tur ägs av Dixon Carphone.
Citera
2020-01-15, 13:45
Medlem
Senaste tiden har de alltid haft slut på varor som jag sökt efter, då har jag gått till Kjell & Co, som verkar ha mera kunder. Ofta 2-3 butiksbiträden i Teknikmagasinet som inte har något att göra. Tänkte senast för någon dag sen att de borde göra förluster.... Trist, jag har köpt lite gamingsaker där innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in