2020-01-15, 10:53
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
En massa ord
Är du medveten om att koranen enligt muhammed uppenbarades för honom och att det bara är muhammeds egna ord som bekräftar detta?

Är du medveten om att islams mänskliga centralgestalt muhammed dödade andra människor?
Citera
2020-01-15, 10:55
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Många ord
Är du medveten om att koranen enligt muhammed uppenbarades för honom och att det bara är muhammeds egna ord som bekräftar detta?

Är du medveten om att islams mänskliga centralgestalt muhammed dödade andra människor?
Citera
2020-01-15, 10:59
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Ord staplade på varandra utan inbördes mening

Citera
2020-01-15, 11:17
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o

Nej jag är inte medveten om det.
Hur skulle jag kunna vara det?
Jag läser sanning som jag kan se.
Gud uppenbarar för mig bit för bit Hän vill. Nu borde jag gå ut.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-15 kl. 11:38.
Citera
2020-01-15, 11:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står. Lyktan är [omsluten] av glas och glaset lyser med en stjärnas glans. [Det är en lykta] tänd [med olja] från ett välsignat träd, ett olivträd som varken tillhör öst eller väst och vars olja nästan lyser utan att eld har rört vid den. Ljus över ljus! Gud leder till Sitt ljus den Han vill och därför framställer Han liknelser för människorna. Gud har kunskap om allt.4
Gud skapar er i ett tillstånd av svaghet; därefter låter Han svagheten följas av styrka [och] därefter låter Han styrkan följas av svaghet och gråa hår. Han skapar vad Han vill – Han är Den som har kunskap om allt, Den som är mäktig allt.5
Han är Gud; ingen gudom finns utom Han! Han känner allt det som är dolt för människor liksom det som de kan bevittna – Han, den Nåderike, den Barmhärtige.6
Han är Gud, det finns ingen gud utom Han. Honom tillkommer allt lov och pris i denna värld och i evigheten. Domen är Hans och till Honom skall ni föras åter.7

Vad hindrar människan att ta detta enkla och lättförståeliga budskap till sig?

Hjärnan?
Citera
2020-01-15, 11:25
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Herren har sagt att jag är Hans församling (=kristen) och då är det så.
Vad är fel med trinitarism? Varför är det dåligt för oss att se det så? Hur förstör det?
Jag ser inget negativt nödvändigtvis. Svårt att se nåt positivt nu heller. Det är bara en fräck grej? Inte?
Three is the magic number. Gör det oss till gudar? som Jesus säger. Att vi är.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-15 kl. 11:40.
Citera
2020-01-15, 11:43
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
När får en muslim ljuga? När denne tycker det passar.
För ett rikt liv. Vi är i det tillsammans.
Nyttigt med konkurrens till avmattad kristendom.
Tack.
Det gör du som du vill med så klart, men du är alltså en sån som fullt ut gör som det passar dig, för att det passar dig, när du vill då antar jag nu?

Edit: Verkar t.o.m. stolt verkar det som när du säger det samtidigt som andra får sig en slev av fördömelse i samma kommentar och andetag.

Det är helt enkelt för mycket här som talar emot oss allihopa antar jag, lögner, mord, pedofil profeter och hycklande äckliga Kristna som mig.
Jag mår dåligt på Flashback, får inga bra vibrationer som Kicki Danielsson skulle ha sagt.
Usch
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-15 kl. 12:21.
Citera
2020-01-15, 12:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad är fel med trinitarism? Varför är det dåligt för oss att se det så? Hur förstör det?
Jag ser inget negativt nödvändigtvis. Svårt att se nåt positivt nu heller. Det är bara en fräck grej? Inte?
Three is the magic number. Gör det oss till gudar? som Jesus säger. Att vi är.
Det som jag vet är skadligt är att strunta i sanningen när man hör den. Då menar jag som i att man vet att man hör den.

Trinitarismen är helt enkelt obiblisk, anser jag.
Citera
2020-01-15, 12:30
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Det som jag vet är skadligt är att strunta i sanningen när man hör den. Då menar jag som i att man vet att man hör den.

Prat i kvadrat här om Trinitarer, trini hit och dit.
Jag sitter här i kylan och knappar på en Iphone och skulle behöva en tia till en kopp fika så att jag kan hålla mig varm i kylan här.
Nån som kan avvara en? Nån snäll själ som kan tänka sig att swisha ett par kronor till mig?
Tack

DET är vad Kristendom handlar om, inte nåt fikonspråk och teologiska termer.
Utgår här själv vid det här laget, orka sitta här och ordbajsa. Manöver.
Citera
2020-01-15, 12:52
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Om treenigheten är fel så har Gud misslyckats stort med sin kyrka.

2 Pet. 1:20-21 (Reformationsbibeln)

Detta ska ni först och främst veta, att ingen profetia i Skriften kommer till av någon egen utläggning.

För ingen profetia har någonsin kommit till genom mänsklig vilja, utan heliga människor från Gud har talat drivna av den Helige Ande
.
Citera
2020-01-15, 12:53
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Det gör du som du vill med så klart, men du är alltså en sån som fullt ut gör som det passar dig, för att det passar dig, när du vill då antar jag nu?

Edit: Verkar t.o.m. stolt verkar det som när du säger det samtidigt som andra får sig en slev av fördömelse i samma kommentar och andetag.

Det är helt enkelt för mycket här som talar emot oss allihopa antar jag, lögner, mord, pedofil profeter och hycklande äckliga Kristna som mig.
Jag mår dåligt på Flashback, får inga bra vibrationer som Kicki Danielsson skulle ha sagt.
Usch
Jag menar det är ok för mig att ljuga etc (många medel är tillåtna.om det kan berika och bygga upp nån annan. Nu menar jag förstås inte berika med fysiska medel.vnär jag har gänget i ryggen. Islam som många tolkar det här i sverige tilltalar mig föga. Osmakligt. Same shit different name. Men det är så det är och det får gå

Ni är allt ena skumpåsar.
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-15 kl. 12:55.
Citera
2020-01-15, 12:59
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:

Ok mig gör det inget. Du kan skapa en egen bild. Som du gör. Då är trinity sann och det blir mäktigt. Häftigt!

Vet inte hur skadligt eller hur det tillför nåt direkt. Nån annan kan kanske förklara bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in