2020-01-15, 09:21
Medlem
Dagens dagboksblad.

https://minfil.com/V1peQdMbn7/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2020-01-15_pdf
Citera
2020-01-15, 09:26
Medlem
Utifrån dagboksbladet kan jag dra följande parter

Karin
Henrik
Billy
Eddie

Sedan några som fortfarande är sekreress på.

Alla dvs Karin, Eddie och Billy har godkänt åklagarens begäran. Billy häktning, Eddie och Karin sina beslag.

Inte för att jag önskar att folk ska åtalas men jag är så nyfiken på fup så jag hoppas det går till åtal bara för att få veta hur det hänger ihop.
Citera
2020-01-15, 09:29
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Dagens dagboksblad.

https://minfil.com/V1peQdMbn7/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2020-01-15_pdf
Så det var som du trodde. Eddie är misstänkt men inte häktad. Sekretess röjd pga Eddie ville ha tillbaka saker i beslag.
Citera
2020-01-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Så det var som du trodde. Eddie är misstänkt men inte häktad. Sekretess röjd pga Eddie ville ha tillbaka saker i beslag.

Ja och nu vill man ju gärna veta vilka de andra misstänkta sekretesserna är.

Blir ju inte så mycket klokare av dagboksbladet.
Citera
2020-01-15, 09:55
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:

Karin
Henrik
Billy
Eddie

Alla dvs Karin, Eddie och Billy har godkänt åklagarens begäran. Billy häktning, Eddie och Karin sina beslag.

Inte för att jag önskar att folk ska åtalas men jag är så nyfiken på fup så jag hoppas det går till åtal bara för att få veta hur det hänger ihop.

Om de sekretessbelagda misstänkta inte blir åtalade kommer vi kanske inte heller i FUP få reda på vilka de är? Deras förhör kanske inte ingår.
Citera
2020-01-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Om de sekretessbelagda misstänkta inte blir åtalade kommer vi kanske inte heller i FUP få reda på vilka de är? Deras förhör kanske inte ingår.

Det skulle vara trist om man inte fick veta vilka och varför han blev skjuten.
Citera
2020-01-15, 10:08
Medlem
Citat:

Karin
Henrik
Billy
Eddie

Ursäkta mig nu, jag är inte helt uppdaterad. Vem är Eddie och varför är han inblandad i målet?
Citera
2020-01-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ursäkta mig nu, jag är inte helt uppdaterad. Vem är Eddie och varför är han inblandad i målet?

Ingen aning, hans namn fick jag igår när jag ringde för att få ut dagboksbladet. Jag sa målnumret i vxl och då säger hon i växeln du vill veta om Lilja Nyholm och Aspillaga och jag bara va? Kände inte igen namnen och då läste hon upp senaste beslutet som var om Nyholms beslag och då blev jag så nyfiken så jag ville ha dagboksbladet och då så hon att jag var tvungen att prata med avdelningen dit jag inte kom fram. Men jag mailade som du skrev och fick det per mail och det lade jag ut i tråden.
Citera
2020-01-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ingen aning, hans namn fick jag igår när jag ringde för att få ut dagboksbladet. Jag sa målnumret i vxl och då säger hon i växeln du vill veta om Lilja Nyholm och Aspillaga och jag bara va? Kände inte igen namnen och då läste hon upp senaste beslutet som var om Nyholms beslag och då blev jag så nyfiken så jag ville ha dagboksbladet och då så hon att jag var tvungen att prata med avdelningen dit jag inte kom fram. Men jag mailade som du skrev och fick det per mail och det lade jag ut i tråden.
Märkligt att det plötsligt dyker upp en ny aktör i ärendet. Mycket intressant att se vad detta utmynnar i.
Citera
2020-01-15, 10:37
Medlem
Citat:

Tack för bladet!

HOL (Sekretess B) står ju som Målsägande/part under aktörer i bladet.

Men vet du eller någon annan vad som är skillnad på ”misstänkt” (KL, BR, Sekretess D & E) och ”motpart” (E*ddie)?
Beror på endast beslag?

Senast väcka åtal 17/1, 21/1 och 7/2 för KL, BR och EN lär väl skjutas upp ytterligare eller vad tror ni?
Senast redigerad av Avel 2020-01-15 kl. 10:45.
Citera
2020-01-15, 10:45
Medlem
Får inte ihop någonting.
Citera
2020-01-15, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för bladet!

HOL (Sekretess B) står ju som Målsägande/part under aktörer i bladet.

Men vet du eller någon annan vad som är skillnad på ”misstänkt” (KL, BR, Sekretess D & E) och ”motpart” (E*ddie)?
Beror på endast beslag?

Senast väcka åtal 17/1, 21/1 och 7/2 för KL, BR och EN lär väl skjutas upp ytterligare eller vad tror ni?

Varför åtal olika datum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in