2020-01-14, 19:33
Medlem
tomyhockeys avatar
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misstänkte-mördare-begärs-omhäktad-igen-1.22596338?fbclid=IwAR1tt-C4NPC-sgjDxWN8F6qP_SuMW9Bi1 Kd9f0F_XTCARr2S5s25C0xalWI
Citera
2020-01-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/wilmas-misstänkte-mördare-begärs-omhäktad-igen-1.22596338?fbclid=IwAR1tt-C4NPC-sgjDxWN8F6qP_SuMW9Bi1 Kd9f0F_XTCARr2S5s25C0xalWI
Jag hade tidigare ett halmstrå (vild spekulation) om att åklagaren specifikt bett om att slippa bli informerad för att således kunna slå ifrån sig frågor. Han har väldigt konsekvent uttryckt sig "inte såvitt jag vet" angående fynd.

Utifrån detta läser jag med stort intresse denna del av artikeln:

Citat:
Åklagare Jim Westerberg säger att han inte fått någon information angående resultat från sökinsatsen. Sten-Rune Timmersjö, chef för avdelningen för grova brott i Fyrbodal, säger i sin tur att han inte vill uttala sig om eventuella fynd.

Varför har inte åklagaren fått någon information??? Om inte min teori stämmer är det högst anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-14 kl. 20:04.
Citera
2020-01-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag hade tidigare ett halmstrå (vild spekulation) om att åklagaren specifikt bett om att slippa bli informerad för att således kunna slå ifrån sig frågor. Han har väldigt konsekvent uttryckt sig "inte såvitt jag vet" angående fynd.

Utifrån detta läser jag med stort intresse denna del av artikeln:
Slippa få info? Aldrig i livet. Hans uppgift är att ha total kontroll och att vara uppdaterad. Han är FUL och därmed arbetsledare i ärendet
Citera
2020-01-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Slippa få info? Aldrig i livet. Hans uppgift är att ha total kontroll och att vara uppdaterad. Han är FUL och därmed arbetsledare i ärendet
Jag har åtminstone ingen bättre förklaring till att åklagaren säger att han inte fått någon information. Finner detta anmärkningsvärt,

Tillägg: kan det vara så att information måste sammanställas och verifieras innan överlämnande till åklagaren, eller något liknande?
Citera
2020-01-14, 20:14
Medlem
Jag kan annars ha läst åklagaren fel. Efter att ha läst om meningen några gånger inser jag att "resultat" kan syfta till antingen fynd, eller slutsatsen/resultatet av söken. Och polischefen kanske vill överlåta till åklagaren att uttala sig om läget.

Varenda part i ärendet talar i gåtor. Eller så är det jag som klyver ord här.
Citera
2020-01-14, 21:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Jag kan annars ha läst åklagaren fel. Efter att ha läst om meningen några gånger inser jag att "resultat" kan syfta till antingen fynd, eller slutsatsen/resultatet av söken. Och polischefen kanske vill överlåta till åklagaren att uttala sig om läget.

Varenda part i ärendet talar i gåtor. Eller så är det jag som klyver ord här.
Förstår din tanke, vet han inget så ljuger han inte om ev fynd men han kan ju bara säga att han inte går in på det.
Citera
2020-01-14, 21:40
Medlem
Citat:
Jag har åtminstone ingen bättre förklaring till att åklagaren säger att han inte fått någon information. Finner detta anmärkningsvärt,

Tillägg: kan det vara så att information måste sammanställas och verifieras innan överlämnande till åklagaren, eller något liknande?
Nej, åklagaren ingår i utredningsgruppen som förundersökningsledare. Han har full insyn i polisens arbete. De träffas ju regelbundet i möten och genomgångar. Inga hemligheter där inte.
Citera
2020-01-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Förstår din tanke, vet han inget så ljuger han inte om ev fynd men han kan ju bara säga att han inte går in på det.
Ja precis! Timmersjö vill "avvakta" med att kommentera enligt GT:

"Han vill dock inte säga om dykningarna gav något, eller om det gjorts andra eventuella nya fynd.
– Jag vill avvakta lite med det."

Kan såklart handla om att åklagaren är den enda som isåfall ska uttala sig, hierarkiskt.

Men går jag till mina egna känslor kring alla uttalanden verkar det bara märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, åklagaren ingår i utredningsgruppen som förundersökningsledare. Han har full insyn i polisens arbete. De träffas ju regelbundet i möten och genomgångar. Inga hemligheter där inte.
Alright, tack för det klargörandet!
Citera
2020-01-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och om någon köper en smartphone och ett kontantkort för surf, och betalar kontant. Och sen stänger av platsregistrering och startar ett Twitter-konto och börjar twittra. Menar du då att polisen kan spåra den personen som har gjort dessa twitter-inlägg?

Kamera övervakning finns, betalningssätt? Om man använde kort. De mesta kommer alltid fram om de skulle va så
Citera
2020-01-14, 22:24
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
Kamera övervakning finns, betalningssätt? Om man använde kort. De mesta kommer alltid fram om de skulle va så
Ja man är inte ”säker”
Inte ens här, även om IP adresser inte sparas så kan det nog gå för polisen att få tag på såpass mycket info.
Citera
2020-01-14, 22:28
Medlem
T vet säkert allt, han är mördaren. Dessa 2 st 40 åringar har hjälpt honom på ett eller annat vis.
Å T kan ej erkänna mordet för då åker dem andra 2 st in med. Å då
Kommer han bli mördad av dem/ släktingar när han kommer ut... detta är endast en teori jag har... varför han har mördat henne vet jag inte!!! De ända jag vill är att mördaren skall åka in, när han suttit sitt straff, så skall han skickas raka vägen till sitt hemland. Helst på en kaktus!!
Sedan får stadsministern sluta ta in allt pack!! 🤣✌🏻😎 tack för mig!!!
Citera
2020-01-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
T vet säkert allt, han är mördaren. Dessa 2 st 40 åringar har hjälpt honom på ett eller annat vis.
Å T kan ej erkänna mordet för då åker dem andra 2 st in med. Å då
Kommer han bli mördad av dem/ släktingar när han kommer ut... detta är endast en teori jag har... varför han har mördat henne vet jag inte!!! De ända jag vill är att mördaren skall åka in, när han suttit sitt straff, så skall han skickas raka vägen till sitt hemland. Helst på en kaktus!!
Sedan får stadsministern sluta ta in allt pack!! 🤣✌🏻😎 tack för mig!!!
Vad praktiskt att dina spekulationer landar i att invandraren omöjligt kan vara något annat än skyldig och en politisk poäng om utvisning. Har du något annat värdefullt att dela med dig av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in