2020-01-14, 14:09
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Att ett samhälle låter människor med ett sådant brottsregister röra sig fritt är direkt skamligt. I vanlig ordning lär det väl hända... ja, ingenting.
Citera
2020-01-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Hur vet du allt detta? Var du på plats?
Yes, var på plats Max 2minuter efter det hände!
Citera
2020-01-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Samhället måste fånga upp ungdomar på glid i tidig ålder, förebilder som visar hur man gör är prio ett.
Precis, förebilder som denna Ali som visar hur man gör för att kunna begå hundratals brott utan allt för betungande repressalier. Det är ju inte som att man får välja förebilder åt dem.
Citera
2020-01-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Samhället måste fånga upp ungdomar på glid i tidig ålder, förebilder som visar hur man gör är prio ett.

Idiot!
En psykopat går inte att fånga in och ge förebilder. Han är skadad/sjuk, han måste hållas inspärrad på obestämd tid, tills den dag de kan visa att hans hjärna är fri från störningen. Han har en skadad hjärna.
Senast redigerad av shinker 2020-01-14 kl. 14:16.
Citera
2020-01-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubrox
Yes, var på plats Max 2minuter efter det hände!

Var han ensam i bilen? Hur gick det för den andra bilen som var inblandad? Var han vid medvetande när de körde iväg honom?
Citera
2020-01-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tyvärr kommer han ju få rabatt igen med tanke på att han är under 21 fortfarande. Vållande till annans död är ju inte så höga straff på heller.
En gubbe i mina hemtrakter dömdes relativt nyligen för att ha kört ihjäl en mamma. Extremt välkänd för liknande återkommande brottslighet. Han var dock nästan tre gånger så gammal som den här GM så han prövades som vuxen men fick ändå bara 5 år. Med ungdomsrabatt så är väl den här idioten ute om 2 gissar jag. Jag blir inte det minsta förnärmad om någon kan gissa lite mer kvalificerat, tvärtom blir jag gärna rättad.
Citera
2020-01-14, 14:20
Medlem
Citat:
Var han ensam i bilen? Hur gick det för den andra bilen som var inblandad? Var han vid medvetande när de körde iväg honom?
Han var ensam i bilen vad jag såg, då han var den enda på den sidan av vägen.
Såg endast den från golfen dom bar till helikoptern
Citera
2020-01-14, 14:21
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag har redan svarat på era löjliga frågor. Jag hänvisar dig till mina andra inlägg där jag redan bemött dina frågor.

Du har inte ens varit i närheten av att besvara min fråga.

Mitt inlägg till dig Anaerob: https://www.flashback.org/sp69921402
Citera
2020-01-14, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Precis, förebilder som denna Ali som visar hur man gör för att kunna begå hundratals brott utan allt för betungande repressalier. Det är ju inte som att man får välja förebilder åt dem.
Personen i fråga kan ha ett förskräckligt bagage av händelser, trauman. Olika diagnoser kan också förklara hans beteende.
Citera
2020-01-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubrox
Han var ensam i bilen vad jag såg, då han var den enda på den sidan av vägen.
Såg endast den från golfen dom bar till helikoptern

Okey. Undra i vilken bil den tredje personen som också blev allvarligt skadad satt. Var det fler bilar inblandade?
Citera
2020-01-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Eller hur!?

Nya direktiven ska vara att sätter sig en misstänkt brottsling i en bil så låter man hen helt enkelt slippa undan. Alldeles för riskfyllt annars!

Varför ska man jaga brottslingar överhuvudtaget när risken alltid finns att någon skadas? Tänker då främst på brottslingen som kan skadas, som i det här fallet.

Nu var det ju faktiskt 2 helt oskyldiga som fick sätta livet till på grund av att POLISEN skulle spela allan och drev upp hastigheten. Eftersom personen redan var känd kunde man avbrutit eller följt efter i ett civilt fotdon tills man kunnat arrangera spikmatta och på så sätt fått stopp på bilen utan att civila oskyldiga DÖDATS Polisen måste ha ett ansvar för sån här IDIOTTILLTAG
Citera
2020-01-14, 14:41
Medlem
Citat:
Okey. Undra i vilken bil den tredje personen som också blev allvarligt skadad satt. Var det fler bilar inblandade?
Det var en tredje bil med, men den var bara kofångaren fram borta på, en taxi vad jag såg och dom gå från platsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in