Citat:
Ursprungligen postat av
KushDoktor
Kan nu konstatera att svenska kåkfarare inte har ett skit att klaga över. Satt 4 dagar i brasilianskt fängelse innan jul p.g.a. ett missförstånd, och när jag läser kritik mot kriminalvårdens "inhumana" behandling av fångar så kan jag inte göra annat än att skratta
Det finns alltid nivåer av helvete.
Vi klagar över bensinpriset fast i vissa länder är det lyx att ens ha en bil.
Vi klagar över vårdköer, fast i vissa länder är det lyx att ens få vård.
(Finns väl en miljon exempel)
Jag tycker det är jävligt dumt att jämföra med länder som har det sämre eller värre, bara för att det är säkert 10000x värre i Brasilien betyder det inte att allt som händer bakom lås och bom i Sverige är bra eller okej för den delen.