2020-01-03, 17:41
  #7669
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Nix . Dock kan de finnas Xbox one eller ps4 i allrummet

Dom plomberar .... ibland får man stå för de själv ..,

PS2 är ett bra alternativ på kåken 👌

¨

Vart har dem det? Aldrig hört talas om det.

Plombering får man väl alltid stå för själv, 850:- ish?

Menar inte att säga emot dig men låter jävligt otroligt att de skulle ha någon modernare än PS2 även om det är i allrummet? Har dock mest erfarenhet från 1 och 2 or.
Citera
2020-01-03, 22:54
  #7670
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
¨

Vart har dem det? Aldrig hört talas om det.

Plombering får man väl alltid stå för själv, 850:- ish?

Menar inte att säga emot dig men låter jävligt otroligt att de skulle ha någon modernare än PS2 även om det är i allrummet? Har dock mest erfarenhet från 1 och 2 or.

Sörbyn har ps4 i spelrummet
Visby hade Xbox one i allrummet

Ibland är de gratis o plombera men beror på anstalt så ring o fråga 👍

Vart förvånad ja med och den hade fortfarande wifi kvar så om man hade en telefon som dela internet funka de o lira online 👍
Citera
2020-01-07, 02:02
  #7671
Medlem
duvan93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Något jag alltid förundrats av är hur personer som vet att de kommer hamna i fängelse är helt likgiltiga och verkar iskalla inför att de kommer vara frihetsberövade en lång tid framåt eller kanske hela sitt liv.

Igår drömde jag om att jag blev dömd till fängelse för att jag typ köpt knark. Satan vilken ångest och panik jag fick. Ville typ skjuta mig själv istället för att hamna bakom murar. När jag sen vaknade kände jag en stor lättnad över att det bara var en dröm.

Så varför i helvete tänker inte mördare och andra sig för innan de begår sina handlingar? Fattar de inte att de kommer få sin frihet berövad en lång tid? Kan någon förklara? Finns det ens någon idé att leva när man är inlåst?


När jag frågade en som suttit för det ena och det andra om varför man tillexempel rånar en butik/bank etc. med tanke på att man kan åka fast osv, så fick jag till svar:
”När du ska åka till affären för att handla mjölk, så tänker du att det är just det du ska göra. Du ska sätta dig i bilen och köra till affären, sen kommer du hem med din mjölk. Du tänker inte på att du kan krocka på vägen eller på att du får hjärtstopp medans du kör. Du tänker bara att du ska till affären, köpa mjölk och sen åker du hem med mjölken.”

Alla är vi olika och vissa har mer konsekvenstänk än andra.
Citera
2020-01-07, 17:54
  #7672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Däremot är besöksrum inget ställe där man börjar tänka wow nu ska de knullas utan spartansk miljö me bord och en soffa som har plastiga dynor som är lätta o torka av

]Och ja man ser intorkad sperma m m där

Du måste skämta? Fan va vidrigt.
Citera
2020-01-08, 05:27
  #7673
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Du måste skämta? Fan va vidrigt.

Vissa som sitter är sjukt vidriga o andra är ... riktigt renliga av sig

Man slutar aldrig att förvånas .. i tex inskriven på salbergs så låg de kondomer under madrassen och skumma fläckar på madrassen

O där är man enbart för att skrivas in eller vänta på ännu transport .., fick sitta i besöksrummet där i väntan på transport o där såg ja dessa fläckar 😂 la en filt över o sov nån timme
Citera
2020-01-10, 20:53
  #7674
Medlem
lonewolf163s avatar
Här i tråden så cirkulerar plithoror och skirver en massa skit! Misslyckade wanabe poliser
Citera
2020-01-11, 07:55
  #7675
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Här i tråden så cirkulerar plithoror och skirver en massa skit! Misslyckade wanabe poliser
Vill du ge exempel på några sådana inlägg (du skrev "plithoror" så det handlar om mer än ett enstaka inlägg).
Kan du inte ge några exempel så utgår vi ifrån att du trollar!
Citera
2020-01-12, 20:47
  #7676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf163
Här i tråden så cirkulerar plithoror och skirver en massa skit! Misslyckade wanabe poliser
Vad har du gjort för tuffa grejor? Suttit inne för rattfylla?
Citera
2020-01-13, 03:06
  #7677
Medlem
Kan nu konstatera att svenska kåkfarare inte har ett skit att klaga över. Satt 4 dagar i brasilianskt fängelse innan jul p.g.a. ett missförstånd, och när jag läser kritik mot kriminalvårdens "inhumana" behandling av fångar så kan jag inte göra annat än att skratta
Citera
2020-01-14, 01:55
  #7678
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Kan nu konstatera att svenska kåkfarare inte har ett skit att klaga över. Satt 4 dagar i brasilianskt fängelse innan jul p.g.a. ett missförstånd, och när jag läser kritik mot kriminalvårdens "inhumana" behandling av fångar så kan jag inte göra annat än att skratta

Det finns alltid nivåer av helvete.

Vi klagar över bensinpriset fast i vissa länder är det lyx att ens ha en bil.

Vi klagar över vårdköer, fast i vissa länder är det lyx att ens få vård.

(Finns väl en miljon exempel)

Jag tycker det är jävligt dumt att jämföra med länder som har det sämre eller värre, bara för att det är säkert 10000x värre i Brasilien betyder det inte att allt som händer bakom lås och bom i Sverige är bra eller okej för den delen.
Citera
2020-01-14, 12:02
  #7679
Medlem
Hej!

Jag kommer åka in på en riktig långvända. Det är inget brott mot kvinnor eller barn eller av sexuell karaktär. Åtal är väckt och det finns tillräckligt starka bevis mot mig för att få mig fälld. Min advokat har bett mig ställa in mig mentalt på ett längre fängelsestraff också så jag har accepterat detta och försöker nu bara förbereda mig mentalt så därför har jag lite frågor som någon här kanske kan hjälpa mig med.

1. Tv spel. Jag har tänkt köpa ett super nintendo för tidsfördriv plus att jag gillar retro spel. Får man ta med sig det in?

2. Hur är det med studiemöjligheter? Jag har läst att man kan plugga distans och även ta examen. Vilka anstalter kan man göra det här på?

3. Om man vill plugga efter gymnasiala studier på kåken bör man väl göra högskoleprovet innan? Det var över 15 år sen jag gjorde mitt så det behövs nog uppdateras om jag ska kunna söka nån utbildning

4. Får man ta med sig foton? typ på familj och flickvän och sätta på cell väggen?

5. Jag har boxats en stor del av min ungdom, är det förbjudet att träna det eller nån annan kampsport där? Jag blev lugn av det när jag var ung så tror att man skulle må bra av det

6. Kan man läsa nånstans om de olika anstalternas besökstider. Det skulle vara kul att hamna nånstans där det är hyfsad besökstid på helgerna.

7. Vad avgör om man hamnar på en klass 2 eller en klass 3?
__________________
Senast redigerad av myrslok1 2020-01-14 kl. 12:53.
Citera
2020-01-14, 12:55
  #7680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Det finns alltid nivåer av helvete.

Vi klagar över bensinpriset fast i vissa länder är det lyx att ens ha en bil.

Vi klagar över vårdköer, fast i vissa länder är det lyx att ens få vård.

(Finns väl en miljon exempel)

Jag tycker det är jävligt dumt att jämföra med länder som har det sämre eller värre, bara för att det är säkert 10000x värre i Brasilien betyder det inte att allt som händer bakom lås och bom i Sverige är bra eller okej för den delen.

Man kanske inte kan jämföra samhällena i sig, men att sitta en bunt män (eller kvinnor) inlåsta tillsammans förblir alltid lika. Skillnaden är dock att man sover 40 pers i ett rum där vi i Sverige får lyxen att vara ensamma med platt-TV och skrivbord, äter den värsta maten du kan tänka dig till skillnad från de goda, varma målen som KV förser och sover på ett nedpissat golv istället för i en riktig säng.

Så jo - att jämföra fängelselivet kan man visst göra, och den här tråden visar verkligen hur mycket det daltas och klappas medhårs i Sverige. "Gangsters"... jo tack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in