2020-01-14, 09:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Nej han kommer inte få ett kännbart straff, det fattar du väl själv. Senast fick killen typ tre år...
Har själv fått hoppa undan två gånger när polisen jagat bilar, tycker inte det är i proportion till riskerna att jaga bilar för skitbrott, de släpps ofta direkt efter en biljakt. Vad var nyttan att utsätta oskyldiga för risker då?

Dom kör ju för fort ändå. Tror du idioten kör lugnt när han inte har en polis efter sig? Det finns ju en anledning till varför polisen börjar följa efter bilarna. Sluta skyll på polisen för det är alltid brottslingens fel
Citera
2020-01-14, 09:42
Medlem
JayDee78s avatar
Det finns bara en skyldig: Personen som vägrat stanna för Polis och som genom det orsakat en annan människas död.

Hur i hela friden är det Polisens fel?

Ska dom sitta på sina händer och släppa allt och alla?
Var går gränsen för när Polisen ska ingripa?

Med det tänket jag ser här så låter det som om dom borde skita i om en bank eller värdetransport blir rånade för att förövarna har vapen, vilket kan sätta allmänheten i fara, om dom kommer till platsen..... Det har ju hänt att civila har skjutits till döds vid rån, så kanske bäst att Polisen håller sig borta. Eller?

Kanske det är Polisens fel trots allt. Jag menar för att dom inte drog på mer vid tidigare jakter, för vem vet, med lite tur hade han kanske kraschat av vägen och dött!

Tyvärr vet vi alla att om det hänt så hade det ju också varit Polisens fel för inget dom gör är någonsin rätt eller bra...

Nej, denna djävul ska in på livstid, eller allra helst, vara så skadad att han dör!
Citera
2020-01-14, 09:43
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvac08
Leker dina barn på stora trafikleder?
Detta är mitt grannhus, resultat av polisjakt...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoR67b/gangens-drag-for-att-ga-under-radarn--superkrypterade-mobiltelefoner
Citera
2020-01-14, 09:45
Medlem
Kryddmangos avatar
Han som körde är allvarligt skadad. Med lite tur kommer han aldrig köra bil igen.

Det är otroligt sorgligt att en oskyldig människa fick sätta livet till. Men helt rätt av polisen att förfölja honom. Sådan där skit ska vi inte ha på våra gator.
Citera
2020-01-14, 09:47
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
De har inte sirenerna på när de jagar bilar, enbart blåljus. Jag ser och kan hoppa undan, men hur är det med rörelsehindrade? Äldre med sämre reaktionsförmåga? Döva? Skulle ni verkligen vilja ha polisjakter i era barns lekpark?
Jag är absolut för att man ska lagföra brottslingar, gärna mycket hårdare straff. Men jag är inte för att oskyldiga ska få sätta livet till.

Lilla gumman. Sirener använda för att uppmärksamma att polisen kommer. Sen låter det jävligt mycket i polisbilen och därför kör de inte den konstant. Förstår inte hur du kan få det till att det är polisens fel men du är väl en sån som alltid klagar på polisen. Om de följer efter så är det polisens fel men om din polare blir skjuten så klagar du att polisen inte kommer tillräckligt snabbt
Citera
2020-01-14, 09:49
Medlem
CardiganDuffypoffs avatar
Citat:
De har inte sirenerna på när de jagar bilar, enbart blåljus. Jag ser och kan hoppa undan, men hur är det med rörelsehindrade? Äldre med sämre reaktionsförmåga? Döva? Skulle ni verkligen vilja ha polisjakter i era barns lekpark?
Jag är absolut för att man ska lagföra brottslingar, gärna mycket hårdare straff. Men jag är inte för att oskyldiga ska få sätta livet till.
Men den oskyldiga fick ju sätta livet till pga avskummet som körde framförvarande bil.. Sen kan poliser efterföljare med eller utan Sirener och dom kör inte som galningar genom nån lekpark så sluta larva dig... Du har inte en jävla aning vilket brott personen (eventuellt) begått som dom efterföljer, kan vara en person som mördat 3 barn ink ditt eget likväl som rånat lokala banken.. Kommer något pack i en stulen bil så finns risken att det är tjuvar, rånare, mördare eller nått annat avskrap.. Fatta att polisen är inte bovarna i detta fall utan äcklet som körde ihjäl en annan människa... När du blir gammal nog kanske du inser detta också..
Citera
2020-01-14, 09:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryddmango
Han som körde är allvarligt skadad. Med lite tur kommer han aldrig köra bil igen.

Det är otroligt sorgligt att en oskyldig människa fick sätta livet till. Men helt rätt av polisen att förfölja honom. Sådan där skit ska vi inte ha på våra gator.

Han ska inte ens vara i landet är min mening.
Nu kommer han kanske bli invalid och kosta oss skattebetalare flera miljoner varje år, hade varit bättre om han fått sätta livet till istället för en oskyldig person som var på fel plats vid fel tillfälle.

Sorgligt att läsa sånt här men jag hoppas Sverige börjar ta tag i detta snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hoppas han blir förlamad och vanskapt för livet det jävla kräket. Men som alltid kommer han under lindrigt och snart är han ute igen och dabbar med Löfven.

Men blir han förlamad så kommer han kosta samhället dvs vi skattebetalare ännu mer kostnader för vård och assistans resten av livet. Tror ju inte att han har någon försäkring så det blir samhället han belastar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Då har till slut den omtalade babben dödat en annan människa på grund av sitt vansinneskörande och tungt kriminella leverne.

Det var ju det man väntade på, när han återigen släpptes fri. Man visste att han skulle återfalla i brott igen men hans rättigheter kom före alla andras.

The sosse way. Underbart land det här.

Polisen kommer att få skulden bara vänta och se. Och det kommer inte att vara klokt för det är hans eget fel, inte polisens.
Citera
2020-01-14, 09:51
Medlem
Minegensyns avatar
Det var den notoriska biltjuven som varit med på updrag granskning med mera detta kommer de bli liv av jag lovar läs aftonbladet,
Citera
2020-01-14, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han ska inte ens vara i landet är min mening.
Nu kommer han kanske bli invalid och kosta oss skattebetalare flera miljoner varje år, hade varit bättre om han fått sätta livet till istället för en oskyldig person som var på fel plats vid fel tillfälle.

Sorgligt att läsa sånt här men jag hoppas Sverige börjar ta tag i detta snart.

Eftersom sjukvården går på knäna just nu är det resursslöseri att prioritera vården av just honom.

Vill se en intervju med honom o se om han är samma kaxballe som i uppdrag granskning
Citera
2020-01-14, 09:53
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Detta är mitt grannhus, resultat av polisjakt...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoR67b/gangens-drag-for-att-ga-under-radarn--superkrypterade-mobiltelefoner

Ja du ser!

Hade det inte varit enklare om idioterna bara hade stannat?

För med ditt synsätt ska det bara vara att trampa på gasen och du är fri från Polisen trots blåljus och sirener.

Så snälla, förklara hur det är Polisens, och inte björnbusarna i bilens fel med detta i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in