2020-01-14, 00:10
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag måste än en gång ta upp framgångsfaktorerna. Idag är folk OERHÖRT upprörda när inte ens hjärtat (Stockholm) är fredad från sprängningar, detta var en riktig smäll som tog hårt. Märkligt att ytterligare en smäll kom i Uppsala. Visst är det tråkigt att det skall behövas sådana saker för att folk skall vakna. Skjutningen i Bredäng är däremot ett fiasko, så svagt, så dåligt, men OK jag skall inte vara cynisk.

121 bombsmällar minst under 2019, Sverige får betraktas som det verkliga shithole country. SD har lite svårt att utnyttja sjukvårdskrisen och man bör synas mer i debatten om kommunkriserna. Men det ser ändå ganska bra ut för SD, förmodligen sjunker sossarna igen och det gynnar SD som största parti.

Allt detta som påverkar folks vardag är givetvis inrikespolitiskt sprängstoff. Det blir något mer påtagligt när rutorna skakar hemma hos folk av att bomber sprängs än när vi byter regering och M justerar en skatt med 0.01%.

Att rutor skakar hemma hos folk är också en direkt effekt av ett otryggare samhälle. Något som i sin tur är en direkt effekt av den förda politiken i Sverige. Inte en effekt av yttre variabler man kan skylla ifrån sig på. Det sprängs knappast lika mycket närliggande städer som t ex Köpenhamn och Oslo.

Den här bilden är väldigt målande:
https://samnytt.se/wp-content/uploads/2020/01/s%C3%B6dermalm8-640x360_c.jpg
Svenskar kontra det nya Sverige, bild efter Östermalmsdådet

Jag kan tänka mig att få vill att ovan blir vardag.
Senast redigerad av sinewave 2020-01-14 kl. 00:15.
2020-01-14, 01:07
Medlem
Haddock93s avatar
Hur mycket tror ni Ekeroths uttalande påverkar SD i nästa mätningar?

Tror faktiskt tyvärr det kan påverka en del. Speciellt kvinnor och de osäkra som var nära att ta klivet men nu ångrar sig efteråt. De fick bekräftat vilka hemska rasister SD är. Så jävla onödigt av Kent.

Visst han bad om ursäkt och det var en före detta SD-topp, så det gör det hela inte lika allvarligt.

Sen tror jag det antagligen glömdes bort illa kvickt efter dagens sprängning.
2020-01-14, 01:52
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=liyGWj2JcWo

Väldigt intressant att se hur vanliga Stockholmare reagerar. Nu när våldet kryper sig närmare medel/överklassen är det givetvis akut, men när det sprängdes i förorterna då var det ingen fara. Man kan ju inte tänka ett steg längre att kriminalitet faktiskt kan bli värre och sprida sig.

SD har ju ökat rejält i Stockholm det senaste, det här är anledningen.

Hyckleri utan dess like.
2020-01-14, 02:19
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Väldigt intressant att se hur vanliga Stockholmare reagerar. Nu när våldet kryper sig närmare medel/överklassen är det givetvis akut, men när det sprängdes i förorterna då var det ingen fara. Man kan ju inte tänka ett steg längre att kriminalitet faktiskt kan bli värre och sprida sig.

Hyckleri utan dess like.

Martin Timell:s "...man spränger i mina barndomskvarter, är det klart - då kan det hända precis överallt" är ett uttalande som jag förmodar att väldigt många skulle ha en del kraftigt negativa åsikter kring.

Det var dock synd att de inte intervjuade fler personer.

Min fetning i citatet.
2020-01-14, 02:35
Bannlyst
Citat:

Tror faktiskt tyvärr det kan påverka en del. Speciellt kvinnor och de osäkra som var nära att ta klivet men nu ångrar sig efteråt. De fick bekräftat vilka hemska rasister SD är. Så jävla onödigt av Kent.

Visst han bad om ursäkt och det var en före detta SD-topp, så det gör det hela inte lika allvarligt.

Sen tror jag det antagligen glömdes bort illa kvickt efter dagens sprängning.
Kent Ekeroth är ledsen över att han inte längre står under rampljuset. Därför försöker han så diskret som möjligt förstöra för SD. Kan någon jävel bara sätta munkavle på honom? Fruktansvärt jävla onödigt i en tid där SD var så gott som "skandalfritt" ett bra jävla tag.

Sen tror jag att människor allmänt glömmer saker lätt. Tror därför det inte lär påverka något.
2020-01-14, 03:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Blir intressant att se hur sprängningarna påverkar opinionen. Ingen går säker. Dock krävs det att de spränger bort delar av folks familjer för att de ska vakna och faktiskt inse läget.
Hände ens knappt något i opinionen när Özz Nujjen-sponsrade muslimske terroristen Akilov körde över och lemlästade barn med lastbil på Drottninggatan.
Dessutom börjar folk bli vana och avtrubbade.
Men visst, något hundratal i närområdet kanske byter parti...
2020-01-14, 04:10
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Hände ens knappt något i opinionen när Özz Nujjen-sponsrade muslimske terroristen Akilov körde över och lemlästade barn med lastbil på Drottninggatan.
Dessutom börjar folk bli vana och avtrubbade.
Men visst, något hundratal i närområdet kanske byter parti...

Mja, vi har sett att opinion påverkats främst av saker som händer i folks vardag eller saker som folk börjar tänka sig kan inträffa i sin vardag.

Bomber i Stockholms innerstad är ett typexempel på något som förr varit "utifrån" och nu istället då kan tänkas upplevas som närmre. Dvs något som plötsligt blir mer nära vardagen och därför kan tänkas påverka opinionen något mer än dessa mängder av "Dödsskjutning i Malmö" som för de flesta likväl skulle kunna vara "Dödsskjutning långt bort i stan".

Just Stockholms innerstad har även hittills varit förskonat från en del med undantag för terrorattentatet. Dock är terrorattentatet en sådan extraordinär händelse att det förmodligen kan vara så att folk inte räknar det som något som kan ske i vardagen. Det blir något av en skillnad nu när Sverige toppar listan i antal bomber som går av; det är inte som att det sker lika många terrordåd som det är antal bomber som briserar i Sverige direkt.

Det var samma sak med kvinnan som sköts, även om det var "Långt bort i stan" så tyder opinionssiffror på att många tolkade det som något som kom för nära inpå vardagen.

Jag anser att det främst är verkligheten i form av folks vardag som fäller avgörandet för SD i opinionen. Inte att t ex Ekeroth säger något dumt på Twitter, något som jag gissar att de flesta skiter fullständigt i (de har bättre saker för sig än att bry sig om "dagens idiot" på Twitter).
2020-01-14, 06:32
Medlem
Citat:

Möjligtvis är det några enstaka som blir arga för att det alltid skall gnällas över självklarheter i media och byter till (SD) men det blir inte större än så.

När det gäller Ekeroths uttalande tror jag de flesta som kan tänka sig att rösta (SD) häller med i sak även om det kanske var onödigt att påpeka just då. Sådant byter man inte parti för...
2020-01-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mja, vi har sett att opinion påverkats främst av saker som händer i folks vardag eller saker som folk börjar tänka sig kan inträffa i sin vardag.

Bomber i Stockholms innerstad är ett typexempel på något som förr varit "utifrån" och nu istället då kan tänkas upplevas som närmre. Dvs något som plötsligt blir mer nära vardagen och därför kan tänkas påverka opinionen något mer än dessa mängder av "Dödsskjutning i Malmö" som för de flesta likväl skulle kunna vara "Dödsskjutning långt bort i stan".

Just Stockholms innerstad har även hittills varit förskonat från en del med undantag för terrorattentatet. Dock är terrorattentatet en sådan extraordinär händelse att det förmodligen kan vara så att folk inte räknar det som något som kan ske i vardagen. Det blir något av en skillnad nu när Sverige toppar listan i antal bomber som går av; det är inte som att det sker lika många terrordåd som det är antal bomber som briserar i Sverige direkt.

Det var samma sak med kvinnan som sköts, även om det var "Långt bort i stan" så tyder opinionssiffror på att många tolkade det som något som kom för nära inpå vardagen.

Jag anser att det främst är verkligheten i form av folks vardag som fäller avgörandet för SD i opinionen. Inte att t ex Ekeroth säger något dumt på Twitter, något som jag gissar att de flesta skiter fullständigt i (de har bättre saker för sig än att bry sig om "dagens idiot" på Twitter).

Nja, när de stora bilbränderna utfördes i Västra Frölunda, Göteborg, var det många som först föreslog att ryssarna låg bakom för att påverka folk inför valet att rösta SD. Till och med någon centerpolitiker twittrade om det. Skulle man fråga någon SSU-are idag om den aktuella Stockholmsbomben skulle man mycket väl få svaret att det nog är nazister. De som fortfarande inte fattar att det är MENA-dåd blir inte övertygade förrän bevisen är hundrafemtioprocentiga. Och då tycker dom att det är ett engångstillfälle. Endast de mest närboende vill verkligen veta hur det egentligen står till.
2020-01-14, 09:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
När det gäller Ekeroths uttalande tror jag de flesta som kan tänka sig att rösta (SD) häller med i sak även om det kanske var onödigt att påpeka just då. Sådant byter man inte parti för...

Skämtet var mycket roligt och skulle enkelt funka som en line i en stand-up show, helst utfört av någon med ursprung från regionen, tex ovan nämnde Özz.

Att Ekeroth skriver det till sina nazzeföljare samma dag som olyckan sker får folk att spy. Och orutinerat, media måste fylla sina sidor med innehåll och blir glada för att det serveras SD-snask.

Men någon större enskild påverkan i opinionen får det inte, tror jag. Men det får inte komma mer skit på ett tag.
Senast redigerad av greta75 2020-01-14 kl. 09:19.
2020-01-14, 09:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

Hyckleri utan dess like.

Det folk i innerstan känner är att mångkulturen kommer närmare i form av att kriminella med pengar köpt sig innerstadslägenheter. Det är inte lätt att ställa sig frågan "varför" och hitta ett bra svar. Men den bistra sanningen gömmer sig här.
2020-01-14, 11:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Skämtet var mycket roligt och skulle enkelt funka som en line i en stand-up show, helst utfört av någon med ursprung från regionen, tex ovan nämnde Özz.

Att Ekeroth skriver det till sina nazzeföljare samma dag som olyckan sker får folk att spy. Och orutinerat, media måste fylla sina sidor med innehåll och blir glada för att det serveras SD-snask.

Men någon större enskild påverkan i opinionen får det inte, tror jag. Men det får inte komma mer skit på ett tag.
Det får inte "folk" att spy. Folk i allmänhet skiter givetvis i om dessa asylfuskare lever eller dör.
Det är liten begränsad skara på Twitter som "spyr", men det gör dom ändå oavbrutet så det påverkar inget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in