Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Dom bästa vittnena runt MOP finns vid biografen Grand. Pia Engström,Anneli Korhonen och Margareta Storhök är de som gjort de säkraste iakttagelserna under mordkvällen . Speciellt MS iakttar gubben vid Grand , i bra belysning, under tre-fyra minuter, på nära håll.
Tyvärr visar inget vittne vid Dekorima upp samma stringens som nämnda trio och ytterligare några vittnen vid Grand.
Ja, om Grandmannen mördade Palme - vilket trots allt är möjligt - så har PU fantastiska vittnen i MS och AK kompletterade med snabba iakttagelser av samme man från Lars K och Max D. Mårten Palme kan läggas till denna grupp vittnen tycker jag, troligen samme man.
Hur man ställer sig till Hubert F vid 21-tiden är en mer osäker sak med tanke på "den smärta" kroppsbyggnaden relativt ordinär/bredaxlad senare. Men på flera andra punkter stämmer det bra.
Jag fäster mig vid uttryck som "lantlig fånighet", "töntig", "skidkläder från 60-talet", "vildmarksjacka", "fotriktiga skor", "asketisk hurtbulletyp" mm. Mannen verkar ha kommit från en annan tid.
Ju längre man tar sig ut i landsorten/glesbygden desto längre tillbaka i tiden åker man. Åtminstone om vi ser till majoriteten människor. Det finns alltid undantag som bekräftar regeln.
Att MS/AK inte fick vara med vid rättegångarna är förståeligt. De såg inte CP. Det bekräftade AK bestämt i Uppdrag Gransknings avslöjande av Thure Nässén-falsarierna.
Och Mårtens fantombild visades inte heller i rätten.