2020-01-14, 00:18
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Koranen är bluff och båg och nej, den är inte oförändrad.

Och Gud är inte tre, Gud är en. Du fattar inte treenigheten bara.

Varför Koranen är en bedrägeri. Är det bara ord utan bevis och argument?
Citera
2020-01-14, 00:23
Medlem
sommarlovs avatar
Jag vet att muslimer gillar Jesus, som profet, och vill ta bort allt som gör honom till en Gud.

Sluta med detta.
Ni är anhängare av en religion som lär er hur ni ska gå på toaletten och diskuterar om det är okej att ha sex med döda.
Det är genom era handlingar ni avslöjar er.

Låt Kristna ha sin tro i fred.
Citera
2020-01-14, 00:25
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Om du är en kristen och inte tror på Koranens ord och inte tror på dem. Så du är inte en sann kristen. Helt enkelt. Christian endast med namn. Eftersom kristen måste erkänna de tre religionerna. Islam, kristendom och judendom. Han måste erkänna och tro på Koranens bok (som inte har förändrats).
Eftersom Koranen. En bok skriven direkt från Guds ord.
Lycka till
Du är i direkt opposition till den Kristna tron om du förnekar att Jesus var någon annan än den som han utgav sig för att vara och sa till sina lärjungar att han var, alltså Guds son.
Det står i Bibeln att läsa och hör till allmänkunskapen som väl alla borde veta med nån liten förståelse av religionerna alls.
Du kan omöjligen få ihop dom tre religionerna som att vara en och densamma och det jag skrev ovan är en av dom största bevisen rent telogoiskt och logiskt som jag kan ge dig, och att du inte ens har förstått att ekvationen inte går ihop för dig är endast ditt misstag nu, men det visste jag redan i.o.m. att du började med din svada här, i alla fall vad jag misstänkte.
Även anledningen till att alla följare av dom tre religionerna har olika tro, det är fundamentalt avgörande för dom tre. Och även du vet det här redan.

Men jag märker att du endast väljer att argumentera utifrån din tro och uppfattning och inte ens förstår att göra detta intressant.

Så godnatt och diskussionen slut för mig
Citera
2020-01-14, 00:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Först respekterar jag alla religioner. Jag älskar att diskutera religiösa frågor så att alla kan dra nytta av dem.
Om du är kristen. Du tror på judendom, islam och kristendom.
Och Koranens tre böcker, Toran och Bibeln.
Och de tre profeterna, Moses, Jesus och Muhammad.

Det är känt över hela världen. Koranen har inte förändrats genom historien. För 1400 år sedan, det vill säga sedan profeten Muhammeds död.
Det finns tydliga och tydliga verser om straffet för helvetet. För alla som tror att Kristus är Gud. Eller att Gud är tre. Koranen beskriver vem som tror på förekomsten av en annan gudom än Gud, eftersom den helt har avvikit från religionens kompass.

Detta är det tydliga beviset från Koranen.
Har kristna läst detta och vad är deras kommentar till detta ..?
Vänligen. Läs noggrant och svara sedan ..
För information
Översättningen är tydlig, versnumret är klart och surahs namn är tydligt. Du kan söka på Internet efter det och översätta det själv om du vill.

لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ ۖ وَقَالَ الْمَسِيحُ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ ۖ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ ۖ وَمَا
لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَارٍ

QURAN SURAH AL MAIDAH 72 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:72) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the Messiah, the son of Mary” while the Messiah has said, “O Children of Israel, worship Allah, my Lord and your Lord.” Indeed, he who associates others with Allah – Allah has forbidden him Paradise, and his refuge is the Fire. And there are not for the wrongdoers any helpers.

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ARABIC TEXT
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ ثَلَاثَةٍ ۘ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا إِلَٰهٌ وَاحِدٌ ۚ وَإِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ

QURAN SURAH AL MAIDAH 73 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:73) They have certainly disbelieved who say, “Allah is the third of three.” And there is no god except one God. And if they do not desist from what they are saying, there will surely afflict the disbelievers among them a painful punishment.

مَا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ ۖ كَانَا يَأْكُلَانِ الطَّعَامَ ۗ انْظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الْآيَاتِ ثُمَّ انْظُرْ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ

QURAN SURAH AL MAIDAH 75 IN ENGLISH TRANSLATION
SAHIH INTERNATIONAL
(5:75) The Messiah, son of Mary, was not but a messenger; [other] messengers have passed on before him. And his mother was a supporter of truth. They both used to eat food. Look how We make clear to them the signs; then look how they are deluded.

Islam är ett hopkok av några som hade för avsikt att ena alla blandraser (Arab på Hebreiska betyder just blandras) och som lägligt nog invaderade Iberiska(Kristna Visigother) halvön (Iberia som betyder Hebre på Hebreiska) även känt som Spanien, Islam användes även lägligt nog att ena alla Araber mot en gemensam fiende i öst, Konstantinopel(Kristna).

Nu har jag inte läst Koranen men vad jag har hört och plockat upp är att den genomsyrar av dålig plagiering av Bibeln och försök att smutskasta Jesus (vilket man gör om man hävdar han var något annat än Guds son).

Det är rätt intressant dock hur blinda Araber är för de som skapade Islam (Mohammed var en analfabetisk pedofil) i ena stunden utnyttjar er att göra deras skitjobb för att i andra stunden köra ut er ur Palestina (förvisso inte erat hemland från början men ändå, måste svida.)

EDIT: Kom ihåg att Ottomanerna i Islams namn var ända uppe vid Wien men stoppades av Kristna men de fördärvade Grekland och Balkan för all framtid och deras genetik är förmodligen väldigt lik hur områden omkring Israeliterna (Vita) såg ut innan man började med skytteltrafik av svarta slavarbetare från djupaste Afrika som likt i Egypten blandades ut i genpolen och gjorde att Romarna döpte områdena till just Arabia (alla distinkta folkslag hade blandats ihop till en smältdeg, inklusive pedofila, kannibalistiska folk såsom Edomiter, Kaananiter, Hittiter och annat avskräde.)

Det är Kristna (vita) mot resten.
Senast redigerad av Daniel501 2020-01-14 kl. 00:42.
Citera
2020-01-14, 00:40
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Koranen är bluff och båg och nej, den är inte oförändrad.

Och Gud är inte tre, Gud är en. Du fattar inte treenigheten bara.
Är Jesus en gudabild?
Jag vet att Jesus är sann och riktig. Gud med oss.
Bästa sättet för mig att se det.
Måste väl finnas alternativ naturligtvis och självfallet. Som Gud vill.
Citera
2020-01-14, 00:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Är Jesus en gudabild?
Jag vet att Jesus är sann och riktig. Gud med oss.
Bästa sättet för mig att se det.
Måste väl finnas alternativ naturligtvis och självfallet. Som Gud vill.

gudabild? Nej, Jesus ÄR Gud.
Citera
2020-01-14, 00:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Islam är ett hopkok av några som hade för avsikt att ena alla blandraser (Arab på Hebreiska betyder just blandras) och som lägligt nog invaderade Iberiska(Kristna Visigother) halvön (Iberia som betyder Hebre på Hebreiska) även känt som Spanien, Islam användes även lägligt nog att ena alla Araber mot en gemensam fiende i öst, Konstantinopel(Kristna).

Nu har jag inte läst Koranen men vad jag har hört och plockat upp är att den genomsyrar av dålig plagiering av Bibeln och försök att smutskasta Jesus (vilket man gör om man hävdar han var något annat än Guds son).

Det är rätt intressant dock hur blinda Araber är för de som skapade Islam (Mohammed var en analfabetisk pedofil) i ena stunden utnyttjar er att göra deras skitjobb för att i andra stunden köra ut er ur Palestina (förvisso inte erat hemland från början men ändå, måste svida.)

EDIT: Kom ihåg att Ottomanerna i Islams namn var ända uppe vid Wien men stoppades av Kristna men de fördärvade Grekland och Balkan för all framtid och deras genetik är förmodligen väldigt lik hur områden omkring Israeliterna (Vita) såg ut innan man började med skytteltrafik av svarta slavarbetare från djupaste Afrika som likt i Egypten blandades ut i genpolen och gjorde att Romarna döpte områdena till just Arabia (alla distinkta folkslag hade blandats ihop till en smältdeg, inklusive pedofila, kannibalistiska folk såsom Edomiter, Kaananiter, Hittiter och annat avskräde.)

Det är Kristna (vita) mot resten.

Bra skrivet. Jo det är ett hopkok av en massa. Jesus fanns 600 år innan islam "uppfanns". Men det är klart då kanske Judendomen är det enda rätta. Den fanns 2000 år innan Jesus. Vem vet?

Om vi ser på de sk hedniska religionerna som vår asatron som är minst lika gammal som judendomen så påminner den starkt om andra hedniska religioner där folket omöjligen kan ha haft kontakt med varann.
Citera
2020-01-14, 00:58
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
gudabild? Nej, Jesus ÄR Gud.
Ja. Samtidigt. Det är väl den väg vi går.
Alla människors berättelse. Sanning. Svår att undvika. Tack käre Jesus.

Islam kompletterar bra.
Citera
2020-01-14, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja. Samtidigt. Det är väl den väg vi går.
Alla människors berättelse. Sanning. Svår att undvika. Tack käre Jesus.

Islam kompletterar bra.

Nej, islam kompletterar inte. Islam förleder.
Citera
2020-01-14, 01:08
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Det kan inte förleda mig. Det övertygar.
Det är menat att vara.
Vi har Jesus. Också muslimer har Jesus. Jag fattar dock mycket lite vad som händer. Men tillräckligt.
Citera
2020-01-14, 01:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det kan inte förleda mig. Det övertygar.
Det är menat att vara.
Vi har Jesus. Också muslimer har Jesus. Jag fattar dock mycket lite vad som händer. Men tillräckligt.

Nej, muslimer har inte Jesus. Koranen säger att Jesus inte är Guds son, men Jesus sa att den som förnekar Sonen också förnekar Fadern. Muslimer är alltså gudsförnekare.
Citera
2020-01-14, 01:18
Medlem
Citat:

Skulle snarare påstå att Islam utrotar. Nästan hela Mellanöstern bestod tidigare av kristna och judar. I Iran fick prästerna inom zoroastrismen fly till Indien för att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in