2020-01-13, 21:23
Medlem
StarkMarks avatar
Det hela är mycket absurt. Vad jag för mitt liv inte kan förstå är varför i helvete någon ska veta om jag har hund eller vilken bilmodell jag har.

De här sidorna borde förbjudas då det inkräktar på den personliga integriteten.
Citera
2020-01-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Det hela är mycket absurt. Vad jag för mitt liv inte kan förstå är varför i helvete någon ska veta om jag har hund eller vilken bilmodell jag har.

De här sidorna borde förbjudas då det inkräktar på den personliga integriteten.

Problemet är inte sidorna. Problemet är att politikerna inte ändrar i grundlagen och förbjuder myndigheter att sälja (skatteintäkter till sosseriet) vår persondata till privata aktörer som profiterar och betalar skatt till sosseriet i bästa fall. Problemet är att vår persondata tillhör alla och inte oss själva.

Var är SD? Vad gör dessa slapptaskar åt detta? Inget! SD är som resten av sosseriet bland sjuklövern.
Citera
2020-01-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Jag vill veta vilka som är kriminella och inte kriminella, särskilt mina grannar och folk på min arbetsplats.
Varför vill du veta det?
Citera
2020-01-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Jag vill veta vilka som är kriminella och inte kriminella, särskilt mina grannar och folk på min arbetsplats.

Vidriga avskum till människa, du menar att du på allvar sitter och söker på dina grannar och arbetskamrater?
Det är just människor som dig som ger TS poäng.
Herregud
Citera
2020-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Varför vill du veta det?

Lösningen är att spärra in kriminella för gott eller/och utvisa permanent. Det skall inte vara så att man sitter om dagarna och lusläser på Ratsit vem som gjort vad och vem som tjänar vad och vilka bilar man har. In med packet i finkan, avskaffa dessa sidor, sätt de bakom sidorna i fängelse med resten av packet. Så har vi plöstligt ett mycket bättre samhälle.
Citera
2020-01-13, 22:07
Moderator
Strix m/94s avatar
Partier & partipolitik -> PI

Strix/Mod
Citera
2020-01-13, 22:58
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Varför vill du veta det?
Jag vill hata på alla syndare och se till att dom får de värsta straffen i helvetet.
Citera
2020-01-13, 22:59
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Vidriga avskum till människa, du menar att du på allvar sitter och söker på dina grannar och arbetskamrater?
Det är just människor som dig som ger TS poäng.
Herregud
Hur fan är det vidrigt? kriminella, särskilt grovt kriminella är avskum. RENSA SAMHÄLLET.
Citera
2020-01-13, 23:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Ni som är emot dessa sidor och funktioner, är ni även emot att kunna få ut folks deklarationer, inkomster, betalningsanmärkningar, ägande samt bolagsengagemang?
Citera
2020-01-13, 23:40
Medlem
Är det någon som vet hur länge det tar innan man syns på dessa sidor? Jag blev nämligen dömd för ett mindre brott för ett tag sedan.
Citera
2020-01-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ni som är emot dessa sidor och funktioner, är ni även emot att kunna få ut folks deklarationer, inkomster, betalningsanmärkningar, ägande samt bolagsengagemang?

Ja. Bortsett från detta ovan.
Varför skall detta vara av intresse för andra? Folk sitter och slöar om dagarna och spionerar på grannars inkomster och andra angelägenheter. Detta måste stoppas helt. Sånt samhälle skall vi inte ha.
Citera
2020-01-14, 00:10
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Nej, men det är skillnad att ha allt tillgängligt ute på internet jämfört med när någon måste bemöda sig att ringa Skatteverket.

Varför ska jag kunna med några få knapptryckningar veta vart du bor, om du delar adressen med någon, om du är gift, om du har hund och vilken ras den är av, vilken bil och årsmodell den är av? Att all den här informationen om dig ligger ute på internet borde skrämma dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in