Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Vad är då anledningen till att tro det?
Problemet med många ateister är att man ska korsförhöra dom som faktiskt håller fast vid sin tro vilket inkluderar att rätta sig efter en högre standard av moral och etik och det är en inre röst som talar till en genom skrifterna och som vill dig och oss alla väl.
Men det primära är att vill du ta del av tron och allt som följer med på köpet så förstå att den som du frågar ut om religionen bara är en människa som du och vi är inte perfekta som troende och felfria heller så klart.
Men man bör visa en troende i alla fall samma respekt som alla andra och en vilja själv och inte dra ner det till en nivå som tröttar ut den som ska redogöra och representera\presentera det personen står för och tror på.
Denna kommentaren var en kommentar till folk i allmänhet som kunde lika gärna ha gjorts utan något citat så se det som sådan främst.
Sen
myten om att religiösa är så påstridiga och istället tvingar sig på den "stackars" icke troende med en säljande och påtvingande jargong är väl tagen från ett fåtal Jehovas Vittnen som är så populärt att referera till.
Och jag kan säga rakt av att jag har inget intresse ALLS av att delge någon nåt som personen själv inte känner att den vill lyssna till för det har jag absolut inget för.