2020-01-13, 22:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Önsketänkande. Enligt experter kommer det inte att hända. Har han nekat så här länge så kommer han aldrig att erkänna.
Jag önskar det hände. Och vilka experter vet hur den grabben funkar?
(CIA har exempelvis experter och metoder som pekar på mot andra resultat.)
Citera
2020-01-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och om ni försöker sätta er in i psyket hos en människa som har mördat, eller som gärna vill mörda tex för skoj skull, och vill komma undan med det...
Om vi vänder på det, vad tror du är anledningen till att T har bragt livet av W, om så vore fallet? Hypotetiskt, så klart.
Citera
2020-01-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Alla dessa långa utläggningarna om twitterkonton osv. Du säger att det samma person som styr flera konton men vart vill du komma? Vart leder dessa twitterteorier? Vad har du för teori om du knyter ihop säcken

Det har jag undrat länge på och undrar fortfarande? Numera scrollar jag bara förbi, som ett störande moment jag försöker bortse ifrån. Kanske är det syftet? Att störa och förvirra?
Citera
2020-01-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Planera allt någon månad tidigare för att mörda W och sätta dit T??

Nej. Inte någon månad innan. En väl genomtänkt plan tar mycket längre tid. Allt för att visa alternativ.
Tex..
För 1 månad hände..
För 3 månad hände..
För 8 månad hände..

Då handlar det om att inte allt kan ställs bortom allt rimligt tvivel.
Det finns alternativ.
Att ha T som uppenbar gm i allas ögon är enklaste som utgångspunkt.

Sedan går allt bara utför.
Bevis är inte 100
Motiv är inte 100
Gärningen är inte 100
Orsak är inte 100

Gm går fri..
Citera
2020-01-13, 23:47
Medlem
Citat:
Alla dessa långa utläggningarna om twitterkonton osv. Du säger att det samma person som styr flera konton men vart vill du komma? Vart leder dessa twitterteorier? Vad har du för teori om du knyter ihop säcken
Det har jag också ifrågasatt. Givetvis, jag tycker kontona är märkliga och hoppas att polisen, på vinst eller förlust, skickat en begäran till Twitter om eventuell platsdata.

Det enda jag kan se att de här kontona kan bidra med, är OM de har lagrat avgörande information som leder till att resten av W hittas. Kan man efter en sådan händelseutveckling knyta kontot till en gärningsman är det case closed.

Men även det är ett jävla långskott till spekulation, och som sagt, helt upp till polisen.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-13 kl. 23:50.
Citera
2020-01-14, 00:10
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det undrar jag verkligen också!

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag undrat länge på och undrar fortfarande? Numera scrollar jag bara förbi, som ett störande moment jag försöker bortse ifrån. Kanske är det syftet? Att störa och förvirra?

Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Om vi vänder på det, vad tror du är anledningen till att T har bragt livet av W, om så vore fallet? Hypotetiskt, så klart.

En teori jag har är att någon var kär i Wilma, och startade Tishko-kontona på Twitter för att få Wilma att tänka att Tishko är knäpp och lämna honom.
Och sen funkade inte det, så hen startade Wilma-kontona på Twitter för att istället få Tishko att tänka att Wilma är otrogen och lämna henne.
Eller så kanske Wilma konfronterade personen, och frågade om det var hen som hade skrivit Tishko-inläggen på Twitter. Och personen blev då orolig att sanningen skulle komma ut, och bestämde sig därför för att döda Wilma.
Men först vill hen skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma, för att själv komma undan, och det blir då att få det att verka som att Wilma är otrogen mot Tishko, och därför skapar hen Wilma-kontona.

Sen har jag den här teorin som jag postade tidigare, där Tishko dödade Wilma och de styrde själva sina respektive Twitter-konton:

Citat:
forts. på detta inlägg:

Här är en teori ang. Twitter-kontona @wilmanouvelle och @tishkoahmed :

Tishko-kontot ändrade namn i oktober 2019 till @tishkoshabaz och sen till @tishkoahmed, efter att först ha haft namn som var orelaterade till Tishko. Många av det kontots inlägg tyder på att skribenten är psykiskt störd.
Och om Wilma då och då googlade "Tishko Ahmed" eller "Tishko Shabaz", då borde hon ha sett Tishko-kontot. Och då kanske hon blev svartsjuk av alla kvinnliga följare och likes som Tishko fått, och hon startade därför ett eget konto i oktober 2019, det kontot som senare blev @wilmanouvelle .
Hon startade också ett till konto som senare blev @96yoseff , kanske för att kunna prata med honom och på det sättet "straffa" Tishko.
Men sen följde hon en del av Tishkos följare också, kanske för att konfrontera dem ang. deras relation till Tishko, och hon retweetade då några av deras inlägg, tex Trump-inläggen.
Och sen skrev hon olika inlägg den 13 november 2019 som handlade om trohet, tex detta:

https://twitter.com/wilmanouvelle/status/1194552934400512001

Och sen skickade hon ett anonymt meddelande till Tishko där det stod tex "läs detta". Tishko brydde sig dock inte om det som stod om trohet, utan fokuserade på andra saker, tex killen på bilderna i de övriga inläggen på kontot. Tishko blev svartsjuk och konfronterade Wilma, och sen hände något som gjorde att Wilma dog.
Eller om Tishko kanske var paranoid och hade storhetsvansinne, då kanske han reagerade på att Wilma hade spritt Trump-propaganda med sitt konto. Det kan han ha tolkat på lite olika sätt, tex "hon är anlitad av Demokraterna för att döda mig", och därför gjorde han något som ledde till att Wilma dog.

Det är ju egentligen ganska logiskt, att det var Tishko som styrde Tishko-kontona på Twitter, och att det var Wilma som styrde Wilma-kontona. Och att dessa konton skapade en konflikt mellan dem.

Jag har andra teorier om Twitter-kontona, men jag börjar med den här.

Sen har jag många andra teorier, men jag kan inte "knyta ihop" någon säck i nuläget. Jag vet för lite, och hoppas att polisen vet mer. Men jag gräver vidare.

Och om man inte kan bevisa vem som har styrt dessa Twitter-konton, då kommer de förbli ett mysterium.
Men kanske kan man utesluta att vissa personer har styrt kontona. Med @tishkoshabaz så har det gjorts ca 1000 inlägg, och jag har läst långt ifrån alla.
Det finns tidsstämplar på dessa inlägg på archive.org , och kanske har någon alibi för dessa tidpunkter, tex att de har gjort tenta då och inte haft tillgång till telefon eller internet då.

Och om man kan bevisa att inläggen har gjorts i tex USA, vilket i princip hävdas i Tishko-kontona och i de inläggen, då blir det förstås lätt att utesluta att tex Tishko har styrt kontona.
Då är det troligen någon galen amerikansk patriot som har tänkt att man kan döda flera om man är seriemördare istället för massmördare, eftersom risken att man åker fast eller blir skjuten av polis minskar då.
Att just Wilma blev ett offer, det skulle då kunna bero på att hon har retat upp den där amerikanske patrioten online.
Senast redigerad av vemsa 2020-01-14 kl. 00:22.
Citera
2020-01-14, 00:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
En teori jag har är att någon var kär i Wilma, och startade Tishko-kontona på Twitter för att få Wilma att tänka att Tishko är knäpp och lämna honom.
Och sen funkade inte det, så hen startade Wilma-kontona på Twitter för att istället få Tishko att tänka att Wilma är otrogen och lämna henne.
Eller så kanske Wilma konfronterade personen, och frågade om det var hen som hade skrivit Tishko-inläggen på Twitter. Och personen blev då orolig att sanningen skulle komma ut, och bestämde sig därför för att döda Wilma.
Men först vill hen skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma, för att själv komma undan, och det blir då att få det att verka som att Wilma är otrogen mot Tishko, och därför skapar hen Wilma-kontona.

Sen har jag den här teorin som jag postade tidigare, där Tishko dödade Wilma och de styrde själva sina respektive Twitter-konton:

Sen har jag många andra teorier, men jag kan inte "knyta ihop" någon säck i nuläget. Jag vet för lite, och hoppas att polisen vet mer. Men jag gräver vidare.

Och om man inte kan bevisa vem som har styrt dessa Twitter-konton, då kommer de förbli ett mysterium.
Men kanske kan man utesluta att vissa personer har styrt kontona. Med @tishkoshabaz så har det gjorts ca 1000 inlägg, och jag har läst långt ifrån alla.
Det finns tidsstämplar på dessa inlägg på archive.org , och kanske har någon alibi för dessa tidpunkter, tex att de har gjort tenta då och inte haft tillgång till telefon då.

Och om man kan bevisa att inläggen har gjorts i tex USA, vilket i princip hävdas i Tishko-kontona och i de inläggen, då blir det förstås lätt att utesluta att tex Tishko har styrt kontona.
Då är det troligen någon galen amerikansk patriot som har tänkt att man kan döda flera om man är seriemördare istället för massmördare, eftersom risken att man åker fast eller blir skjuten av polis minskar då.
Att just Wilma blev ett offer, det skulle då kunna bero på att hon har retat upp den där amerikanske patrioten online.

Din agenda lyser igenom i vilken galen teori eller osannolikt scenario du än presenterar.

W blir mördad för att hon avslöjat en bluff med twitterkonton eller retat upp en amerikansk patriot.
Herregud säger jag bara
Citera
2020-01-14, 00:33
Medlem
Citat:

Det finns tidsstämplar på dessa inlägg på archive.org , och kanske har någon alibi för dessa tidpunkter, tex att de har gjort tenta då och inte haft tillgång till telefon eller internet då.

Ja du, tänk om advokaten i rättegång hänvisar till Twitterkonton, skyller på en galen amerikansk patriot och åklagarsidan blir såpass ställd av galenskaperna att T frikänns. Det vore något i hästväg

Nä du, ibland undrar jag om självaste Franz Kafka rest sig från graven.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-14 kl. 00:37.
Citera
2020-01-14, 01:22
Bannlyst
Citat:
[/b]

Din agenda lyser igenom i vilken galen teori eller osannolikt scenario du än presenterar.

W blir mördad för att hon avslöjat en bluff med twitterkonton eller retat upp en amerikansk patriot.
Herregud säger jag bara

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja du, tänk om advokaten i rättegång hänvisar till Twitterkonton, skyller på en galen amerikansk patriot och åklagarsidan blir såpass ställd av galenskaperna att T frikänns. Det vore något i hästväg

Nä du, ibland undrar jag om självaste Franz Kafka rest sig från graven.

Jag citerade ju också en av mina tidigare postade teorier, där jag skrev att Tishko dödade Wilma.
Men eftersom det finns många underligheter i det här fallet, så är det viktigt att man undersöker dessa underligheter. Vissa saker måste förklaras, saker som tyder på att någon annan än Tishko har dödat Wilma, tex Twitter-kontona, där postaren faktiskt utger sig för att vara amerikan, och skriver som om hen är amerikan.

Postaren verkar också vara väldigt intelligent och klok, som att hen har, eller iallafall tror att hen har, svaren på en massa av livets frågor.
Det kanske är sån Tishko är, men det känns som att det är en lite äldre och mer erfaren person som har skrivit inläggen, runt 30 år iallafall.
Men det är klart, om Tishko har varit på Twitter under flera år, sen 2013, och har härjat där, då kan han ha blivit erfaren och klokare snabbare, och förstått sig på tex politik bättre än andra i hans ålder.
Senast redigerad av vemsa 2020-01-14 kl. 01:25.
Citera
2020-01-14, 01:47
Medlem
Citat:
Jag citerade ju också en av mina tidigare postade teorier, där jag skrev att Tishko dödade Wilma.
Men eftersom det finns många underligheter i det här fallet, så är det viktigt att man undersöker dessa underligheter. Vissa saker måste förklaras, saker som tyder på att någon annan än Tishko har dödat Wilma, tex Twitter-kontona, där postaren faktiskt utger sig för att vara amerikan, och skriver som om hen är amerikan.

Postaren verkar också vara väldigt intelligent och klok, som att hen har, e påller iallafall tror att hen har, svaren på en massa av livets frågor.
Det kanske är sån Tishko är, men det känns som att det är en lite äldre och mer erfaren person som har skrivit inläggen, runt 30 år iallafall.
Men det är klart, om Tishko har varit på Twitter under flera år, sen 2013, och har härjat där, då kan han ha blivit erfaren och klokare snabbare, och förstått sig på tex politik bättre än andra i hans ålder.

Du hade en teori att någon var kär i vilma.
Som leder till att w bragts om livet.

Men om du funderar så här istället.
Om någon annan var kär i Tisko istället.
Tex en kille.
Har du några teorier om vad som då skulle ha hänt?

Vad tror du då?

Har du någon teori?

Fundera du det..

Ska bli intressant och hör vad du tror..

Om man har dödat två personer är man då en seriemördare?
Finns ju sjuka människor även i Sverige..
Citera
2020-01-14, 02:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Du hade en teori att någon var kär i vilma.
Som leder till att w bragts om livet.

Men om du funderar så här istället.
Om någon annan var kär i Tisko istället.
Tex en kille.
Har du några teorier om vad som då skulle ha hänt?

Vad tror du då?

Har du någon teori?

Fundera du det..

Ska bli intressant och hör vad du tror..

Om man har dödat två personer är man då en seriemördare?
Finns ju sjuka människor även i Sverige..

Två mord gör en till dubbelmördare. Seriemördare är man från tre mord och uppåt.

Vad är det för konspiratoriska teorier som kokats ihop här nu? MGM är väl fortfarande den som är på sannolika skäl misstänkt och häktad? Är det inte dessutom hans familj som är misstänkta för skyddande av brottsling och brott mot griftesfriden?

Vilka reella omständigheter och belägg finns för att det skulle vara andra inblandade i BO:s mord?
Citera
2020-01-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Två mord gör en till dubbelmördare. Seriemördare är man från tre mord och uppåt.

Vad är det för konspiratoriska teorier som kokats ihop här nu? MGM är väl fortfarande den som är på sannolika skäl misstänkt och häktad? Är det inte dessutom hans familj som är misstänkta för skyddande av brottsling och brott mot griftesfriden?

Vilka reella omständigheter och belägg finns för att det skulle vara andra inblandade i BO:s mord?
Håller helt med.
Polisen är sannerligen inte av den åsikten att någon helt annan kan vara inblandad. Polisen VAR förmodligen aldrig av den åsikten. Tvärtom verkar man haft en väldigt tidig uppfattning om hur brottet har gått till. Vid osäkerhet inleder man vanligtvis med att rikta misstankar om människorov - inblandning i ett försvinnande. Men redan när T först greps så fanns skäliga misstankar om mord. Varför vet vi inte i nuläget, men polisen riktar sannerligen inte mordmisstankar utan att ha belägg för det.

Spekulation: Jag tror att mordmisstankarna mot T uppstod under tisdagsmorgonen timmarna innan gripandet. Då gjordes fynden i skogen, samtidigt som Ljungskilepolisen skrev den händelserapport som sedermera låg till grund för häktning. Någondera lär ha gett tydliga indikationer kring brottets natur, är min uppfattning.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-14 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in