2020-01-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
När det låter som de bryter upp och river lägenheten så torde det hända något i lägenheten? Källan jag har är grannar till T
Ok, det tackar jag för! Kan vara blod om flutit in i lister och under linoleummattor och lister? Stort tack!
Citera
2020-01-13, 18:28
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, pga Twitter-mysteriet, vilket jag återkommer till längre ner.
Och också ganska enkelt, eftersom troligen ingen misstänker en bara för att man kommer in med tex keps på sig och lägger något i någons brevinkast.
Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ha brevinkasten öppna ändå.

Sen när det gäller Twitter-mysteriet, så har jag hittat en Badoo-profil som iallafall utger sig för att vara Tishko:

https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Och om man tittar på intressena där så ser man bla "Donald J. Trump" och "The making of Tupac", vilket tyder på att Tishko kan ha styrt kontona @tishkoshabaz och @tishkoahmed . Lägg därtill frågor om dataspel som har gjorts med det äldsta kontot redan år 2013, när kontot hette @2pacacveli .
Men det innebär samtidigt att Tishko sannolikt har varit allvarligt psykiskt störd (juridiskt sett) tiden innan Wilmas försvinnande, med tanke på hur han har skrivit med dessa konton.
Att det är botar som styrt kontona är ganska osannolikt som jag ser det.

Men kontona @wilmanouvelle och @96yoseff är fortfarande ett mysterium, och pga detaljerna rörande dessa konton, så finns det helt klart anledning att misstänka att de har skapats för att göra Tishko svartsjuk. Och det i sin tur kan misstänkas vara ett sätt för "den egentlige GM", att skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma. Och Tishko-kontona kan misstänkas vara ett sätt att få Tishko att verka ond och galen nog att kunna mörda, eller kanske ett sätt att få Wilma att lämna Tishko.

Men sen är det viktigt att komma ihåg att Wilma kan ha dött på annat sätt än genom mord, tex överdos, speciellt om det nu är så vanligt med droger i Uddevalla. Och sen har någon, som själv kanske var drogpåverkad, blivit paranoid och styckat henne och gömt henne.

Men vi får väl se. Är det inte dags för häktningsbegäran snart igen?

Edit: Någon annan i tråden har frågat ang. häktningsbegäran, så ta det med dem istället.
Noterade samma med Trump och 2Pac samt dataspel och det här med Twitterkontona går inte att bara skaka bort.

Motivet med överdos som du spekulerar känner jag inte direkt håller någon högre klass. Men någon form av droger alt. Psyksjuk kan ju iaf förklara aktiviteten på Twitter.

@96youseff har jag grävt i så mycket jag kan, men ingen lycka. Det kanske måste spåras via IP-adresser för att reda ut vem som styrt vad.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-01-13 kl. 18:35.
Citera
2020-01-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Noterade samma med Trump och 2Pac samt dataspel och det här med Twitterkontona går inte att bara skaka bort.

Motivet med överdos som du spekulerar känner jag inte direkt håller någon högre klass. Men någon form av droger alt. Psyksjuk kan ju iaf förklara aktiviteten på Twitter.

@96youseff har jag grävt i så mycket jag kan, men ingen lycka. Det kanske måste spåras via IP-adresser för att reda ut vem som styrt vad.
Delar din uppfattning, för att komma vidare i Twitter-spåret behövs bl.a IP-adresser. Mig veterligen är bara polisen kapabel att reda ut det hela - tipsa dem!

Till vilken nytta det skulle vara att reda ut spåret verkar dock ingen kunna svara på. Det skulle som du säger antyda att han har en störning, men det finns bättre sätt att utreda sånt - han sitter som bekant på rättspsyk. Jag hoppas det kommer till en ordentlig sinnesundersökning så snart som möjligt.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-13 kl. 19:05.
Citera
2020-01-13, 19:03
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney

Badoo kontot är ju verifierat med Facebook så det är definitivt hans.
Citera
2020-01-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, pga Twitter-mysteriet, vilket jag återkommer till längre ner.
Och också ganska enkelt, eftersom troligen ingen misstänker en bara för att man kommer in med tex keps på sig och lägger något i någons brevinkast.
Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ha brevinkasten öppna ändå.

Så någon skulle hällt Wilmas blod i brevinkastet? Och det är LOGISKT? Jösses. Du lever inte i en sjuk deckare av Kepler eller Öhrlund. Lägg ner. Att man plomberar brevinkast, när boxar sätts upp i entren, är inte konstigt eftersom dessa är en säkerhetsrisk. Det är inte så svårt att ta sig in med rätt verktyg utifrån via brevinkast. Plomberar man dom så gör man det lite svårare för inbrottstjuven.
Citera
2020-01-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så någon skulle hällt Wilmas blod i brevinkastet? Och det är LOGISKT? Jösses. Du lever inte i en sjuk deckare av Kepler eller Öhrlund. Lägg ner. Att man plomberar brevinkast, när boxar sätts upp i entren, är inte konstigt eftersom dessa är en säkerhetsrisk. Det är inte så svårt att ta sig in med rätt verktyg utifrån via brevinkast. Plomberar man dom så gör man det lite svårare för inbrottstjuven.
Haha ja, man undrar ju hur det rent praktiskt skulle gått till. Blomspruta från ÖoB? Andra saftiga detaljer?

Folk får gärna tänka igenom sina insinuationer ett varv till innan de postar. Håller den här texten en syning i sömmarna?
Senast redigerad av Olbars 2020-01-13 kl. 19:46.
Citera
2020-01-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Haha ja, man undrar ju hur det rent praktiskt skulle gått till. Blomspruta från ÖoB? Andra saftiga detaljer?

Folk får gärna tänka igenom sina insinuationer ett varv till innan de postar. Håller den här texten en syning i sömmarna?
Tror inte man ska kräva för mycket.
Citera
2020-01-13, 20:55
Medlem
Citat:
Tror inte man ska kräva för mycket.
Jag vill inte hänvisa till vimsiga personer, eller mari.loiga personer, det var otrevligt sist. Men en tanke som någon vimsig person skrev... Hur kunde Wilmas pappa knacka på dörren, om porten är låst? Finns några alternativ, jag tror det är enkelt. Vad tror du?
Citera
2020-01-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag vill inte hänvisa till vimsiga personer, eller mari.loiga personer, det var otrevligt sist. Men en tanke som någon vimsig person skrev... Hur kunde Wilmas pappa knacka på dörren, om porten är låst? Finns några alternativ, jag tror det är enkelt. Vad tror du?
De flesta portar är öppna/olåsta dagtid om de inte är uppdaterade med taggar och porttelefoner. Vad jag kunde se av lägenhetsdörren så var det en gammal trädörr. Då tror jag inte att portarna heller är uppdaterade. Öppet fram till 21.00 typ.
Citera
2020-01-13, 21:04
Medlem
Citat:
De flesta portar är öppna/olåsta dagtid om de inte är uppdaterade med taggar och porttelefoner. Vad jag kunde se av lägenhetsdörren så var det en gammal trädörr. Då tror jag inte att portarna heller är uppdaterade. Öppet fram till 21.00 typ.
Så klart, jag blev blindad av allt i tråden en stund, kommer ihåg bilden av porten nu, den är nog olåst dagtid.
Citera
2020-01-13, 21:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Vet vi ens att pappan stod och ringde på ytterdörren, kan det har varit så att han faktiskt stod och ringde på porten. En tanke bara, vet ju inte varför en person drog igång diskussionerna om dörr, brevlådeinkast osv.
Citera
2020-01-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet vi ens att pappan stod och ringde på ytterdörren, kan det har varit så att han faktiskt stod och ringde på porten. En tanke bara, vet ju inte varför en person drog igång diskussionerna om dörr, brevlådeinkast osv.
Nu har jag inte Marielos formidabla fotografiska minne (!), men familjen (inte pappan) var där och ringde på. Ingen öppnade trots att det lyste i lägenheten. Och nån dag eller två senare så var pappan och ringde på - T öppnade dörren, var otrevlig men släppte inte in pappan. Så jag har minnet av att pappan stod vid lägenhetsdörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in