Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, pga Twitter-mysteriet, vilket jag återkommer till längre ner.
Och också ganska enkelt, eftersom troligen ingen misstänker en bara för att man kommer in med tex keps på sig och lägger något i någons brevinkast.
Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ha brevinkasten öppna ändå.
Sen när det gäller Twitter-mysteriet, så har jag hittat en Badoo-profil som iallafall utger sig för att vara Tishko:
https://badoo.com/sv/profile/0607793011
Och om man tittar på intressena där så ser man bla "Donald J. Trump" och "The making of Tupac", vilket tyder på att Tishko kan ha styrt kontona @tishkoshabaz och @tishkoahmed . Lägg därtill frågor om dataspel som har gjorts med det äldsta kontot redan år 2013, när kontot hette @2pacacveli .
Men det innebär samtidigt att Tishko sannolikt har varit allvarligt psykiskt störd (juridiskt sett) tiden innan Wilmas försvinnande, med tanke på hur han har skrivit med dessa konton.
Att det är botar som styrt kontona är ganska osannolikt som jag ser det.
Men kontona @wilmanouvelle och @96yoseff är fortfarande ett mysterium, och pga detaljerna rörande dessa konton, så finns det helt klart anledning att misstänka att de har skapats för att göra Tishko svartsjuk. Och det i sin tur kan misstänkas vara ett sätt för "den egentlige GM", att skapa ett motiv för Tishko att döda Wilma. Och Tishko-kontona kan misstänkas vara ett sätt att få Tishko att verka ond och galen nog att kunna mörda, eller kanske ett sätt att få Wilma att lämna Tishko.
Men sen är det viktigt att komma ihåg att Wilma kan ha dött på annat sätt än genom mord, tex överdos, speciellt om det nu är så vanligt med droger i Uddevalla. Och sen har någon, som själv kanske var drogpåverkad, blivit paranoid och styckat henne och gömt henne.
Men vi får väl se. Är det inte dags för häktningsbegäran snart igen?
Edit: Någon annan i tråden har frågat ang. häktningsbegäran, så ta det med dem istället.