2020-01-13, 13:44
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du argumenterar som ett barn, alternativt en kvinna.

Hade Gud velat att kvinnors åsikter skulle spela roll så hade han gjort det så, nu gjorde han ju inte det så det är dags att sann Kristendom kommer tillbaka, den behövs mer än någonsin.
Du bevisar gång på gång att du bara snackar skit.
Citera
2020-01-13, 13:47
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Är du dum i huvudet eller?

Vem tror du att du är att tro dig kunna vrida på Guds ord? Din dumma jävla åsna.
Det har nu faktiskt bara blivit sorgligt att se hur full av hat du är. Ska det vara så svårt att argumentera för sin sak utan att ta till personangrepp?
Senast redigerad av Furienna 2020-01-13 kl. 13:50.
Citera
2020-01-13, 13:50
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Mycket sant, ville redigera direkt efter jag skrev det men i min lathet gjorde jag inte det. Men det bevisar ju ändock min poäng, Gud diskriminerar och fördömer.
Människor diskriminerar, inte Gud. Och det är människor som skrev Bibeln, inte Gud.
Citera
2020-01-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Hur kan du veta det?

Åter igen, hur kan du veta det?
För att profeter har sagt så. Läste du inte vad jag skrev? Herren avgör vad som är sant och leder dig rätt. Och få är det som finner den smala vägen.
Citera
2020-01-13, 14:04
Medlem
Citat:
Tänk efter. Tror du verkligen att Gud är så småaktig, att han skulle fördöma miljarder av människor för att de inte har "rätt" tro?
Det står i bibeln att den som inte tror redan är dömd.
Citera
2020-01-13, 14:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Människor diskriminerar, inte Gud. Och det är människor som skrev Bibeln, inte Gud.
Det är inte Bibelns fel att fan läser den.
Citera
2020-01-13, 15:06
Medlem
LadySwedens avatar
Bibeln är skriven av människor, men uppenbart är det ingen människa som är bakgrundsförfattaren utan Guds Ande.

Det betyder förstås inte att vi lyder diverse tolkningar av Ordet.

Herrens får känner Hans röst. Den främmandes röst flyr fåren bort ifrån.

Jag vill dock tacka TS för viktig information om Bibeln! Det var värdefullt.
Citera
2020-01-13, 15:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det står i bibeln att den som inte tror redan är dömd.
Korrekt.

Den som inte tror är REDAN dömd, för han/hon älskar mörkret mer än ljuset pga sina onda gärningar.

Den som gör Sanningen kommer till Ljuset, förr eller senare, för så sa Herren i evangeliet.
Citera
2020-01-13, 15:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Den som gör det goda (sanningen) kommer till Jesus. Den riktiga Jesus, menar jag då- inte till dem som pekar på sig själva.
Och Jesus, Han är Guds Ord i person.
Citera
2020-01-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Korrekt.

Den som inte tror är REDAN dömd, för han/hon älskar mörkret mer än ljuset pga sina onda gärningar.

Den som gör Sanningen kommer till Ljuset, förr eller senare, för så sa Herren i evangeliet.
Inte alls. Du har en förutfattad mening om alla som ännu inte hört evangeliet och haft möjlighet att sätta tro till det med ditt svammel. Tro handlar om tro, inte om ljus eller mörker.

Joh 3:18
Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds ende sons namn.
Citera
2020-01-13, 16:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Är du dum i huvudet eller?

Vem tror du att du är att tro dig kunna vrida på Guds ord? Din dumma jävla åsna.
Hur skiljer man gudars ord från ord som påstås vara gudars ord?
Citera
2020-01-13, 17:06
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
För att profeter har sagt så. Läste du inte vad jag skrev? Herren avgör vad som är sant och leder dig rätt. Och få är det som finner den smala vägen.
Fast du kan väl inte veta att profeterna hade rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in