2020-01-13, 14:28
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var i all världen har du fått för dig att det ligger blod i hallen vid brevinkasten? Har du för vana att sitta hemma och fantisera och sen slänga ur dig saker och ting utan minsta eftertanke? Rent teoretiskt kan det vara Wilmas pappa som faktiskt dödade Wilma, eller hur? I samarbete med Wilmas systers ex kanske? Han som förekommer i Lexbase. Troligen har Wilmas mamma också ett finger med i spelet. Hon styckade nog Wilma. Men DEN teorin har inte ens du lyckats komma med. Än.

Ingen vet var man hittat något alls i den här röran. Åklagaren vägrar släppa minsta lilla och kommer inte göra det förrän åtal väcks och han är illa tvungen att enligt lag släppa på all sekretess.
Tack för bra text 👍
Inget har ju kommit ang vart de ev hittat blod eller hur mycket 🤔
Först har någon smugit sig in, gått upp för trappan och kastat/sprutat in blod.
Ingen har sett denna någon heller
Citera
2020-01-13, 14:59
Medlem
Citat:
Var i all världen har du fått för dig att det ligger blod i hallen vid brevinkasten? Har du för vana att sitta hemma och fantisera och sen slänga ur dig saker och ting utan minsta eftertanke? Rent teoretiskt kan det vara Wilmas pappa som faktiskt dödade Wilma, eller hur? I samarbete med Wilmas systers ex kanske? Han som förekommer i Lexbase. Troligen har Wilmas mamma också ett finger med i spelet. Hon styckade nog Wilma. Men DEN teorin har inte ens du lyckats komma med. Än.

Ingen vet var man hittat något alls i den här röran. Åklagaren vägrar släppa minsta lilla och kommer inte göra det förrän åtal väcks och han är illa tvungen att enligt lag släppa på all sekretess.

Bra där. En av anledningarna till att vi har flashback, för spekuleringar, obegräftade tips, aningar som inte går att ta till domstol för att gångbara bevis saknas - kanske finns ute någon som hittar bevis efter att läst här..... vad vet jag, därför spekulerar här tex.
Citera
2020-01-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
[/b]
Bra där. En av anledningarna till att vi har flashback, för spekuleringar, obegräftade tips, aningar som inte går att ta till domstol för att gångbara bevis saknas - kanske finns ute någon som hittar bevis efter att läst här..... vad vet jag, därför spekulerar här tex.
Spekulationer i all ära, de är både roliga och intressanta - men kan man inte försöka hålla sig till något som åtminstone går att tro på? Som har en LITEN möjlighet att faktiskt vara sann? Vi sitter inte mitt i en deckare där en författare går bananas med de mest fantastiska möjligheter att sväva ut.

Nå, bara min enkla åsikt. Jag kan ju faktiskt scrolla över de inläggen. Problemet är att ifall en foliehatt faktiskt av misstag visar en smula intelligens och logik plötsligt - då missar jag kanske det. Men möjligheten är väl liten kan jag tänka.
Citera
2020-01-13, 15:52
Medlem
Citat:
Spekulationer i all ära, de är både roliga och intressanta - men kan man inte försöka hålla sig till något som åtminstone går att tro på? Som har en LITEN möjlighet att faktiskt vara sann? Vi sitter inte mitt i en deckare där en författare går bananas med de mest fantastiska möjligheter att sväva ut.

Nå, bara min enkla åsikt. Jag kan ju faktiskt scrolla över de inläggen. Problemet är att ifall en foliehatt faktiskt av misstag visar en smula intelligens och logik plötsligt - då missar jag kanske det. Men möjligheten är väl liten kan jag tänka.
Håller med! Spekulationer är fine inom de ungefärliga ramarna för det vi vet. Vissa verkar tro att tomtar och troll ligger bakom illgärningen. Snart framkommer väl "uppgifter" om att W farfars svågers syssling kanske var en rysk spion, som även mördade Palme, och att det på något vis skulle ha med saken att göra.

Det om det. Några nyheter om fallet, artiklar, Uddevallabor som sett någon aktivitet?
Senast redigerad av Olbars 2020-01-13 kl. 15:56.
Citera
2020-01-13, 16:10
Medlem
Marsipanankas avatar
[quote=vemsa|69911618]Ja det är jättelogiskt, om någon ville sätta dit honom, vilket jag har anledning att misstänka, ....

”Och återigen är det du som säger "oftast brukar brevinkasten täckas över när de byts ut mot låsta 'boxar' ". Varför skulle man göra det oftast?
Det är ju inte därför som man byter till låsta 'boxar', för att kunna täcka över brevinkasten, utan för att brevbärarna ska slippa springa i trappor. Och brevinkast brukar användas även till andra saker, tex att ropa på den som bor i lägenheten, så det finns nog många som väljer att ....”

På bild av lägenhetsdörren ser det iallafall ut som brevinkastet är spärrat:

https://y.cdn-expressen.se/images/13/5c/135c277570cd45f49f833e379b808e3c/16x9/original.jpg
Citera
2020-01-13, 16:31
Medlem
Hård sydvästlig vind väntas slå mot Bohuskusten imorgon. Risk för stormbyar på 26 sekundmeter under natten mot onsdag.

https://www.expressen.se/gt/smhi-varnar-nu-drar-ovadret-in/

Oklart hur det påverkar eventuella sökinsatser. Jag antar att de återgått till standbyläge?
Citera
2020-01-13, 16:52
Medlem
Idag så har det varit aktivitet vid T lägenhet. Med släp. Samma polisbuss (civil) med takbox som tidigare. Kan det vara så att de tömmer T lägenhet?
Någon som vet hur det funkar med hyran till hyresvärden? Lägenheten kommer ju behöva en totalrenovering senare med.
Citera
2020-01-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det har varit varningssignaler, men att sluta vistas/umgås med någon öht. är överdrift av dig här.
Och droger av alla slag i U-valla med omnejd är (i hela landet) orsak till mycket våld av alla slag.
Jag i mina spekulationer har velat komma till Tishkos narkotikabruk som han nu även erkänt, då måste han rimligen känna någon som säljer, spekulerar igen att han själv varit langare?
(En till ev. orssak till W's och T's ofta förekommande bråk?

Vidare spekulationer
Detta med tanke på mgm3 efternamn! och deras numera bortflyttade hyresgäster var en av dem flyttad från Märsta utanför Sthlm, där samma efternamn förekommer i ett fall där en ung kvinna hittades mördad. Hör och häpna - denna släkt A... försvarade händelsen med att det var självmord, där kvinnan mitt i stort bostadsområde misshandlar sig sjäv grovt sedan satte eld på sig själv!!! (Finns inte på kartan! - men bara enl. mig) Finns tråd här på fb, har länkat tidigare, intressant här, nix.

Därtill i fallet Salibabröder! varför hände det, var det inte narkotikarelaterad? Så har jag uppfattat att det var! Där är 5 personer borta. 3 döda 2 i fängelse. Tror någon att ingen har tagit vid affärerna efter de??? Eller att det öht bara var 5 st på ett eller annat sätt inblandade?

Något mystiskt är det runt T, (indirekt med W då).

Saliba brödernas pappa hade blivit kränkt av en av de mördade killarna. Så det handlade om heder. Tjejen va på fel plats.
Vid husrannsakan i Ljungskiles folkhögskola hittades vapen och droger
Citera
2020-01-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
Idag så har det varit aktivitet vid T lägenhet. Med släp. Samma polisbuss (civil) med takbox som tidigare. Kan det vara så att de tömmer T lägenhet?
Någon som vet hur det funkar med hyran till hyresvärden? Lägenheten kommer ju behöva en totalrenovering senare med.

Var den blåa eller silverfärgade?

Varför skulle lägenheten behövas totalrenoveras?
Citera
2020-01-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Är det låst även dagtid?

Ja det är låst dygnet runt
Citera
2020-01-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moder43
Intressant, tack för informationen! Ska bli kul att läsa vad folk har för idéer.

Kan mycket väl vara så. Jag tror han, oavsett hur detta slutar, inte kan flytta tillbaka till Uddevalla. Förmodligen någonsin, (detsamma gäller föräldrarna). Lika bra att släppa lägenheten.

Skulle ju också kunna vara så att de letar efter fler föremål att beslagta eller analysera. Även om man kan tycka att de lade rejält med tid på det tidigare. Som argument för det - har inte polisen viktigare saker för sig än att hjälpa till med flyttstädning, borde de inte outsourca sådant?
Citera
2020-01-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Var den blåa eller silverfärgade?

Varför skulle lägenheten behövas totalrenoveras?

Blå. De har brutit upp allt i hela lägenheten förmodligen med tanke på hur det har låtit från den lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in