Citat:
Ursprungligen postat av
slö
sen är ju det skillnad på på coca-cola och coca-cola. finns ju färdigblandad på flaska/burk (antar det är det du pratar om) eller som "sirap" på plastpåse, (tillsätt kolsyrat vatten).
så vissa variation förekommer oasett temperatur (själv gillar jag att dra typ 20isbitar i en kanna och sen hälla på ca en halvliter cola. (bör drikas hyffsat snabbt för att slippa "förblaskining")
Möjligen inbillning och hjärnan som blivit hjärntvättad av reklamen, men jag tycker glas-flask-cola är överlägset bäst i smak. Sist kommer alu-burk. Vin ska t.ex serveras ur glasflaska, allt annat är ett skämt, kan finnas någon koppling där.
Personligen kan jag enbart dricka "normal Coca-Cola", bismaken på alla andra Cola utan socker/majsstärkelse är obehaglig för mig, alla tillsatta smaker som citron försämrar känslan. Jag kan ta en Pepsi, inte Max, på restaurang men den är aningen för bubblig och söt. Men fungerar på t.ex ett korvställe.
Sugrör förhöjer smaken med 25%. Naturligtvis ren inbillning men ett sugrör kostar å andra sidan 5 öre. jag köper dem i 1000-pack.