Citat:
Ursprungligen postat av
Tvskillz
Tråkig situation du satt dig i
Har du slutat spela helt?
Har du stängt av dig på alla spelsidor via t.ex spelpaus?
Hur ser utgifterna ut förutom lånen? Kanske går att kapa lite där?
Du skrev att du inte orkade med att ha ett extrajobb, ta övertidspass på ditt ordinare jobb? Ibland måste man jobba mer även om inte vill för att pengarna ska komma in. Dessutom antar jag att du har anhöriga som medlåntagare vilket borde vara ett stort prio att få bort.
Slutat spela sedan 1 år tillbaka. Jag är registrerad på spelpaus.se så det hjälper när manierna sätter igång. Fick diagnosen Bipolär sjukdom typ 2 och påbörjade medicinering därefter, påsåvis kunde jag ta tag i mitt missbruk. Synd bara att det behövde gå så långt.
Hur som helst, japp, har kapat ner på allt jag kunnat. Betalar i princip bara hyra och telefonräkning utöver lånen. Utgifter för mat och diverse får jag hjälp av mina anhöriga med.
Gällande extrapass på jobbet. Vi ordinarie personal som arbetar heltid blir prioterade sist när det saknas folk, timanställda och vikarier kommer först då dem är billigare att ta in enligt dem som bestämmer. Med andra ord, jag blir inringd väldigt sällan.
Min tanke var att försöka slå ihop de två lånen som jag har medsökande på, det är dem lånen som drar mest per månad. Att få ihop dessa till en avbetalning hade gjort en stor påverkan på min ekonomi till det bättre. Dock har jag blivit livrädd att ens försöka samla lån igen för jag vill inte förvärra min situation ytterliggare (syftar på mitt UC-score). Det är anledningen till att jag startade denna tråden, för att kunna få råd och läsa andras perspektiv på det hela.