Citat:
Ursprungligen postat av
LoKingAl
Det som står i tråden angående att uppa sin cred i den kriminella värden, stämmer detta troligtvis till 110% om man inte har haft huvudet i sanden och blundat för verkligheten, hela sitt liv, detta är ett klassigt beteende som funnits länge i den kriminella världen, tyvärr är det bara vanligare nuförtiden undra varför?.....
Jag har ingen som helst insyn i kulturen men vafan. Är det verkligen så creddigt att ställa till med bråk komplett med "knolla din mamma" och slagsmål med personal på ett snabbhak? Är det jag som har en romantisk bild av gangsters på restaurang? Självsäkra och salongsfähiga, åtminstone till den grad att de begriper att om man vill ha maten till bordet så gör man bäst i att gå till ett ställe där man beställer maten av en kypare, vid bordet. Det behöver ju inte vara någon lyxkrog, det räcker ju med att höja ribban till O'Learys eller Harrys.
Jag har mer tänkt mig att sådant här mer beror på en alltmer utbredd kultur där man aktivt försöker bli kränkt genom att spela så oförstående man kan inför rådande normer. Man låtsas helt enkelt bli indignerad över att man inte blir uppassad på en nivå som man fantiserat ihop helt själv för ynnesten att vara ett förfördelat offer. För det, det är minsann creddigt. Det är inga problem att vara så kass att man inte själv kan ta reda på vilken procedur som gäller på just det stället. Någon måste oombedd komma fram och upplysa om saken. Så socialt och kulturellt handikappad är det inte bara ok att vara, det tycks ses som en merit i de egna kretsarna.
Jag har som sagt ingen insyn och vidare kunskap om den här sortens kriminella men att gå full retard över en sådan här skitgrej borde bara vara pinsamt. Att ha ställt till med en scen på ett shawarmahak känns bara som det sunkigaste sättet att dra på sig ett potentiellt fängelsestraff.