2020-01-12, 17:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanhalslampa
Nej, restaurangen har noll ansvar i detta. Restauranger ska inte behöva skaffa "puckar" för att slippa få personalen misshandlad.

Sluta försvara dessa satans idioter och försöka lägga ansvaret på någon annan. Det är svartskallarna som är problemet från början till slut, inte restaurangen rutiner.

Var finner du att jag skjuter skuldfrågan? Jag konstaterar bara att matstället inte tycks ha de där små puckarna.
Citera
2020-01-12, 18:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var finner du att jag skjuter skuldfrågan? Jag konstaterar bara att matstället inte tycks ha de där små puckarna.
Väldigt sällsynt att en liten kebaberia har puckar, brukar i så fall vara på foodCourts och liknande, där det finns långa avstånd och mycket folk.
Citera
2020-01-12, 19:09
Medlem
Babbisar utan tvekan.
Triggar igång på minsta lilla för att väga upp för sina mikrokukar.
Citera
2020-01-12, 19:18
Medlem
Cokeers avatar
Lär vara iq-befriade
Citera
2020-01-12, 19:18
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Du sa att det finns otaliga exempel, alltså massor/obegränsat antal och kommer med en länk, och sen har du för att det finns ett till fall på 90talet. I mina öron är det inte otaliga exempel utom endast något enstaka.
Ja nu hamnade vi lite OT.

OnT Vad kan man förvänta sig för straff för dessa individer? Dagsböter?

Det jag menade var att våld i trafiken är en realitet i Sverige numera,just eftersom vissa grupper i samhället har väldigt bristande impulskontroll och noll konsekvenstänk.Jag behöver inte säga mer än så.Resten kan du nog räkna ut själv.
Citera
2020-01-12, 19:23
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Det jag menade var att våld i trafiken är en realitet i Sverige numera,just eftersom vissa grupper i samhället har väldigt bristande impulskontroll och noll konsekvenstänk.Jag behöver inte säga mer än så.Resten kan du nog räkna ut själv.

Fick uppfattningen av dödlig utgång i varje fall. Men ja 1+1=2 och det är inte svårt att räkna ut vilken grupp som står för det beteendet, detta är ju ständigt återkommande i de flesta sammanhang numera, buss/spårvagns chaffuörer blir misshandlade, i trafiken, ute på gatorna, inne på krog/klubb kön i mataffären ja listan kan göras lång tyvärr.
Citera
2020-01-12, 19:33
Medlem
Med undantag från det brutna benet, så var det bra gjort av grabbarna.

90% av sveriges restauranger är ett skämt och det är bra att nån tar saken i egna händer och straffar de ansvariga.
Citera
2020-01-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skommet

90% av sveriges restauranger är ett skämt och det är bra att nån tar saken i egna händer och straffar de ansvariga.

Restaurang!? Det är ett sunk-hak som serverar Shawarma och vattenpipor. Borde inte få finnas på Stortorget överhuvudtaget.
Citera
2020-01-13, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDenStore78
Blatteradarn blinkar rött, gruppkommande ankar än kanske...

Undra vilken restaurang? Finns få, de flesta på lilla torg.

Låter som att det skulle kunna vara Pinchos. Bara ätit där en gång och lär inte göra det igen. Har dock ingen koll på om det finns en på den aktuella platsen i Malmö. Man får iaf. hämta maten själv vid disken.
Citera
2020-01-13, 11:11
Medlem
Själv jobbat inom service i Malmö under min ungdom, det var dock dryga 10 år sedan och redan då, var det problem med personal som var rädd för gäster, som betedde sig våldsamt. Kan bara tänka mig hur det är idag, om det är en krog utan vakter.
Det som står i tråden angående att uppa sin cred i den kriminella värden, stämmer detta troligtvis till 110% om man inte har haft huvudet i sanden och blundat för verkligheten, hela sitt liv, detta är ett klassigt beteende som funnits länge i den kriminella världen, tyvärr är det bara vanligare nuförtiden undra varför?.....
Citera
2020-01-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skommet

Citera
2020-01-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoKingAl
Det som står i tråden angående att uppa sin cred i den kriminella värden, stämmer detta troligtvis till 110% om man inte har haft huvudet i sanden och blundat för verkligheten, hela sitt liv, detta är ett klassigt beteende som funnits länge i den kriminella världen, tyvärr är det bara vanligare nuförtiden undra varför?.....
Jag har ingen som helst insyn i kulturen men vafan. Är det verkligen så creddigt att ställa till med bråk komplett med "knolla din mamma" och slagsmål med personal på ett snabbhak? Är det jag som har en romantisk bild av gangsters på restaurang? Självsäkra och salongsfähiga, åtminstone till den grad att de begriper att om man vill ha maten till bordet så gör man bäst i att gå till ett ställe där man beställer maten av en kypare, vid bordet. Det behöver ju inte vara någon lyxkrog, det räcker ju med att höja ribban till O'Learys eller Harrys.
Jag har mer tänkt mig att sådant här mer beror på en alltmer utbredd kultur där man aktivt försöker bli kränkt genom att spela så oförstående man kan inför rådande normer. Man låtsas helt enkelt bli indignerad över att man inte blir uppassad på en nivå som man fantiserat ihop helt själv för ynnesten att vara ett förfördelat offer. För det, det är minsann creddigt. Det är inga problem att vara så kass att man inte själv kan ta reda på vilken procedur som gäller på just det stället. Någon måste oombedd komma fram och upplysa om saken. Så socialt och kulturellt handikappad är det inte bara ok att vara, det tycks ses som en merit i de egna kretsarna.

Jag har som sagt ingen insyn och vidare kunskap om den här sortens kriminella men att gå full retard över en sådan här skitgrej borde bara vara pinsamt. Att ha ställt till med en scen på ett shawarmahak känns bara som det sunkigaste sättet att dra på sig ett potentiellt fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in