2020-01-11, 23:10
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Trodde vatten enligt FE alltid "leveled out" och inte följde jordskorpan!

Nä vatten stannar ju i upp backar och beter sig lite oberäkneligt. Klumpar ihop sig och håller på. Det finner ju absolut inte den lägsta punkten och lägger sig platt.
Enligt FE? Enligt vatten. Det måste du väl se?
Citera
2020-01-11, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Du förstår dig alltså inte på principen om kommunicerande kärl och hur man med hjälp av det kan påvisa jordens kurvatur?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kommunicerande_kärl

Hmm, hur kan kommunicerande kärl påvisa kurvatur menar du? Tycker det visar motsatsen jag.
Citera
2020-01-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Hmm, hur kan kommunicerande kärl påvisa kurvatur menar du? Tycker det visar motsatsen jag.

Men snälla du.
Påstår även du att bilder vi har från satellieter osv från rymden är fejk?
Att jorden är rund bevisade redan de antika-grekerna!
Gå vidare.
Ta reda på vem som döda JFK, Palme...SÅNT är viktigt!

NASA, USA, osv ljuger inte för oss att jorden är rund era "kristna" stolpskott!
Dagens kyrkor ERKÄNNER detta FAKTUM! Jorden är rund och vi kretsar runt solen!
VI ÄR fortfarande speciella, forfarande skapade av Gud, det påstår ingen (inte NASA, USA, Kyrkan) annat!
NASA, vetenskapen är inte till för att säga att Gud inte finns..tvärtom...dom letar ju efter bevis!
Precis som de bevisen vi har idag om att jorden är....wait for it.....RUND!!!!
Som sagt, passera och fokusera på något viktigare nu i ditt liv.
Lycka till...
Senast redigerad av JokerM 2020-01-11 kl. 23:22.
Citera
2020-01-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Och detta experiment skedde alltså på en vattenyta som bas?

Gjordes experimentet på jordskorpan så falsifieras det direkt då höjdskillnader pga ojämnheter är standard

Edit: Hittade klippet nu. Vilka nötter! Självklart gjordes experimentet på jordskorpan.

Förstår ni vilka bluffmakare ni är som tror på sådant ovetenskapligt underlag??

Du kanske kan förklara det där med "water will always find it's level"?

Hur funkar t.ex ett slangvattenpass?
https://www.bauhaus.se/slangvattenpass-93zs-10-10m?gclid=Cj0KCQiAgebwBRDnARIsAE3eZjTnsMeDT8GnY37n hqJQAH-n06ZPu4f2Q9dqHgtPWt CgaTonoU-H7L4aAt-AEALw_wcB
Citera
2020-01-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Men snälla du.
Påstår även du att bilder vi har från satellieter osv från rymden är fejk?
Att jorden är rund bevisade redan de antika-grekerna!
Gå vidare.
Ta reda på vem som döda JFK, Palme...SÅNT är viktigt!

NASA, USA, osv ljuger inte för oss att jorden är rund era "kristna" stolpskott!
Dagens kyrkor ERKÄNNER detta FAKTUM!
Som sagt, passera och fokusera på något viktigare nu i ditt liv.
Lycka till...

Vet ej. Bara sett krashade satelliter.
Har förmågan att fokusera på flera saker vettu. Fysiken i detta ämne intresserar mig.
Jasså, erkänner kyrkorna det, då måste det va sant. Dom är ju sanningssägare deluxe el?
Snarare du som är religös i detta sammanhang.
Och hur bevisade grekerna det menar du? Med pinnarna? Eller i sina filosofiska resonemang?
Citera
2020-01-11, 23:36
Medlem
Citat:

Hur tror du att ett slangvattenpass fungerar?
https://www.bauhaus.se/slangvattenpass-93zs-10-10m?gclid=Cj0KCQiAgebwBRDnARIsAE3eZjTnsMeDT8GnY37n hqJQAH-n06ZPu4f2Q9dqHgtPWt CgaTonoU-H7L4aAt-AEALw_wcB
Citera
2020-01-11, 23:37
Medlem
Citat:
Vet ej. Bara sett krashade satelliter.
Har förmågan att fokusera på flera saker vettu. Fysiken i detta ämne intresserar mig.
Jasså, erkänner kyrkorna det, då måste det va sant. Dom är ju sanningssägare deluxe el?
Snarare du som är religös i detta sammanhang.
Och hur bevisade grekerna det menar du? Med pinnarna? Eller i sina filosofiska resonemang?

Det jag menade med Kyrkan eftersom många religösa kristna fanatiker använder sig av en eller två verser från Bibeln.
Om deras Kyrkor tillomed idag erkänner vetenskapen...hos vem ligger problemet då?
Jo hos den obildade människan som gång på gång påstår att jorden är platt fast den har fått bevis presenterade för sig.
Kyrkan GAV MED SIG för att dom inte kunde säga mot dessa BEVIS,EVIDENS!

Hur Grekerna bevisade det?
Ja t.ex. med pinnar och skrev ner det.
Även med filosofin ja. Filosofi är ett verktyg för oss människor att tänka längre, djupare.
Dock när man har en fyra årings intellekt (som vissa här verkar ha) så kan man inte förstå sig på fysik, filosofi utan bara litar på det ögonen kan se, tunnelseende du vet??!! "jag ser ingen kurvatur, därför måste jorden vara platt"
Citera
2020-01-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Hur tror du att ett slangvattenpass fungerar?

Vet inte vad du är ute efter med detta men det är ingen som sagt att det inte finns höjdskillnader här på vår jord.
Citera
2020-01-11, 23:45
Medlem
Citat:
Det jag menade med Kyrkan eftersom många religösa kristna fanatiker använder sig av en eller två verser från Bibeln.
Om deras Kyrkor tillomed idag erkänner vetenskapen...hos vem ligger problemet då?
Jo hos den obildade människan som gång på gång påstår att jorden är platt fast den har fått bevis presenterade för sig.
Kyrkan GAV MED SIG för att dom inte kunde säga mot dessa BEVIS,EVIDENS!

Hur Grekerna bevisade det?
Ja t.ex. med pinnar och skrev ner det.
Även med filosofin ja. Filosofi är ett verktyg för oss människor att tänka längre, djupare.
Dock när man har en fyra årings intellekt (som vissa här verkar ha) så kan man inte förstå sig på fysik, filosofi utan bara litar på det ögonen kan se, tunnelseende du vet??!! "jag ser ingen kurvatur, därför måste jorden vara platt"

Jaha? Om en icke kristen människa som inte använder sig av bibelverser säger att han vill ha bevis för globen och får halmgubbar om fyraåringars intellekt och religösa verksamheter till svar. Vem har svarat på fel fråga då?

Jag ser ingen kurvatur, därför måste jorden ha en kurvatur är väl ännu dummare?
Citera
2020-01-11, 23:47
Medlem
Citat:
Jaha? Om en icke kristen människa som inte använder sig av bibelverser säger att han vill ha bevis för globen och får halmgubbar om fyraåringars intellekt och religösa verksamheter till svar. Vem har svarat på fel fråga då?

Jag ser ingen kurvatur, därför måste jorden ha en kurvatur är väl ännu dummare?

Okej...vad undrar du om då?
Om du inte tror nu att NASA fejkar osv, vad är "problemet"
Citera
2020-01-11, 23:49
Medlem
Citat:
Såg du inte filmen där man påvisade kurvaturen med hjälp av kommunicerande kärl?

https://youtu.be/4uwvx7-x98U
Citera
2020-01-11, 23:50
Medlem
Citat:
Okej...vad undrar du om då?
Om du inte tror nu att NASA fejkar osv, vad är "problemet"

Ja ett bevis för kurvatur skulle väl vara en början? Eftersom astronauterna som sägs vara på ISS vägrar ta med en mobil och knäppa ett kort på jorden får vi väl utgå från där vi står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in