2020-01-11, 19:25
Medlem
Teachingss avatar
Grannen under mig har två barn, en liten dotter på ca 1 år och en son på ca 4 år.

Att dottern skriker är förståeligt. Pojken springer dock omkring och skriker, slår i väggar, skriker elakheter åt sin mor, och liksom bara allmänt vrålar i brist på annat. Ibland så kan ungen bara gå omkring och skrika "AHHH!!.... AHHHH....." och gå från rum till rum. Oavbrutet. I flera timmar. Vanligtvis slutar det med att han börjar gråta vilket leder till ett mer genomträngande flöde av "ÄÄÄÄHHHH AHHHHHHH.. AHHHHHH JÄVLA MAMMA AHHHHHHH...." varpå systern också börjar gallskrika och gråta.

Detta förekommer VARJE dag. Senast idag väcktes jag klockan 06 av att ungen vrålskrek "AHHH DU SUGER" till sin mamma. Jag kunde inte somna om och har gått i en oproduktiv trötthets-dimma hela dagen, som så många många andra dagar senaste åren.

En gång när jag var nyinflyttad gick jag ner och knackade på. Mamman öppnade, fet och tatuerad. Jag förklarade att det låter väldigt mycket och jag har svårt att sova ut om nätterna. Svaret jag fick var ett snäsigt "Jaha, vad ska jag göra åt det då?". Hon rekommenderade mig att köpa öronproppar. Jag ville strypa henne där och då.

Vad hade ni gjort?
Citera
2020-01-11, 19:27
Medlem
arakas avatar
Flyttat.
Citera
2020-01-11, 19:30
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Du ringer givetvis soc och förklarar situationen. Det är inte ett normalt beteende för en fyraåring så något står ju inte riktigt rätt till. Vill du inte det får du väl ge tillbaka med samma medicin. Så fort ungjäveln är tyst så börjar du föra ett helvetes liv som får deras nerver att darra.
Citera
2020-01-11, 19:31
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teachings

Vad hade ni gjort?

När det gäller barn så kan man tyvärr inte göra nånting går du upp och snackar med grannen kommer denne bli skit sur. Grannen kommer förmodligen också att vaka över dig vid minsta duns du råkar göra kommer du bli anmäld.

Tyvärr så är det så.
Citera
2020-01-11, 19:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad hade ni gjort?
Noterat dessa skriv över tid, och sedan gjort en orosanmälan till Socialtjänsten.

Du kan även kontakta Socialtjänsten anonymt, för rådgivning.
Citera
2020-01-11, 19:33
Medlem
Teachingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Noterat dessa skriv över tid, och sedan gjort en orosanmälan till Socialtjänsten.

Du kan även kontakta Socialtjänsten anonymt, för rådgivning.
Detta har jag redan gjort för en tid sedan. Har inte märkt någon skillnad men vet ju inte hur lång tid det tar innan soc gör någonting efter en anmälan.
Citera
2020-01-11, 19:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Detta har jag redan gjort för en tid sedan. Har inte märkt någon skillnad men vet ju inte hur lång tid det tar innan soc gör någonting efter en anmälan.
Ring och berätta att skriken fortsätter och att du oroar dig (inte att det stör). Har du pratat med andra grannar? Kanske du kan få fler att anmäla?

På det du skriver verkar inte barnen må speciellt bra.
Senast redigerad av constant 2020-01-11 kl. 19:47.
Citera
2020-01-11, 19:48
Medlem
Tvonds avatar
Sluta va konflikträdd prata med grannen att du störs av barnets framfart och om de kan försöka dämpa sig lite. Behöver inte alls vara att avkomman far illa .

Hålla på och blanda in sociala ev helt i onödan ungar för liv.
Citera
2020-01-11, 19:50
Medlem
Teachingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Sluta va konflikträdd prata med grannen att du störs av barnets framfart och om de kan försöka dämpa sig lite. Behöver inte alls vara att avkomman far illa .

Hålla på och blanda in sociala ev helt i onödan ungar för liv.
Läste du mitt startinlägg?
Citera
2020-01-11, 19:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Läste du mitt startinlägg?

Ja att du pratade med grannen när hon var nyinflyttad hjälper ju inte nu. Du får gå upp å påminna på nytt att ingen bättring skett.
Citera
2020-01-11, 19:58
Medlem
Teachingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja att du pratade med grannen när hon var nyinflyttad hjälper ju inte nu. Du får gå upp å påminna på nytt att ingen bättring skett.
Ner*

Antecknar din uppmaning men det kommer inte hända. Har sett och hört nog av min granne för att inte ödsla min tid på att försöka "prata ut" om det. Hade det varit andra omständigheter, eller andra människor, hade jag hållit med dig.
Citera
2020-01-11, 20:03
Medlem
Kanske ett barn med autism? eller någon annan typ av utåtagerande funktionsnedsättning?
Eller...brist på uppmärksamhet från förälder ;(
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in