Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
Jadå att jag ger dig rätt då ett antal civila plan i Mellanöstern 50st har jag läst (tar det dock med en nypa salt) träffats och bara så flugit vidare, jag vet ett fall där ett egyptiskt plan fick en Manpad missil in igenom den ena vingen men att planet kunde ta sig ned och landa säkert.
Det är mycket som man inte vet, ja hur som helst så reser jag aldrig till den regionen + några ställen till.
Jag misstänker starkt att alla säljer dem undermåliga leksaker väl vetandes att en dag så riktas dom vapnen mot dom själva, dom är ju lite så enkla faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
En korrekt utförd haveriutredning är rigoröst utförd, så då skulle vi avsluta denna historia med full utsago efter analys. Tyvärr har Iran till att börja med "rensat" nedslagsplatsen och fan vet vart de gjort av flygplanets delar. De så kallade "svarta lådorna" är så långt jag vet fortfarande i deras handhav.
Men det är redan konstaterat att Iran sköt ner detta civila flygplan.
Alla jäddlans StridsTuppar kan tagga ner nu, sluta upp med Hatandet. Leder ingenstans, 176 är döda, Iran får slanta av för denna Hull Loss.
Read my lips;
1 kärran borde aldrig fått lyfta, under dessa omständigheter.
2 inga av Paxen var informerade om riskerna av att åka med
3 I civiliserade kulturer accepterar man numera "den mänskliga faktorn". Dåliga informations- och kommandokedjor ledde fram till att någon stressad och trigger happy soldat tryckte på launchingknappen för LVt. Shit happens
4 att Irans regim nekade i det längsta är inte ett dugg konstigt, först förnekelsefas, sen ett blankt erkännande
5 Iran lägger en del av skulden för denna MisHap på usa. Det gör dom f.n så rätt i.
Konstigt förresten att usa inte redan sett till, att all civil passagerartrafik till/från Iran var fryst vid tillfället